Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 19:14
  #5737
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag tror ju att både Isabella och Hampus försökt matcha en livsstil ingen av dem egentligen hade råd med.

Det är även min uppfattning, hon bygger en snygg fasad som hon sedan försöker leva upp till. Risken är väl den att det blir en ganska stor krasch om det går snett någonstans. Hennes kock är kanske någon som kommer ett par timmar i veckan, handlar mat och förbereder några matlådor. När hon bloggar om det skall man få intrycket att denna är heltidsanställd o s v.

Den där Hampus tror jag körde samma stajl, han hade nog överdrivit en hel del gällande sin förmögenhet och intjäningsförmåga. Sedan blev han synad, var tvungen att finansiera huset, skaffa dyr bil, köpa klockor och resor mm. Han nallade nog friskt av klientkapitalet mot slutet.

Men ändå, hon är bara 28 år gammal och har till dags dato lyckats hålla sitt sagoslott flytande. Det är en bedrift i sig.
Citera
2018-12-10, 21:22
  #5738
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det är även min uppfattning, hon bygger en snygg fasad som hon sedan försöker leva upp till. Risken är väl den att det blir en ganska stor krasch om det går snett någonstans. Hennes kock är kanske någon som kommer ett par timmar i veckan, handlar mat och förbereder några matlådor. När hon bloggar om det skall man få intrycket att denna är heltidsanställd o s v.

Den där Hampus tror jag körde samma stajl, han hade nog överdrivit en hel del gällande sin förmögenhet och intjäningsförmåga. Sedan blev han synad, var tvungen att finansiera huset, skaffa dyr bil, köpa klockor och resor mm. Han nallade nog friskt av klientkapitalet mot slutet.

Men ändå, hon är bara 28 år gammal och har till dags dato lyckats hålla sitt sagoslott flytande. Det är en bedrift i sig.

Nallade av klientkapitalet är en tolkningsfråga! Han hade lånat pengarna och lovat betala ränta, vad han gjorde med dem var upp till honom! Han hade inget tillstånd att bedriva kapitalförvaltning åt privatpersoner.
Citera
2018-12-10, 23:28
  #5739
Medlem
Krickedixans avatar
Jag har aldrig varit intresserad av IL och inte heller läst hennes blogg men efter det som hänt under hösten så har jag kollat lite på hennes Insta och jag måste ju säga att hon lever i en bubbla.
Hon gillar lyx och dyra saker och tror det är livet och vad alla vill ha.
Hon visar upp sina lyxiga bilar och märkeskläder och tycker det är häftigt
Ja det kanske det är men som någon skrev innan så känns det inte framtiden
Jag blir inte imponerad av alla dessa kläder och bilar och smycken som hon köper. Tänker hon det minsta på miljön och idag känns konsumtion inte särskilt intressant.
Vet ingen annan som gör som hon gör och lägger ut sitt senaste köp av klocka och skor på sociala medier.
Jag vet inte någon som har det behovet att visa sina inköp på det sättet.
Hon är besatt av något som inte känns ok i dagens samhälle där årets julklapp är det återvunna plagget och där vi pratar om att åka tåg istället för flyg.

Det jag blir imponerad av är tex människor som brinner för andra människor och som vill hjälpa de som har det svårt typ ’ vid din sida’
Det är häftigt och känns som något intressant och bra inte vad du har köpt för klocka eller att du har en kock som lagar din mat
Det känns bara fånigt idag med tanke på hur många hemlösa det finns och hur världen ser ut idag.

Det känns väldigt fånigt alltihop och inte speciellt modernt

Nä tack!
Jag köper inte hennes produkter för att finansiera hennes lyxkåk
Då köper jag hellre en Situation Stockholm

Jag tror inte hennes produkter går speciellt bra
De är för dyra för hennes målgrupp och de som följer henne och de som har råd är inte intresserade av henne och vet knappt vem hon är.
Jag tror inte det håller i längden
__________________
Senast redigerad av Krickedixan 2018-12-10 kl. 23:41.
Citera
2018-12-11, 10:47
  #5740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag har aldrig varit intresserad av IL och inte heller läst hennes blogg men efter det som hänt under hösten så har jag kollat lite på hennes Insta och jag måste ju säga att hon lever i en bubbla.
Hon gillar lyx och dyra saker och tror det är livet och vad alla vill ha.
Hon visar upp sina lyxiga bilar och märkeskläder och tycker det är häftigt
Ja det kanske det är men som någon skrev innan så känns det inte framtiden
Jag blir inte imponerad av alla dessa kläder och bilar och smycken som hon köper. Tänker hon det minsta på miljön och idag känns konsumtion inte särskilt intressant.
Vet ingen annan som gör som hon gör och lägger ut sitt senaste köp av klocka och skor på sociala medier.
Jag vet inte någon som har det behovet att visa sina inköp på det sättet.
Hon är besatt av något som inte känns ok i dagens samhälle där årets julklapp är det återvunna plagget och där vi pratar om att åka tåg istället för flyg.

Det jag blir imponerad av är tex människor som brinner för andra människor och som vill hjälpa de som har det svårt typ ’ vid din sida’
Det är häftigt och känns som något intressant och bra inte vad du har köpt för klocka eller att du har en kock som lagar din mat
Det känns bara fånigt idag med tanke på hur många hemlösa det finns och hur världen ser ut idag.

Det känns väldigt fånigt alltihop och inte speciellt modernt

Nä tack!
Jag köper inte hennes produkter för att finansiera hennes lyxkåk
Då köper jag hellre en Situation Stockholm

Jag tror inte hennes produkter går speciellt bra
De är för dyra för hennes målgrupp och de som följer henne och de som har råd är inte intresserade av henne och vet knappt vem hon är.
Jag tror inte det håller i längden


Att du inte vet någon annan som har behovet att visa upp sej säger rätt mycket om din "kunskap" inom detta då det mesta på sociala medier handlar om att visa vad man har. Rätt eller fel får var och en bestämma. Men det fina är att alla får göra som dem vill. Att prata om klimat hit och dit är en fin tanke som dem flesta inte lever efter.

Hennes produkter ligger på den nivå som hennes målgrupp vill ha, rätt självklart. Att ingen vet vem hon är är lite löjligt då hon är ett rätt stort namn.

Om jag bryr mej om henne, nä. Men jag har inte heller massa åsikter hur andra skall leva.
Citera
2018-12-11, 15:39
  #5741
Medlem
Det här med hennes klon är ett jävla frågetecken för mig. Vad ska hon ha den till?
Citera
2018-12-11, 15:55
  #5742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Det här med hennes klon är ett jävla frågetecken för mig. Vad ska hon ha den till?

Den är ju redan grymt bra. Redan uppe i 16400 följare och det ökar hela tiden. Bra jobbat Bella
Citera
2018-12-11, 16:25
  #5743
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordonser
Jag minns detta från Isabellas pappa när det begav sig: http://tillisabella.bloggplatsen.se/
Det går en röd tråd i hennes liv, alla uppbrott är alltid alla andras fel. Odd måste sitta på så mycket skit om IL som han håller tyst om för barnens skull.
Det osar verkligen narcissistisk förälder om de där blogginläggen. Mig veterligen har Isabella aldrig varit onåbar via post och hade det varit verkligt viktigt för pappan att nå henne med ett budskap och samtidigt värna om hennes integritet, så hade han skickat brev. Inläggen pappan skrivit är manipulativa på liknande sätt som Isabella själv (inte förvånande, narcissistiska föräldrar får ofta narcissistiska barn). De utlämnar personlig information om Isabella, samtidigt som hon ombeds att inte skriva om pappan. De utmålar pappan som ett offer för andras ondska och elakhet (fosterfamilj, barnhem, dotterns förtal, blabla) och som någon som är oändligt förlåtande, älskande, värnar om sitt barn och i övrigt är en varm, fin person. Pappan hävdar sig känna Isabella bättre än någon annan (något som stämmer för ytterst, ytterst få föräldra-barn relationer). Pappans felaktiga handlande sägs orsakas av oro. Inläggen är i sin helhet narcissistiska. (I delar är de även incestuösa - det låter som att den där pappan har varit alldeles för nära sin dotter och berättat för mycket om sig själv, för tidigt för att hon ska kunna förstå det.)

Det där är inte handlandet från en sund förälder. Det där är en personlighetsstörd far.
Citera
2018-12-11, 21:16
  #5744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Det här med hennes klon är ett jävla frågetecken för mig. Vad ska hon ha den till?

Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Den är ju redan grymt bra. Redan uppe i 16400 följare och det ökar hela tiden. Bra jobbat Bella


Jag frågade ju inte hur många följare hon hade.
Citera
2018-12-12, 07:44
  #5745
Medlem
Tycker inte hennes inkomster hänger ihop med hennes lyxliv. Skatteverket torde hitta en del om de gjorde en liten granskning.. Gissar att hon tar många av sina lyxtjänster på företagen. Förmodligen hyr nåt av företagen huset av henne.
Citera
2018-12-12, 08:19
  #5746
Medlem
Så...

Hermes armbandet hon fick av HJ, värde 5000 kr, slängde hon av sig under dramatiska former i hennes live stream, då hon blev påmind om att hon fortfarande hade det på sig! (Hon hade såklart heeeeelt glömt bort det). Detta var ungefär en vecka sedan. Hon har ju också hunnit karaktärsmörda HJ innan det.

Idag syns hon med armbandet igen, men påstår nu att hon ÅTERLÄMNAT ALLA gåvor från HJ pga skulderna, och nu köpt sig själv ett exakt likadant armband som hon tidigare fått från HJ.

Någon som går på lögnen?
Fruktansvärt underhållande. Jag skulle så gärna vilja träffa en människa som går på hennes historia om att hon återlämnat gåvo-armbandet och nu köpt sig ett likadant fast för egna pengar.
Citera
2018-12-12, 09:03
  #5747
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Att du inte vet någon annan som har behovet att visa upp sej säger rätt mycket om din "kunskap" inom detta då det mesta på sociala medier handlar om att visa vad man har. Rätt eller fel får var och en bestämma. Men det fina är att alla får göra som dem vill. Att prata om klimat hit och dit är en fin tanke som dem flesta inte lever efter.

Hennes produkter ligger på den nivå som hennes målgrupp vill ha, rätt självklart. Att ingen vet vem hon är är lite löjligt då hon är ett rätt stort namn.

Om jag bryr mej om henne, nä. Men jag har inte heller massa åsikter hur andra skall leva.

Haha... du har rätt stora tankar om IL
Vi pratade om henne på jobbet för någon vecka sedan då det skrevs om henne och hennes livvakt
Jag kan säga att min mamma som är 60 hade ingen aning om vem Löwengrip är.
Alla vet inte det fast du tror att hon är en superkändis.
På jobbet är de flesta måttligt roade av henne och det säger en del, då vi är rätt många tjejer och kvinnor i alla åldrar
Många visste inte ens att hon hade en egen hudvårdsserie.
Vilken målgrupp har hon?
20-30 år som ska köpa produkter för 450-500:- /st
Är det rätt målgrupp prismässigt då man oftast behöver 2-3 produkter
Skulle vara intressant att få veta ?!

Jag vet ingen som flashar sina nyinköpta grejer som hon gör och det är jag rätt säker på att hon är relativt ensam om
De flesta tycker det är ointressant att visa upp sin nya bil på så sätt med allt vad det kan innebära.
Det är inte heller särskilt smart med tanke på alla bilkapningar och inbrott som sker idag. Folk är oftast smartare än så.

Du får gärna berätta någon annan som visar upp sina saker offentligt
Du visste ju många.

När det gäller klimatet.
Du är inte heller särskilt mycket framtid då du inte ser att det kommer att komma.
Många har redan börjat tänka att inte konsumera så mycket men jag förstår att du inte heller har det tänket.
De som är klimatsmarta idag köper även en bil därefter. Det visar att man är rik och smart.
Flest saker när du dör är inte häftigt längre.
__________________
Senast redigerad av Krickedixan 2018-12-12 kl. 09:16.
Citera
2018-12-12, 19:12
  #5748
Medlem
MassiveBs avatar
Bella & Pingis. Låter som en barnbok riktad till 3-åringar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback