17 049 besökare online
858 172 medlemmar • 45 868 079 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Medier och journalistik
Svara på ämne
Ämnesverktyg
TransitGloria
Medlem
TransitGlorias avatar
Om man följer diskussionen och debatten på Newsmill är det i princip omöjligt att undgå
den legendariska Gunilla Madegård.

Denna kvinna (som många anser är själva arketypen för en batikhäxa) har gjort sig ett namn på att spamma de mest självupptagna, röriga och pinsamma radikalfeministiska kommentarerna man kan tänka sig och anklaga alla oliktänkande för att använda sig av de härskartekninker hon själv är ett levande lexikon i. Om artikel har något med genus, jämstäldhet eller feminism att göra ja då är Gunilla där, och varje inlägg är en mindre novell.

Till min stora förvåning försvann hon häromdagen! Hennes sista (maniska?)utspel tycks vara detta från artikeln/tråden http://newsmill.se/artikel/2012/02/0...comment-335332

Spoiler:
Citat:
#223 Gunnar Claesson Så du fortsätter att harva vidare i samma gamla hjulspår som tidigare alltså och vägrar att lägga ner detsamma. Nåväl - då visade det sig alltså att det Ina Höst påstod ovan, var helt fel. För det första: Jag har INTE påstått att jag inte skulle kunna eller vilja svara på din fråga om matematikämnets vara. Bara att det återigen i så fall skulle bli väldigt långt om jag gav mig in på det och det gillar ni ju inte - eller hur. Istället bad jag dig redogöra för vari kopplingen till HB:s artikel låg, för det får vara nån måtta på hur mycket OB-resor du ska tvinga ut mig på. Och då svarar du med att beklaga dig över hur lång den kommentar är, vari jag gjorde en sammanfattning av de vimsiga motsägelser och faktafel som och felslut som alla dina uttalanden vimlar av. Efter att du alldeles nyss triumferande relaterat en DN-artikel vari det framkommit exakt detsamma som jag själv hela tiden påpekat och ingenting alls som var så NYTT, som du själv hävdade har du nu återigen växlat tillbaka till det biologistiskt fullkomligt ogrundade och därtill smalspårigt och enkelriktat linjära kausalitetstänkande, som jag tidigare påpekat saknar all som helst relevans i systemrelaterat holistiska problemställningar som dessa. Poppers falsifieringsmetod fungerar inte i dessa sammanhang. De används öht inte alls längre i någon större utsträckning inom dagens forskning, inte ens i de systemteorier som gäller inom datorutvecklingen och allra minst kan man ersätta den hermenutiska metod vari man sas lägger pussel och TOLKAR med dessa falsifieringsverktyg. Funkar inte alls, min vän. Du rör enbart ihop allt i samma köckenmödding som alltid Så du får nog lägga ner ambitionerna att agera vetenskapsexpert utefter denna vetenskapliga metod. Jag antar att även du är ingenjör - hela nätet översvämmas av beskäftiga sådana som tror sig vara vetenskapsmän bara för det och kan något litet om Poppers falisfieringskriterier för det är det enda dom lärt sig någonting om öht i sin utbildning. Jag förstår fortfarande inte hur du kan uppleva det som så OTROLIGT mycket viktigare att i all oändlighet tjata om att det generellt sett finns pyttesmå skillnader kvinno-o manskollektivet sinsemellan som dessutom är påverkbart föränderliga än att det finns desto större skillnader på individnivå öht. Det är den utgångspunkt som genusvetenskapen utgår ifrån och frågan om de eventuella biologiska skillnader som kan finnas befattar de sig inte med öht. Därmed har den INTE förnekat att sådana skillnader ev. skulle kunna finnas. Utan detta är bara ett uttryck för det klassiskt dikotoma betraktelsesätt som tex resulterat i uppdelningen mellan sk "natur"-och humanvetenskap öht och den har verkligen sina brister. Vilket jag tidigare upplyst dig om att systemteoretikerna överbryggat iom sin "Common Science" Se Erland Lagerroths hemsida: www.lagerroth.com Kan du ge mig ETT enda hållbart skäl till varför vi skulle skrota genusvetenskapen och i stället ersätta den med biologisk forskning och i så fall vilken sorts biologisk forskning då och med avseende på vaddå? Innan dess tänker jag verkligen inte ge mig ut på någon jättelåååång avstickare om matematikens vara. Tills vidare får du i så fall nöja dig med att själv leta reda på allt som jag skrivit om det tidigare här på NM. Är ju inte så svårt. Bara att fylla sökrutan här uppe till höger. I all synnerhet som du heller inte svarade mig på min fråga vari kopplingen till HB.s artikel om de sippa och manshatande femisarna i foträta skor och hucklen och detta matematikproblem kan antas vara. Menar du alltså att denna förändring av matteämnets utformning har tillkommit på den sk "statsfeministiska" regimens initiativ av dessa förhatligt makthungrande och manshatande varelser i sina foträta skor och hucklen redan när de själva fortfarande var små flickor och gick i små-och folkskolan - eller? Jag tycker alldeles bestämt att du ska svara på det, så att jag sedan inte får veta av Ina Höst och Mikael att jag inte hållit mig till ämnet om jag ger mig in i de matematiska förvecklingarna. För tro inte på långa när att det där ser så enkelt ut som du fått för dig. Dessutom stämmer ju dina teorier inte heller i detta avseende rent logiskt. Och visst är det märkligt att så många "natur"-vetare ( som jag antar att också du är) och / eller matematiker så ofta gör sig skyldiga att vare sig kunna tänka logiskt eller abstrakt trots att det påstås att goda matematikkunskaper skulle borga för utvecklandet av just det.

Detta har varit vardagsmat för Newsmillskribenter och -läsare i åratal. Gunilla har fått hållas.
Men nu tycks hon ha blivit avstängd! Vad jag skulle vilja diskutera är:

Varför? I går förekom en del kommentarer som hintade på att hennes "narcissism" skulle fått henne avstängd, men de är borta idag. Har vi någon Newsmillare som vet vad som hänt?

Är detta ett tecken på att det kanske inte räcker med att vara politisk korrekt längre, eller ansåg Bonniers utrensare att hon gjorde mer skada än nytta?

Tyder den allt mer fanatiska och osammanhängande tonen på hennes inlägg att Gunilla blivit spritt språngande galen?

Enligt mig personligen är hon en mycket farlig människa som dessutom söker sig till "pedagogiska yrken" och torde ha förgiftat fler unga sinnen än Sokrates - men är det ok att stänga av henne?
Inlåsta i sitt officiella elände som i en slemmig hage betade de gamla arbetarna i sig hela den skit som lägger sig kring själarna efter långa år av träldom. Vanmäktigt hat som härsknat i de gemensamma salarnas urindoftande overksamhet. De använde sista återstoden av sin darriga energi för att göra varandra ytterligare en aning illa och förstöra för varandra det lilla som fanns kvar av nöje och uthållighet. Loius Ferdinand Céline, Resa Till Nattens Ände.

Demandred70
Medlem
Ibland funderade jag på om hon likt batikhäxan Berit var en fejkperson.
Men det verkade lite väl överambitiöst i sådant fall.

TransitGloria
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demandred70
Ibland funderade jag på om hon likt batikhäxan Berit var en fejkperson.
Men det verkade lite väl överambitiöst i sådant fall.

Nej då, hon är på riktigt, och det ut i fingertopparna. Du är inte ensam i dina funderingar...

https://www.flashback.org/sp29648628
Inlåsta i sitt officiella elände som i en slemmig hage betade de gamla arbetarna i sig hela den skit som lägger sig kring själarna efter långa år av träldom. Vanmäktigt hat som härsknat i de gemensamma salarnas urindoftande overksamhet. De använde sista återstoden av sin darriga energi för att göra varandra ytterligare en aning illa och förstöra för varandra det lilla som fanns kvar av nöje och uthållighet. Loius Ferdinand Céline, Resa Till Nattens Ände.

Ankdammsman
Medlem
Ankdammsmans avatar
Nästan lite synd, men passande att just tokfeminism blev hennes fall.

Det ironiska är att hon är ungefär lika vettig och sammanhängande som Maria Sveland, även om den senare är en bättre stilist. Den andra skillnaden är givetvis att Sveland ges stort och ofta oemotsagt utrymme i Sveriges största medier. Tänk så olika ödets lotter falla...
Why are the best historians all rightwing? ... I think it's because the acerbic intelligence of the Marxist tradition disappeared after 1989 and has been replaced by a pile of sacred cows and good intentions. We side with this cause and that, but don't have anything to say about the bigger questions of global power.

TransitGloria
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Nästan lite synd, men passande att just tokfeminism blev hennes fall.

Det ironiska är att hon är ungefär lika vettig och sammanhängande som Maria Sveland, även om den senare är en bättre stilist. Den andra skillnaden är givetvis att Sveland ges stort och ofta oemotsagt utrymme i Sveriges största medier. Tänk så olika ödets lotter falla...

Ja, fan i mig. Sveland sprutar också ur sig osammanhängande floskler (mer dramaturgiskt korrekt dock) och "känner" sig dessutom fram till slutsatser. Gunilla hade åtminstone källor till sina påståenden, även om de var facit från Frankfurtskolan. Kontakter betyder mycket här i världen och i ankdammen betyder de allt.

Demandred70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Ja, fan i mig. Sveland sprutar också ur sig osammanhängande floskler (mer dramaturgiskt korrekt dock) och "känner" sig dessutom fram till slutsatser. Gunilla hade åtminstone källor till sina påståenden, även om de var facit från Frankfurtskolan. Kontakter betyder mycket här i världen och i ankdammen betyder de allt.
Just det här "känner sig fram" verkar vara en viktig bit inom feminismen, utbildade mig till fritidspedagog för ett stort antal år sedan, där hade vi en femenistisk lärare som på allvar menade att kvinnlig intuition skulle vara hållbart vid en rättslig prövning, en löneförhandlingsmeri m.m.
Det gick givetvis inte att säga emot, även om hon verkade hållas i strama tyglar från skolledningen då hon var känd för sitt manshat.-Där vill jag hävda att du har fel var svaret vid ifrågasättande av hennes åsikter...men min intution sade mig att hennes av tillbakahållen vrede rödfärgade ansikte att detta var en grav försköning av vad hon egentligen ville säga till en ung, dumdrygt ifrågasättande man

Vindhler
Medlem
Vindhlers avatar
Är det kärringen som har "en gubbe från afrika" som hon ska dra in i diskussionerna i tid och otid?
"Swedes (Swedish: svenskar) are a nation and ethnic group native to Sweden, mostly inhabiting Sweden and the other Nordic countries, with descendants living in a number of countries." - Svenskarnas parti

Adolf Hitler - The Greatest Story Never Told

Valans spådom vers 43: Gol över asarne / Gullinkambe, / han hos Härfader / härmännen väcker; / en annan gal / under jorden, / en sotröd hane, / i Hels salar.

Demandred70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Är det kärringen som har "en gubbe från afrika" som hon ska dra in i diskussionerna i tid och otid?
Japp

Vindhler
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demandred70
Japp

Jahaja. Har för mig att jag läst att hon har en utvecklingsstörd mulattson också tillsammans med sin svarte herre. Kan förstå varför hon blev avstängd från Newsmill, ett mer avskräckande exempel än henne är svårare att uppbåda.
"Swedes (Swedish: svenskar) are a nation and ethnic group native to Sweden, mostly inhabiting Sweden and the other Nordic countries, with descendants living in a number of countries." - Svenskarnas parti

Adolf Hitler - The Greatest Story Never Told

Valans spådom vers 43: Gol över asarne / Gullinkambe, / han hos Härfader / härmännen väcker; / en annan gal / under jorden, / en sotröd hane, / i Hels salar.

birgerburger
Medlem
birgerburgers avatar
Enligt rykten så uppstod hon bara några minuter senare under en pseudonym...

Kulturmarxist
Medlem
Kulturmarxists avatar
Gunilla verkar gravt DN skadad. Bor hon i Stockholms innerstad? Den stan verkar få folk att tappa alla verklighetsbegrepp. Dilsa Demirbag Steen tex var vettig och självständigt tänkande innan hon flyttade till innerstan, nu ställer hon sig på knä om Mona Sahlin äntrar rummet och om 5-10 år till är hon en ny Gunilla.

Kan hon inte bli headhuntad av DN kultur? De tar gärna in sådana skribenter.

TransitGloria
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Enligt rykten så uppstod hon bara några minuter senare under en pseudonym...

Mysteriet tätnar! Vem är enligt rykterna den nya inkarnationen?

Svara på ämne
Topp Dela »