Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-02-08, 17:59
Medlem
Igår började det ringa från dolt nummer hem till mig, så jag svara som vanligt och det var helt tyst, tänkte det kunde vara någon som ville vara rolig och busringa sen hör jag nåt jag inte kan tyda va det var för något sen "how are you doing" så jag la på direkt. sen ringde dom idag och då svarade min sambo och dom presentera sig från windows corporation? vad kan dom vilja mig som är en helt vanlig svensson som inte och dessutom använder mac och inte windows då dom kanske tror att ja behöver support med min dator. kan det vara nya "Nigera" grejen istället för att skicka ut mail så ringer dom hem folk?

EDIT: förlåt om det ligger i fel tråd men visste ej vart den skulle ligga
Citera
2012-02-08, 18:02
Medlem
Ring polisen ?
Citera
2012-02-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liveordie
Ring polisen ?

och säga vad? någon ringer från usa och utspelar sig vara från windows? :P
Citera
2012-02-08, 18:07
Medlem
storytellers avatar
Det är förmodligen indier som ringer och vill fjärrstyra din dator så att de kan installera spionprogram och använda din dator för e-brottslighet. Det är nya grejen, har tagits upp i en del svenska tidningar.

Ett tips är att trolla tillbaka, gör vad dom vill en stund men missförstå massa, be dom upprepa allt de säger. Efter typ femton minuter kan du om dom ber dig om lösenord säga att det är något i stil med "indiangirlsonlylikewhitedick" eller dylikt.

En annan skön avslutare kan vara att be vederbörande vänta, sätta på "Rice & Curry" med Dr. Bombay på repeat på lagom volym.

Jag vill verkligen att de ringer mig...
Citera
2012-02-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Det är förmodligen indier som ringer och vill fjärrstyra din dator så att de kan installera spionprogram och använda din dator för e-brottslighet. Det är nya grejen, har tagits upp i en del svenska tidningar.

Ett tips är att trolla tillbaka, gör vad dom vill en stund men missförstå massa, be dom upprepa allt de säger. Efter typ femton minuter kan du om dom ber dig om lösenord säga att det är något i stil med "indiangirlsonlylikewhitedick" eller dylikt.

En annan skön avslutare kan vara att be vederbörande vänta, sätta på "Rice & Curry" med Dr. Bombay på repeat på lagom volym.

Jag vill verkligen att de ringer mig...

hahaha, efter att ha läst det hoppas jag att de ringer mig också
Citera
2012-02-08, 18:10
Medlem
99stoffe99s avatar
http://teknikhemmet.se/blog.php/2011...nger-inte-dig/
Citera
2012-02-08, 18:14
Medlem
tack så hemskt mycket för alla svar! uppskattar verkligen! och nästa gång dom ringer blir det lite indisk musik i bakgrunden tack för tipset

EDIT:: ringde polisen´s tips linje och förklara och dom sa att dom har fått in en hel del anmälningar. konstigt att dom inte går ut med i tidningarna och varnar folk? min morsa har svårt att säga nej till telefon försäljare etc.. så kände att jag var tvungen att ringa henne och varna
Senast redigerad av kallejanssn 2012-02-08 kl. 18:24.
Citera
2012-02-08, 18:46
Bannlyst
ge mig nummer !
Citera
2012-02-08, 19:02
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejanssn
tack så hemskt mycket för alla svar! uppskattar verkligen! och nästa gång dom ringer blir det lite indisk musik i bakgrunden tack för tipset

EDIT:: ringde polisen´s tips linje och förklara och dom sa att dom har fått in en hel del anmälningar. konstigt att dom inte går ut med i tidningarna och varnar folk? min morsa har svårt att säga nej till telefon försäljare etc.. så kände att jag var tvungen att ringa henne och varna
Det har stått i media om detta, poliserna varnade för fenomenet där.
Citera
2012-02-08, 19:07
Bannlyst
om det är dolt nummer, hur vet du att det är ifrån usa?
Citera
2012-02-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Det har stått i media om detta, poliserna varnade för fenomenet där.

aha då missa jag det!
Citera
2012-02-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatteSnille
om det är dolt nummer, hur vet du att det är ifrån usa?

vet ej om det är exakt från usa men dom pratar amerikanska och säger sig vara ifrån windows. därför antar jag att det är det men det kan ju även från en grotta irak
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in