Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-10, 18:17
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utopisknakenhet

Hittade en lista som kan vara av intresse när det gäller sektfilmer!



http://www.imdb.com/list/4bsVKkSZGcI/
Deadly Blessing av Wes Craven som är med på listan minns jag som väldigt bra. Rekommenderar den, ska ta och se om den själv snart!
Citera
2016-08-01, 01:25
  #86
Medlem
DodsKyrkans avatar
En bit in i Hammers draculafilmserie (med Christopher Lee som mörkrets furste) så väcks han till liv av Satanistiska sekter. Det sker i bland annat Taste the Blood of Dracula och Dracula A.D.
. Sedan kan jag verkligen rekommendera The Devils Rides Out som tidigare nämnts i tråden. Otroligt jävla bra film.
Citera
2017-07-01, 04:02
  #87
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Har inte sett den själv men en film jag hittade på Youtube heter The Brotherhood of the Bell (1970) där Glenn Ford spelar en respekterad universitetsprofessor som var med i något Skull & Bones-liknande hemligt sällskap i ungdomen, som nu många år senare behöver en gentjänst från honom. Den verkade intressant.

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0066864/combined.

Finns på Youtube som sagt och ska nog själv se den i dagarna så återkommer med omdöme i så fall.
Citera
2017-07-02, 04:08
  #88
Medlem
UndeadNinjas avatar
The Triangle, http://m.imdb.com/title/tt3278988/
Citera
2020-11-17, 21:15
  #89
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
The Autopsy Of Jane Doe är väldigt ryslig och till stor del ockult och märklig.
Citera
2020-11-19, 01:23
  #90
Medlem
PingPongZongs avatar
Devil's Diary. Bra film. Var några år sedan jag såg den så den ska jag se NU.

Citera
2020-11-19, 09:48
  #91
Medlem
Ambelains avatar
"The Devil's Advocate" med Al Pacino som djävulen, som jobbar som affärsadvokat och har en slokande ståkuk.

"Crossroads" med Karate Kid som vill sälja sin själ till djävulen för att bli bäst på att spela bluesgitarr.

"Earthsea" (Trollkarlen från övärlden) finns i flera versioner som film, och är inte lika bra som böckerna är.


"Avalon" är en ganska dålig filmversion av Marion Bradley Zimmers Kung Arthur-legend.

"The Wickerman" som en slags modern version av ovanstående.


"Da Vincikoden" är ju en välkänd film o bok med hemliga sällskap.
"Änglar & demoner" är samma, liksom "Inferno" tror jag (minns inte faktiskt).
Citera
2020-11-19, 17:27
  #92
Medlem
storkmammas avatar
Call girl of Cthulhu - 2014

Skräckkomedi om en ung halvmisslyckad konstnär som blir förälskad i en sympatisk hora. Samtidigt planerar en mordisk kult att kidnappa henne eftersom hon är nyckeln till en ceremoni att släppa lös den uråldriga monsterguden Cthulhu i vår värld.

Löst, mycket löst baserad på HP Lovecrafts kortromaner, med många små dumma referenser och skämt för dem som läst det. Rätt kul ändå, gjord på väldigt lite pengar men mycket kärlek. Cthulhusekten spelar såklart en stor roll i handlingen, så det är många män i kåpor, prat om ceremonier och ritualer och minst ett exemplar av den mytomspunna boken Necronomicon.
Citera
2023-03-19, 08:04
  #93
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Black Death kvalar in här på listan. Den handlar mycket satanist och gud. Vidrig film egentligen, men med en intressant handling.
Citera
2023-03-19, 10:09
  #94
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Manos, hands of fate (1966)

Här stöter ett vilseåkt par på en mystiskt sekt.
Men filmen är närmast känd för sitt usla, och välförtjänta, omdöme på IMDB, 1,6, och 36000 röster.
Citera
2023-03-19, 10:12
  #95
Avstängd
Best Kept Secret av Sean Stone (Olivers son) är visserligen en dokumentär, men den är...intressant...
Citera
2023-03-19, 20:07
  #96
Medlem
SadEyess avatar
Det finns duktigt med sköna filmer som har diverse teman på ockulta sekter eller satanister. Ibland t.o.m. allt på samma gång. En riktig mysgenre med ett otal höjdare på menyn.

The Perfume of the Lady in Black (1974)
Messiah of Evil (1973)
Satan's Blood (1978)
Don't Deliver Us from Evil (1971)
Suspiria (1977)
The Black Cat (1934)
Lisa and the Devil (1973)
All the Colors of the Dark (1972)
Hagazussa (2017)
The Wailing (2016)
The Blood on Satan's Claw (1971)
Curse of the Demon (1957)
Satanico Pandemonium (1975)
The Seventh Victim (1943)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback