Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-02-14, 19:23
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Skrev jag det? Nej, vad jag skrev mellan raderna är att öppna ännu ett "Kebabhak", "Solarium" bland alla andra som redan finns inget kommer bli lönsamt. Men det var väl kanske för svårt för att förstå. Sedan så tvivlar jag med på att solariumet är deras enda inkomst. Men slå du upp ett hak och så återkom istället

Jo vad du skrev kunde man lätt förstå som att ett solarie till bland alla hundra inte skulle fungera men självklart förstod jag att du överdrev det hela.

Jag tror att en solarie kan fungera. Länken till annonsen i mitt tidigare inlägg har alltid fullbokat och är omtyckt bland kunderna. Öppna ett i närheten är ju då något dumt om man inte kan konkurera med något.

Jag tror på idén om ett obemannat i närheten där man bor så man kan gå ner på morgonen och öppna, sedan åker man till sitt vanliga jobb och tjänar en normal månadslön, på kvällen går man ner å städar ur skiten och låser.

Passiv inkomst är ju fint.
Citera
2012-02-15, 17:34
  #26
Medlem
gavlips avatar
Tror inte det kommer fungerar tyvärr. Det finns redan för många solarium såvida man inte startar den i nån solariumlös håla. Börja läsa en grundkurs i företagsekonomi och gör något där du slipper ta lån för att starta verksamheten.
Citera
2023-01-13, 11:18
  #27
Medlem
En gammal tråd, men är någon som har erfarenhet av att starta upp ett obemannat solarium nu 2022/23? Funderar på att starta ett i en mindre tätort med 3000 invånare och där det inte finns något solarium sedan tidigare.
Citera
2023-01-13, 11:32
  #28
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbacker
En gammal tråd, men är någon som har erfarenhet av att starta upp ett obemannat solarium nu 2022/23? Funderar på att starta ett i en mindre tätort med 3000 invånare och där det inte finns något solarium sedan tidigare.

Hitta på någonting annat istället.
Vi kommer förmodligen ha 10 år av skyhöga elpriser på vintern, när folk eventuellt vill sola!

Finns så många äckliga svin så speciellt obemannat fungerar nog bäst i fantasin.

Vi har ett obemannat solarium i närheten och jag har bara sett en enda kund gå in där, ändå finns det kvar, undra om det bara finns där för att kunna tvätta pengar.
Citera
2023-01-13, 14:56
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Hitta på någonting annat istället.
Vi kommer förmodligen ha 10 år av skyhöga elpriser på vintern, när folk eventuellt vill sola!

Finns så många äckliga svin så speciellt obemannat fungerar nog bäst i fantasin.

Vi har ett obemannat solarium i närheten och jag har bara sett en enda kund gå in där, ändå finns det kvar, undra om det bara finns där för att kunna tvätta pengar.

Jo det där med elpriserna är ju en stor osäkerhetsfaktor. Jag har en halvstor stad några mil bort och där verkar dock inte ha skett någon utslagning bland solarieföretagen ännu iallafall. Tvärtom så öppnade ett nytt upp nu vid årsskiftet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback