Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-08, 00:50
  #1
Medlem
Cerises avatar
Hur skulle ni beskriva en lättklädd person, var går gränsen för att vara lättklädd?
Citera
2012-02-08, 00:54
  #2
Medlem
dequelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Hur skulle ni beskriva en lättklädd person, var går gränsen för att vara lättklädd?


När en person visar mer hud än kläder.

Alternativt när man ser någon i strumpbyxor under en puffig fjällrävenjacka då det är -23 och snöstorm ute.
Citera
2012-02-08, 00:55
  #3
Medlem
f0cuss avatar
Korta shorts/kort kjol och en djup u-ringning. Jag har själv aldrig u-ringning, då jag anser att gränsen går där.
Citera
2012-02-08, 00:55
  #4
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dequelo
När en person visar mer hud än kläder.

Alternativt när man ser någon i strumpbyxor under en puffig fjällrävenjacka då det är -23 och snöstorm ute.

Men inte en vanlig kort tight klänning under sommaren?
Citera
2012-02-08, 00:56
  #5
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Korta shorts/kort kjol och en djup u-ringning. Jag har själv aldrig u-ringning, då jag anser att gränsen går där.

Så det är inte ok att vara lättklädd?
Citera
2012-02-08, 00:57
  #6
Medlem
Bromaans avatar
Tycker det beror väldigt mycket på vad det är för årstid också, vissa plagg som kan vara helt fel (enligt mig givetvis) på vintern/hösten kan vara accepterade på sommaren
Citera
2012-02-08, 00:57
  #7
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Så det är inte ok att vara lättklädd?
Nej, det tycker jag inte.
Citera
2012-02-08, 01:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Nej, det tycker jag inte.

Nähe, inte ens på sommaren?
Citera
2012-02-08, 01:06
  #9
Medlem
dequelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Men inte en vanlig kort tight klänning under sommaren?

Inte enligt mig i alla fall. Det beror ju så klart på ifall halva skinkorna hänger ut från klänningen.
Citera
2012-02-08, 01:07
  #10
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Nähe, inte ens på sommaren?
Jo, men det beror lite på kombinationen. Det är just u-ringningar jag tycker är det som gör det "lättklätt" och speciellt i kombo med en kort klänning/kjol eller liknande. Sen om man går i shorts och icke-u-ringad t-shirt en sommardag är ju en helt annan femma.
Citera
2012-02-08, 01:52
  #11
Medlem
gambiafarfars avatar
När man kan urskilja för mycket, exempelvis om en tjej visar mer bröst än hon döljer.
Citera
2012-02-08, 02:13
  #12
Medlem
Errouneouss avatar
Beror väl helt på personen i fråga. Du ska inte fråga någon annan var din gräns går.
Var och en avgör själv var deras gräns går. Det är inte 30-talet längre när kvinnor badade i overaller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback