2012-02-07, 20:21
Medlem
-Wasteland-s avatar
Gammelmedierna gör allt för att strypa och styra den folkliga diskussionen på nätet. Misshagliga inlägg raderas systematiskt i alla tidningshemsidors kommentarsfält. Slöläste idag en artikel på gp.se där samhällsskadliga politiker gjort nåt utspel om nåt torg i Göteborg. Jag läser i kommentarsfältet som är sedvanligt tomt på kritiska röster, men så hajar jag till och läser igen och märker att 80 procent av inläggen är ironiska och satiriska; ett gäng goa gubbar driver gäck med politiker och idiotförslagen radas upp: korvkiosker, skridskobanor, pariserhjul och moskéer. För den oinsatte kanske det inte säger så mycket men bland annat pariserhjulet var ett uppmärksammat spektakel i Göteborg för några år sen på order av dåvarande politiska geniet Göran Johansson och att vända en uteservering mot skansberget ger givetvis den glamorösa närliggande utsikten mot ett mossberg. Är svensken verkligen så utled på överheten att hon idiotförklarar allt som numera kommer från det hållet? Jag garvade iallafall jävligt gott!

Artikeln: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....pa-skanstorget

Ett par av kommentarerna: http://laddauppbilder.se/?di=15132864197712
Citera
2012-02-07, 20:41
Medlem
Ettan^s avatar
Skulle tro att det är cynismen som letar sig fram hos folk som är så urbota less på förändringar de inte bett om eller uppskattar.
Citera
2012-02-07, 20:49
Medlem
Ipwnualls avatar
måste i och för sig säga att det ser mycket trevligare ut med den typen av sarkasm istället för det s.k. "näthatet" där allt bara var piss. Budskapet kommer ändå fram och det ser trevligare ut.
Citera
2012-02-07, 20:50
Medlem
rockandrollas avatar
"En moske givetvis, mer mångfald, mer jämnställdhet och integration!
Och ta samtidigt bort Skansen så den inte kränker det nya mångkulturella
göteborgska invånarna"

Fantastisk ironi som lyser igenom precis lagom utan att vara "dum" vilket inte
gör jobbet för deras moderatorer helt enkelt. Det här kan få en fantastisk utveckling!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in