2012-02-07, 14:42
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Det är så att min kära pv snart fyller år. Som en del av presenten tänkte jag köpa något från www.extremefood.se.

Funderade på jalapenochips eftersom han älskar jalapeno.

Sen till problemet. Vad mer ska jag köpa? Han älskar stark mat (jag vet inte hur stark dock, jag är en mes som inte klarar av något så att använda mig själv som referens är nog inte så bra ). Jag tänkte att det kunde vara roligt för honom att ha nåt annat än tabasco och chili hela tiden. Iaf nåt som man kan ha i köttfärssås och liknande skulle vara perfekt för honom!

Ni som känner till produkterna, vad är bra? Vad rekommenderas? Hur starkt är "hot"? Tänkte att crazy kanske blir för mycket...?
Citera
2012-02-07, 14:47
Medlem
mungs avatar
Crazy är bra starkt för en som är van vid starka saker, så hot skulle antagligen räcka bra. Å andra sidan är det roligare med något lite starkare och då behöver man ju inte ta lika mycket.

Kan också passa på att ge en eloge till Extremefood, har handlat därifrån flera gånger. Underbar service och snabb leverans!
Citera
2012-02-07, 16:42
Medlem
ExtremeFood är en helfestlig butik! Kan rekommendera dig att besöka butiken och provsmaka lite olika grejer. Det är ett par goa gubbar som jobbar där och är alltid supertrevliga och hjälpsamma.

Har själv bara ätit Blair's Habanero chips och dom är rejält starka. Tryckte med stor smärta i mig större delen av påsen själv och efteråt dansade magen rumba. Lite lagom rolig upplevelse, speciellt när allt skulle ut . Rekommenderas inte till vanliga dödliga.
Blair's Jalapenochips är märkta som Mild så dom kan nog vem som helst äta.

Brukar även köpa lite olika av Blair's såser som är väldigt goda att ha i mat, typ köttfärssås. Dessa spänner över ett helt enormt spann av styrka så bäst är kanske någon i mitten av skalan. Muerte är riktigt god, och inte speciellt stark, och jag har den i många maträtter. Har även en flaska Mega Death som är *mycket* starkare än Muerte. Kan egentligen inte rekommendera den då den är så svår att dosera. Tycker även smaken är lite halvknepig.

Slutligen är jag ett stort fan av Ring of Fire - Garden Fresh Chile Sauce. Kanske ingen sås man har i mat men den är mycket god som tillbehör, t.ex. till en köttbit.
Citera
2012-02-07, 18:39
Medlem
christerys avatar
Som present skulle lite olika chipspåsar vara nåt, finns det 4 i olika styrka - ta en av varje.
Fanns en presentförpackning av såser (små flaskor) från chipotle (lite starkare än icas starka ketchup) till after death och instant death (betydligt starkare än icas sambal olek). Nu tog jag bara ica som exempel - men ersätt med coop eller vad ni vill.

Men dom brukar ha slut, väntar på varor osv när man kollar internet. Så kan du bara, traska förbi butiken istället.
Citera
2012-02-08, 09:00
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Tack för svaren och tipsen! Jag får kolla in det igen nu när jag vet lite mer. Tyvärr kan jag inte besöka någon butik eftersom jag inte ens bor i landet, annars hade jag absolut gjort det!

Citat:
Ursprungligen postat av Waws
Slutligen är jag ett stort fan av Ring of Fire - Garden Fresh Chile Sauce. Kanske ingen sås man har i mat men den är mycket god som tillbehör, t.ex. till en köttbit.

Kan man använda det som sweet chili? Min sambo har det till nästan allt nämligen
Citera
2012-02-08, 09:13
Medlem
piassavas avatar
Vilken kul butik!

Jag ska handla baconpopcorn (de var slut för tillfället) och lite insektsklubbor längre fram (för att ge bort, inte äta själv). Kanske lite sådan där gumpchoklad också
Citera
2012-02-08, 19:20
Medlem
Lys avatar
Ge din pojkvän ett gäng Blair-såser att skvätta över maten. Jag själv skulle bli överlycklig om nån gav mig att antal flaskor Blair Mega Death, Ultra Death och allt vad de heter. De har ett superbra sortiment, tycker jag. Tur det finns en butik som fattar att vi chili-beroende måste ha ett stort, starkt och varierat utbud! De har alla möjliga chili att välja på. Och jamaicanska kryddor. Massa starkt och underbart.
Önskar bara de kunde öppna filial i Stockholm. Bor inte i Göteborg längre...
Fast beställa från Extreme Food på nätet går ju. Köp nästan vad som helst, det mesta verkar tilltalande.

Tycker du kan ge din pojkvän en skorpionklubba oxå.
Det ska smaka rätt okej med skorpion har jag hört.
Citera
2012-02-09, 09:08
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Ge din pojkvän ett gäng Blair-såser att skvätta över maten. Jag själv skulle bli överlycklig om nån gav mig att antal flaskor Blair Mega Death, Ultra Death och allt vad de heter. De har ett superbra sortiment, tycker jag. Tur det finns en butik som fattar att vi chili-beroende måste ha ett stort, starkt och varierat utbud! De har alla möjliga chili att välja på. Och jamaicanska kryddor. Massa starkt och underbart.
Önskar bara de kunde öppna filial i Stockholm. Bor inte i Göteborg längre...
Fast beställa från Extreme Food på nätet går ju. Köp nästan vad som helst, det mesta verkar tilltalande.

Tycker du kan ge din pojkvän en skorpionklubba oxå.
Det ska smaka rätt okej med skorpion har jag hört.

Tack för tipsen! Det var väl främst såserna som jag hade lite svårt att välja mellan men om du säger Blair så litar jag på dig Jag tror att det blir nån sås, krydda och chips. Tycker han om det så går det alltid att beställa mer!

Jag önskar också att det fanns i Sthlm, dom verkar ju ha mycket mer grejer i butiken. Skulle ju ha varit häftigt att ge honom kött av pytonorm!

Edit: Nån som provat bacon lypsyl? Smakar det "riktig" bacon?
Senast redigerad av Finlandssvenskan 2012-02-09 kl. 09:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in