2012-02-06, 23:34
Medlem
Vad händer när man säljer en bostad och gör en vinst? Har mäklaren något sorts ansvar gentemot kronofogden att meddela dom om vinsten, eller har min bank det? Eller hinner man sätta av en liten del av vinsten på ett annat konto som dom får mäta ut bäst dom vill?

Skulle vilja resa en sväng
Citera
2012-02-06, 23:42
Medlem
Bongomans avatar
Du hinner nog ta ut en hel del innan banken berättar för fogden att du har pengar. Om du är en hederlig prick tar du ut en postväxel och travar ner till fogden med den. Då blir de glada och lämnar dig i fred ett tag och du kan resa med gott samvete.
Citera
2012-02-06, 23:49
Medlem
Hederlig och hederlig? Nja, har väl insett att man ska inte va så hederlig jämt, inte mot myndigheter i alla fall. Tro mig jag vet, man får inget tillbaka. Däremot så ska jag betala tillbaka allt eftersom men vill andas lite bara. Är less på skulder nu. Tänkte bara om dom hade nån skyldighet att informera om försäljningen. Tänkte prova på att pruta lite på krono och säga att om dom går ner ett antal tusen så kan jag pröjsa inom kort.
Citera
2012-02-07, 00:20
Medlem
Bongomans avatar
Låter som en bra strategi. Vissa skulder ska man inte betala medan andra är viktiga. Ibland uppstår skulder på ett felaktigt sätt och dem ser jag inga moraliska problem med att låta preskriberas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in