Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-06, 23:17
  #1
Medlem
theoones avatar
Bara jag som såg detta program ikväll? En ny dramaserie på svt.

"I februari, när vintern är som gråast och tyngst, gör de något som många bara fantiserar om: De bryter sig loss, lämnar allt och ger sig iväg för att söka ett lyckligare och bättre liv i Thailand. Lär känna den ensamstående, sönderstressade mamman som har köpt en bungalowby, den hunsade hemmafrun och hennes tyranniske make, thailändaren som bestämt sig för att återvända hem och den familjetörstade oskulden och få reda på hur det går för dem på andra sidan jordklotet i nya dramaserien 30 grader i februari."

I rollerna ser vi bland annat Maria Lundqvist och Kjell Bergqvist.

Fina miljöer, lätt att känna igen sig, sån melankolisk känsla emellanåt, nästan tragikomiskt på ett sätt.
Strålande skådespel av i synnerhet Kjell och Maria.

Mer info om serien här http://svt.se/2.161837/
__________________
Senast redigerad av theoone 2012-02-06 kl. 23:21.
Citera
2012-02-06, 23:21
  #2
Medlem
CreepyCrawls avatar
Nope, jag såg den också. Eller ja, nästan hela, min box som var satt på inspelning klippte bort sista minuten. Får bli en play på det..

Är det någon som vet vem som gjort covern på Breaking the law som spelades? Lät som First Aid Kit men hittar inget på nätet.
Citera
2012-02-06, 23:24
  #3
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Nope, jag såg den också. Eller ja, nästan hela, min box som var satt på inspelning klippte bort sista minuten. Får bli en play på det..

Är det någon som vet vem som gjort covern på Breaking the law som spelades? Lät som First Aid Kit men hittar inget på nätet.


http://www.youtube.com/watch?v=CaXNp244RqM
Hellsongs enligt eftertexterna
Citera
2012-02-07, 00:11
  #4
Medlem
Rifter666s avatar
Kollade också den och var väl helt ok. Bergqvist briljerade i sin roll. Han är verkligen grym på att spela odräglig. Kommer följa nåt avsnitt till för att se var det bär av.
Citera
2012-02-07, 08:04
  #5
Medlem
ja den skall bli kul att följa.tyckte den var jäklig bra
Citera
2012-02-07, 08:23
  #6
Medlem
Carl Serungs avatar
Nån som vet vad baren i Patong hette? Inte heter den väl Full moon bar??
Citera
2012-02-07, 08:44
  #7
Medlem
Chandler Bings avatar
Minns inte karaktärens namn, men han som friade till tjejen på Full Moon Bar. Då hade jag skämskudden framme. Jag var helt inne i scenen. Tyckte att den var bra. Hoppas bara att resterande avsnitt håller samma klass.
Citera
2012-02-07, 08:47
  #8
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Minns inte karaktärens namn, men han som friade till tjejen på Full Moon Bar. Då hade jag skämskudden framme. Jag var helt inne i scenen. Tyckte att den var bra. Hoppas bara att resterande avsnitt håller samma klass.

Glenn. Haha!
Citera
2012-02-07, 12:16
  #9
Medlem
Zedss avatar
Jag tycker de var kanon. Skämskudde på Glenn ja
Citera
2012-02-07, 13:04
  #10
Medlem
Ett riktigt mediokert första avsnitt med Bergqvist som enda ljusglimt. Får nog se ett avsnitt till innan jag avgör om det är topp eller flopp...
Och Glenna som inte bjöd på en lady-drink, då kunde han ju ha snärjt två ching-chongare.
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nån som vet vad baren i Patong hette? Inte heter den väl Full moon bar??
Det finns ju hur många små skitställen som helst på och i närheten av Bang La Road. Enligt den här verkar dock inte finnas någon Full Moon Bar så det är nog ett påhittat namn. Kan inte minnas att jag hört eller sett det själv de gånger jag varit i Patong.
http://www.phuketmagazine.com/wp-con...p-1024x588.jpg
Citera
2012-02-07, 15:09
  #11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT
Ett riktigt mediokert första avsnitt med Bergqvist som enda ljusglimt. Får nog se ett avsnitt till innan jag avgör om det är topp eller flopp...
Och Glenna som inte bjöd på en lady-drink, då kunde han ju ha snärjt två ching-chongare.

Det finns ju hur många små skitställen som helst på och i närheten av Bang La Road. Enligt den här verkar dock inte finnas någon Full Moon Bar så det är nog ett påhittat namn. Kan inte minnas att jag hört eller sett det själv de gånger jag varit i Patong.
http://www.phuketmagazine.com/wp-con...p-1024x588.jpg
Jo, men jag är nästan 99,9% säker på att jag kände igen stället, men inte att den heter full moon bar.
Citera
2012-02-07, 15:12
  #12
Medlem
Tyckte hon som spelade Kjelles fru stod för den bästa prestationen. I övrigt var programmet rätt förutsägbart och trist. Har aldrig varit i Thailand men om det det likade verkligheten så blir jag bara ledsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback