Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-26, 08:25
  #217
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Frida var på topp av sin kroppsliga karriär och förmåga att pressa fram barn 1995. Det är ändå rätt sjukt. Det är fan snart 30 år sen.. Vad gör hon idag?

https://youtu.be/ea859Knl4Kg

Är med i Postkodmiljonären.
Citera
2022-12-26, 18:50
  #218
Avstängd
Frida borde omvända sina synder innan hon hamnar i helvetet likt sin mor.
Citera
2023-09-26, 11:27
  #219
Medlem
Tillsammans med dottern har hon nu släppt en ny bok, "Aldrig släppa taget", tillsammans med sin tonårsdotter. Boken handlar om dotterns självmordsförsök och psykiska mående. Tillsammans har de nu valsat runt på pr-turné i media och talat om boken. En podd har även startats.

I SvD får Frida Boisen kritik av Essy Klingberg som anser att, även om projektet är dotterns idé, så är Boisen aningslös som exploaterar sin dotter på detta vis. Jag är benägen att hålla med. Ämnet är förstås angeläget, men dottern är fortfarande ett barn och det är Frida Boisens uppgift att skydda henne. Hela grejen med dotterns psykiska mående verkar också ligga väldigt nyligen i tiden? Å andra sidan har jag all förståelse i världen för att en livrädd förälder vill gå sitt barn till mötes om barnet hittat ett projekt som hon brinner för och känner energi inför i en tillvaro som annars verkar väldigt svart.

Någon som läst boken?

Citat:
Dotterns vägval framstår i slutändan som helt konstruerat – att det skulle stå mellan att ”vara tyst” eller ”skriva en bok, göra en pressturné och starta en podd med kändisgäster”. Det enda barn som någonsin skulle hamna i den situationen är ett med en offentlig förälder. Men en förälders lojalitet ska aldrig ligga hos det offentliga samtalet, utan hos barnet. I föräldrauppdraget ingår ibland att trotsa barnets vilja – oavsett om barnet är åtta eller arton.

Jag vill skriva att projektet känns aningslöst, men när föräldern har Boisens medievana framstår ordet som väl milt.

https://www.svd.se/a/zEj2Er/hur-tank...n-som-foralder
__________________
Senast redigerad av Jorja 2023-09-26 kl. 11:43.
Citera
2023-09-26, 19:32
  #220
Medlem
Har läst båda, det jag då ofta tänk är "det här måste vara en överdrift" alternativt en halvsanning. Till exempel finns intressanta skillnader i hur hon beskriver vissa familjemedlemmar i den ena boken vs. den andra. Beskrivning av hur Tildas självmordsförsök gick till är ur ett rent praktiskt perspektiv inte trovärdigt.
Varför har jag då bemödat mig med att läsa böckerna? Jo, för att jag är fascinerad av det faktum som Essy beskriver så bra i artikeln "I vår tid finns en stark tro på berättelsens läkande kraft. Att den som berättar om sitt missbruk, sin ätstörning eller sitt självmordsförsök genast får ett slags skydd. Att problem blir mindre farliga i samma stund som de offentliggörs"
Frida utger sig också för att vara expert på sociala medier när hon inte är handelsresande i andras psykiska ohälsa. Köper en expert på sociala medier 5 alternativ 10 tusen likes till varje inlägg på Insta? Även majoriteten av följarna är köpta, finns massor av tjänster på nätet där man kan köpa både likes och följare. Men den som gör det lurar nog mest sig själv, vad gör man inte för att undvika psykiskt ohälsa om man är uppmärksamhetsknarkare?
Citera
2023-10-01, 10:16
  #221
Medlem
densistasovjets avatar
Verkar kunna gå över lik för att hålla sig i rampljuset. Medverkade i trolljägarna och hade inga problem att försvara arbetssättet tex mot Chang Frick. Sedan detta med att hänga sin egen dotter. Framstår som väldigt osympatisk och måttlig talang.
Citera
2023-10-01, 20:03
  #222
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Verkar kunna gå över lik för att hålla sig i rampljuset. Medverkade i trolljägarna och hade inga problem att försvara arbetssättet tex mot Chang Frick. Sedan detta med att hänga sin egen dotter. Framstår som väldigt osympatisk och måttlig talang.

Hon pekade när hon körde playback och dansade sexigt i Kaze 1995.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback