Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-06, 20:14
  #1
Medlem
http://gt.expressen.se/nyheter/1.270...edaktor-for-gt

Ok, så Frida Boisen blir ny chefredaktör på tidningen GT.

Ni som likt jag har läst hennes fränt Hubba Bubba-doftande krönikor i tidningen Metro undrar säkert; hur i HELA HELVETE gick det här till?
Hur många tusen mil kuk har den här kvinnan sugit för att få det här jobbet?

Gt må vara en obetydlig lokalavdelning av Expressen men här går man solklart över alla gränser samtidigt, att på det här sättet sälja ut journalistiken är väl ändå det grövsta.

Jag antar att det måste finnas många arga och framförallt medelbegåvade tidningsmänniskor i det här landet just nu, med all rätt.
Citera
2012-02-06, 20:19
  #2
Medlem
Storalfs avatar
Jag vet inte vem hon är ens men inom media räcker det väl långt med att suga rätt kuk och slicka rätt rumpa. Lägg sen till att personen bessiter någon form av kredd efter att ah bloggat om mode eller alternativ musik och saken borde vara biff.
Citera
2012-02-06, 20:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jag vet inte vem hon är ens men inom media räcker det väl långt med att suga rätt kuk och slicka rätt rumpa. Lägg sen till att personen bessiter någon form av kredd efter att ah bloggat om mode eller alternativ musik och saken borde vara biff.

Bingo, tror du just sammanfattade varför sagda pipplotta fick jobbet.
Men det är en jävla skandal, det är det. Varför skall dessa blogghoror ha något slags gräddfil till den här typen av jobb?
Om jag var hårt arbetande kvinna skulle jag bli riktigt jävla förbannad.
Citera
2012-02-07, 08:16
  #4
Medlem
Barytons avatar
Frida var något av en "rising star" på GP för ett tiotal år sedan. Var hon inte ansvarig för helgbilagan (Aveny?) Jag minns att jag uppskattade hennes skrivna alster.

Har inte följt henne sedan dess.
Citera
2012-02-07, 08:51
  #5
Medlem
Ankdammsmans avatar
Att kalla det här ljummet är nästan att hajpa det.

Boisens uppstigning är ytterligare ett tecken på pressens, och inte minst kvällspressens, nedåtgående. En gång leddes tidningarna av personer som Tingsten, Lagercrantz och Strömstedt. Nu är det ekonomer (Herlitz), flåsiga karriäristpajasar (Helin, Mattson) och monumentala lättviktare (Boisen). Snacka om deklassering.

Bra eller anus? Både och, får man väl säga med tanke på det tveksamma arv som tidigare "giganter" lämnade efter sig.
Citera
2012-02-07, 10:00
  #6
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Läste först GP, men det var ju fel. Det var nära att jag hade blivit brydd. Nu bryr jag mig inte.
Citera
2012-02-07, 10:02
  #7
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jag vet inte vem hon är ens men inom media räcker det väl långt med att suga rätt kuk och slicka rätt rumpa. Lägg sen till att personen bessiter någon form av kredd efter att ah bloggat om mode eller alternativ musik och saken borde vara biff.

Eller att man är duktig chefredaktör på andra tidningar. Men vad vet jag.
Citera
2012-02-07, 11:21
  #8
Medlem
Kingen_kings avatar
Hon har ju varit chefredaktör på ett antal tidningar innan, så hon har ju en bred erfarenhet för jobbet. Hur många i den här tråden har dom meriterna?
Citera
2012-02-07, 17:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Hon har ju varit chefredaktör på ett antal tidningar innan, så hon har ju en bred erfarenhet för jobbet. Hur många i den här tråden har dom meriterna?

Håller med. Hon har verkligen gått den långa vägen från småhugg i Avenybilagan, till att bli ansvarig för den och sedan gå vidare till andra tidningar. Uppenbarligen har hon visat att hon klarat av alla de utmaningar hon företagit sig.
Citera
2012-02-07, 18:41
  #10
Medlem
Herregud, har ni läst hennes tuggumidoftande krönikor i metro?
Den här människan Boisen är alltså en såndär blondin som får Reese Witherspoons karaktär i filmen Legally Blonde att verka smart. Jag kan inte tänka mig att Boisen är kapabel att tänka längre än vilken färg op blusen hon skall ha och nu skall hon bli chefredaktör på en hel kvällstidning, otroligt.

Nej, att ha en blogg där man diskuterar vilken av sina tuttar som är störst eller varför det är så jobbigt att gå upp morgonen efter man blivit rumpkörd av femton greker hög som ett hus på kola, affe och poppers räknas inte.
Citera
2012-02-08, 09:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Herregud, har ni läst hennes tuggumidoftande krönikor i metro?
Den här människan Boisen är alltså en såndär blondin som får Reese Witherspoons karaktär i filmen Legally Blonde att verka smart. Jag kan inte tänka mig att Boisen är kapabel att tänka längre än vilken färg op blusen hon skall ha och nu skall hon bli chefredaktör på en hel kvällstidning, otroligt.

Nej, att ha en blogg där man diskuterar vilken av sina tuttar som är störst eller varför det är så jobbigt att gå upp morgonen efter man blivit rumpkörd av femton greker hög som ett hus på kola, affe och poppers räknas inte.

Men hur okunnig får man vara? Boisen har varit chefredaktör på flera tidningar, nu senast på ToppHälsa och Allt om Resor.

Det får finnas någon måtta på hur in i helvete korkad man får vara innan man skriver inlägg. Nån jävla ordning måste det vara även på flashback.
Citera
2012-02-08, 22:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bkb1000
Men hur okunnig får man vara? Boisen har varit chefredaktör på flera tidningar, nu senast på ToppHälsa och Allt om Resor.

Det får finnas någon måtta på hur in i helvete korkad man får vara innan man skriver inlägg. Nån jävla ordning måste det vara även på flashback.

Topphälsa!
Herregud vilka tunga titlar den här blondinnan har under bältet du.
Jösses. Pinsamt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback