2012-02-05, 19:06
Medlem
ztlohnierbs avatar
Min dator visar felmeddelandet "NO ANY DEVICE FOUND" när jag startar den vare sig det sitter HDD eller DVDläsare i eller inte. Datorn kan inte vara igång länge innan den stänger av sig själv. Jag har strippat ner datorn till bara PSU, GPU(har även prövat att ta bort kortet men ingen skillnad), CPU, Moderkort och prövat olika minnen på olika platser men det händer samma sak. Har även prövat att reseta BIOS och använt jumpern på moderkortet. Alltså måste det vara CPUn, PSUn eller moderkortet det är fel på right? Har varken dator eller komponenter för att kunna felsöka varje komponent för sig så därför skriver jag om hjälp.

Specs:
ASUS P7P55 LX
AXP 750W PSU
Intel i5 750

På moderkortet finns en funktion som heter MemOK. Den röda lampan lyser konstant om jag sätter RAM i svarta slotsen. Om jag sätter i de blåa så blinkar den två gånger sen stängs av. Kanske hjälper.

Tacksam för snabb hjälp och kommer svara direkt på svar(?).
Citera
2012-02-05, 19:52
Medlem
Hampsishs avatar
Kan vara fel på hårddisken, provat en annan ?
Citera
2012-02-05, 20:11
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampsish
Kan vara fel på hårddisken, provat en annan ?

Har inte ens hårddisken ikopplad, startar ändå om sig själv.
Citera
2012-02-05, 20:35
Medlem
Hampsishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Har inte ens hårddisken ikopplad, startar ändå om sig själv.

Okej, om det var cpun skulle den antagligen inte ens starta om den inte överhettar dvs. kollat att alla fläktar spinner ?
Citera
2012-02-05, 23:57
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampsish
Okej, om det var cpun skulle den antagligen inte ens starta om den inte överhettar dvs. kollat att alla fläktar spinner ?

Allting snurrar och inget verkar kännas överhettat när den stängs av. Mysterybox..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in