Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-07-20, 22:39
  #61
Medlem
Triquetrums avatar
Sällan jag läst så mkt klokskap på Flashback som i denna tråd. Läckert Grabbar!

Till ts.... darkside (Fetopia) är en väg in. Skötsamma trevliga grabbar blir förr eller senare inbjudna till fest och mer. Gräslökar som inte kan föra sig eller veta hut/dominera från botten får sällan smaka på någons dominas.... well, låt oss kalla det, lekfullhet...
Citera
2018-08-07, 20:14
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
För om alla skulle umgås med alla. Då skulle det skapa större förståelse, respekt, delaktighet och gemenskap med varandra, istället för utanförskap och krossade drömmar. (Nej läs nu inte att jag kräver lek, men jag kräver definitivt att alla pratar med varandra på en tillställning där det bara finns ca 30 personer. Det handlar som sagt var om medmänsklighet och det anser jag är jävulsk underskattat i bdsmvärlden. Dessutom lära känna varandra på olika sätt för att få olika syn på femdom, eftersom jag anser att det är väldigt individuellt hur man ser på femdom. Det finns lika många sätt att se på femdom som den finns undergivna män och Dominor anser jag personligen.

Återigen handlar det inte om lek, utan att jag anser att det är allas ansvar att pratar med varandra på en fest och tillställning. Det är just detta som jag anser är respekt och förståelse för varandra för att alla skall känna sig delaktiga och få en gemenskap med varandra.



Mycket om hur det ser ut idag ligger absolut i ur femdomscenen har sett ut de senaste 20 åren i Sverige och Västra Sverige ett dag. Absolut att attraktion och personkemin måste stämma överens. Men för att ens komma dit, så anser jag att man måste skapa följande saker på en tillställning. Återigen alltså, respekt, förståelse, delaktighet, gemenskap med varandra. Tyvärr kommer det aldrig gå idag p.g.a det finns för många s.k bortskämda snorunga till Dominor som tror att det kan göra vad de vill. Hur skall man kunna göra detta när folk inte ens visar intresse för varandra på femdomtillställningar om man har gått dit själv? Och den här upplevelsen är jag inte ensam om, eftersom jag har sett det jag har sett genom åren i femdomscenen i Västra Sverige. Där många män går på fest efter fest hela tiden och tillslut krossas deras drömmar brutalt och att se in i deras ögon då är inget roligt anser jag.




Den här synen anser jag är ganska förliggad inom bdsmvärlden. För just nu anser många undergivna män, samt ett par Dominor att för att det skall agera som Dominor. Då anser jag och de jag har pratat med att få respekt är något som man förtjänar och inget som man kan ta sig rätten att vara från första början. Även om nu unga s.k dominor som är jävulsk bortskämda tror att de kan göra på det här sättet, eftersom dessa inte har några jobb och lever på bidrag. Varför skall jag då betala inträde och ytterligare saker för dessa så kallande dominor? Men allt faller återigen på att ingen visar intresse för varandra på femdomtillställningarna som finns i Västra Sverige. Det här det måste få till en attitydförändring anser jag om jag skall besöka någon tillställningen igen. Alltså att Dominor visar respekt för de undergivna män som har besökt fester genom att säga hej och pratar lite allmänt med de på fester. För så här enkelt är. Vilken man vill lägga 700kr per år eller mer bara för att sitta i en soffa i flera timmar? Nä, det finns ingen normal begåvad människa som acceptera det här.



Absolut när jag anser att hon har förtjänats att se som en Domina och inte jämnlike, eftersom det återigen handlar om de viktigaste att finns. Alltså att den andra personen Dominan skall vinna min tillit, respekt och förtroende, så att jag känner mig trygg i hennes sällskap och vice verce efter det här.



Samtidigt kostar det ett par 1000kr på de fester och tillställningar man besöker inom femdomscenen och andra tillställningar. Där många mäns ända upplevelse är att sitta i en soffa helt själva timme in eller timme ut. Då är valet ganska enkelt vad man lägger dessa 1000lappar på. Att sitta i en soffa eller få en upplevelse genom att betala med någon som är aktiv med dig. Det valet är inte så svårt att göra om man är någorlunda funtad i huvudet.


Men varför hittar du helt enkelt inte bara en domina som du tar med till en av dessa tillställningar, så slipper du sitta själv? Du har ett ganka märkligt resonemang iom att många kommer dit som par och umgås då med andra par, och du har ingen som helst partner med dig, då blir det givetvis svårt.

Sen visst, det kanske är svårt att hitta andra dominor men det går på exempelvis Darkside och andra sidor. Sen att du slänger tusenlapp på tusenlapp utan att få något är ju ditt eget problem iom att du verkar vara medveten om hur scenen ser ut och hur det mestadels är. Många som går på dessa tillställningar är också par som i övrigt har ett förhållande. Du kanske bör se över det och hitta en partner som gillar samma som dig själv.

Varför inte bara ta dina pengar och åka ner till Reeperbahn, finns mängder med bordeller där du kan få precis det du önskar för mindre eller samma pengar som du lägger ut nu, utan att få ett skit. Finns ställen i andra länder också.
Citera
2018-09-15, 13:32
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Men varför hittar du helt enkelt inte bara en domina som du tar med till en av dessa tillställningar, så slipper du sitta själv? Du har ett ganka märkligt resonemang iom att många kommer dit som par och umgås då med andra par, och du har ingen som helst partner med dig, då blir det givetvis svårt.

Det är inte busenkelt att skriva til dominor på darkside för få hänga med dem till fester. Det tar år av etablera sig. Några kan kanske inom månader skapa förtroende, men i sin största helhet tar det tid. Som man och ugis bör man nog blanda och ge åt olika hålla - om man ska få eget självförtroende, erfarenhet att leka med andra och lära känna sig själv med att ta ansvar för sig själv också.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback