Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-01-27, 11:54
  #1
Banned
JohnnyLowlifes avatar
Minns Besökarna som en ganska ruskig och alltigenom helgjuten rulle. Såg om den när den gick på burken för någon vecka sedan och den hade... förändrats (eller om det var jag som förändrats). Uselt skådespel (i synnerhet ungarna men även den normalt övertygande Kjell B är dålig), usel studiodubbning (burkljud även utomhus), helt fantastisk dialog som får pilsnerfilmerna att verka naturligt lediga.

OK - några skräckeffekter håller faktiskt (Endres upplysta "döda" ansikte och även monstret som flashar till snabbt på slutet) men det mesta är bara komiskt - minns Franks (Kjell B) uppochnervända helikopterrally på den hemsökta vinden exempelvis...

Nåväl - en OK skräckfilm eller kalkon, vad tycker ni?
Citera
2005-01-27, 14:10
  #2
Medlem
Mack Bolans avatar
En kultfilm, helt klart. Sen att den är jävligt tacky spelar ingen roll, det bidrar bara till charmen.
Citera
2005-01-27, 21:59
  #3
Medlem
Sharkys avatar
Kultfilm! Ett bra försök. Visst är en b-ig på alla sätt. Men man blir lik förbannat lika skraj varje gång man ser den.
Citera
2005-02-05, 00:35
  #4
Medlem
Stiffmeisters avatar
Klart godkänd som gammal kultrulle...
Älskar scenen när Johannes Brost anländer och får snacka med brevbäraren.
Citera
2005-02-05, 00:58
  #5
Medlem
LadyTieras avatar
Kult,

jag blev livrädd för filmen och johannes brost.
Citera
2005-02-05, 01:00
  #6
Medlem
Guldrulle!
Som tidigare nämnts är scenen med Johannes Brost och brevbäraren en höjdare.
Citera
2005-02-05, 01:02
  #7
Medlem
Stagger_Lees avatar
Den är faktiskt läskig.
Satt precis nu, efter att ha läst spökhistorierna i en annan tråd, och tänkte på det där monstret som blixtrar förbi i slutet av filmen
Citera
2005-02-10, 03:43
  #8
Medlem
RMPs avatar
Kan bara hålla med... riktig kultrulle och väldigt skrämmande. Särskilt ljudeffekterna i de läskiga scenerna, den biten lyckades de bra med. Och Johannes Brost/brevbärar-scenen, den är verkligen suverän...
Citera
2005-02-10, 10:57
  #9
Avstängd
BULjONGs avatar
tycker den var lite småläskig, kanske borde man se den igen!?
Citera
2005-02-10, 11:07
  #10
Medlem
Patriarch Ks avatar
Enormt bra film, i mina yngre dagar såg jag den säkert runt 20 gånger och den var alltid lika bra. Nu skulle jag gärna se den igen men den finns inte att få tag på, den går inte att ladda ner och den finns inte på DVD

Någon som har en aning om vart man kan få tag på den?
Citera
2005-02-10, 11:53
  #11
Medlem
dIRe_s avatar
Bådadera, en kultkalkonskräckis
Citera
2005-02-11, 05:12
  #12
Medlem
BlueDucks avatar
Jag har varit ute efter att köpa den filmen. Nån som vet var den finns? skulle uppskatta alla tips jag får.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback