Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-03, 17:30
  #1
Medlem
hej,
Jag har en väninna som jag tycker om. Vi är goda vänner eller åtminstone var. Jag tar hand om henne, hon springer till mig när hon har problem och jag lyssnar med goda avsikter. Är väldigt snäll mot henne. Köper en massa snacks till henne när vi träffas och hon är ofta hemma hos mig. Problemet är att hon är alldeles för känslig. Igår kväll försökte jag verkligen få henne på gott humör eftersom hon var lite nere. Vi skrattade, snackade och kvällen dök upp. Jag bad henne att lägga sig då hon hade skola på morgonen och hon lyder mig. Vid 12 tiden säger hon plötsligt att hon mår dåligt och går hem. Vad i helvetet? Är det mitt fel? eller borde jag bara skita i psykfall?
Citera
2012-02-03, 17:35
  #2
Medlem
MsDoubelinas avatar
Hon mådde dåligt och gick hem. Vad är problemet?
Citera
2012-02-03, 17:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsDoubelina
Hon mådde dåligt och gick hem. Vad är problemet?
Jag försökte så gott jag kunde och så bara sticker hon utan att tacka ingenting. Känner mig kränkt. Nu efter så ser jag på facebook att hon skriver till andra vänner att hon tycker om dem, och uppskattar dem.
Citera
2012-02-03, 17:40
  #4
Medlem
Ridgebacks avatar
Varför skulle det vara ditt fel för? Hon mådde inte bra och gick hem, so what?
Anledningen till att hon var nere var?
Du skriver att du tycker om henne men på vilket plan då?

Kanske hon har någon annan på gång och därför inte vill sova hos dig.
Citera
2012-02-03, 17:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
Varför skulle det vara ditt fel för? Hon mådde inte bra och gick hem, so what?
Anledningen till att hon var nere var?
Du skriver att du tycker om henne men på vilket plan då?

Kanske hon har någon annan på gång och därför inte vill sova hos dig.
Hon brukar nämna att när hon inte känner sig bekväm längre med folk så sticker hon. Är det vad jag är, bara en bekvämzon som man kan lämna när man vill?.
Hon var nere för att hon har lite psykiska problem. Hon mår för övrigt inte så bra. Tycker bara om henne som en god vän, inte mer
Citera
2012-02-03, 17:42
  #6
Medlem
MsDoubelinas avatar
Asch! Det händer väl hela tiden att folk drar hem för att de känner sej lite uschliga. Ta det inte så personligt. Hade du velat att hon sov över? Fundera isf på varför det är så viktigt för dig istället.
Citera
2012-02-03, 17:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsDoubelina
Asch! Det händer väl hela tiden att folk drar hem för att de känner sej lite uschliga. Ta det inte så personligt. Hade du velat att hon sov över? Fundera isf på varför det är så viktigt för dig istället.
Ja kanske är sant. Men blir bara ledsen, jag gör så mycket för henne. Önskar bara att jag kunde få något tillbaka, att hon uppskattar mig. Två av mina närmaste vänner har lämnat mig, orkar bara inte mer.
Citera
2012-02-03, 17:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonenmedE
Jag försökte så gott jag kunde och så bara sticker hon utan att tacka ingenting. Känner mig kränkt. Nu efter så ser jag på facebook att hon skriver till andra vänner att hon tycker om dem, och uppskattar dem.

Tycker att du ska låta henne vara ett tag, håll dig på avstånd. En människa som inte visar sin tacksamhet är inget att ha. De liksom suger ut kraften ur en utan att man inser det och till slut så står man där helt matt, har gett en massa utan att få något i utbyte (oberoende om det är materiellt eller ej).
Citera
2012-02-03, 17:45
  #9
Medlem
Du ska prata med henne, inte med oss.
Förstår dig, det var inte snällt av henne men säkert inte heller hennes avsikt.
Citera
2012-02-03, 17:49
  #10
Medlem
Ahyms avatar
och du är inte känslig?
Citera
2012-02-03, 17:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonenmedE
Ja kanske är sant. Men blir bara ledsen, jag gör så mycket för henne. Önskar bara att jag kunde få något tillbaka, att hon uppskattar mig. Två av mina närmaste vänner har lämnat mig, orkar bara inte mer.

Hmm! Kanske du försöker irriterande mycket?
Citera
2012-02-03, 17:50
  #12
Medlem
Man talar väl inte om för folk som är "vuxna" när dom ska gå och lägga sig.

Och alla mår vi kasst ibland, de är väl inte de första man tänker på att säga tack i det läget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback