Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-03, 17:25
  #1
Medlem
Issies avatar
Jag har en situation som håller på gå mig på nerverna. Jag har gått och kärat ner mig totalt i en kille i min klass, men han är upptagen...

Det slutar dock inte där. Hade jag inte fått så bra kontakt som jag fått med den här killen hade jag lagt ner hela projektet för länge sen. Jag är absolut inte den som stjäl andras killar och jag ogillar otrohet lika mycket som alla andra.

Men jag uppfattar det som att han är intresserad! Vi skämtar och retar varandra hela tiden, ler, skrattar, nån vänskaplig beröring här och där. Och han pratar väldigt sällan om sin flickvän. Fastän jag vet att han gjort eller ska göra något med sin flickvän pratar han alltid i jag-form. "jag var där i helgen", "jag gjorde det" osv.
Samtidigt som han aldrig betett sig på något ovärdigt sätt så skulle förmodligen utomstående uppfattade det som att vi flörtade med varann.

Hur skulle ni agera i en sådan här situation? Jag vill ju inte göra något som kan förstöra deras relation om han nu har för avsikt att stanna kvar med sin flickvän. Men hur ska jag visa att jag är intresserad utan att gå för långt? Borde jag lägga upp alla korten på bordet?
Samtidigt går vi ändå i samma klass och kommer förmodligen göra det ett tag till. Saker och ting kan bli väldigt jobbiga om det går åt helvete.
Citera
2012-02-03, 17:28
  #2
Medlem
Du ska absolut inte göra ett dugg så länge han har en tjej! Är han MER än intresserad av dig så ber du att han dumpar sin tjej, rättvist mot henne, för inte fan ska han ha kakan kvar och ändå äta av den
Citera
2012-02-03, 17:29
  #3
Medlem
SmilingFacess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Issie
Jag har en situation som håller på gå mig på nerverna. Jag har gått och kärat ner mig totalt i en kille i min klass, men han är upptagen...

Det slutar dock inte där. Hade jag inte fått så bra kontakt som jag fått med den här killen hade jag lagt ner hela projektet för länge sen. Jag är absolut inte den som stjäl andras killar och jag ogillar otrohet lika mycket som alla andra.

Men jag uppfattar det som att han är intresserad! Vi skämtar och retar varandra hela tiden, ler, skrattar, nån vänskaplig beröring här och där. Och han pratar väldigt sällan om sin flickvän. Fastän jag vet att han gjort eller ska göra något med sin flickvän pratar han alltid i jag-form. "jag var där i helgen", "jag gjorde det" osv.
Samtidigt som han aldrig betett sig på något ovärdigt sätt så skulle förmodligen utomstående uppfattade det som att vi flörtade med varann.

Hur skulle ni agera i en sådan här situation? Jag vill ju inte göra något som kan förstöra deras relation om han nu har för avsikt att stanna kvar med sin flickvän. Men hur ska jag visa att jag är intresserad utan att gå för långt? Borde jag lägga upp alla korten på bordet?
Samtidigt går vi ändå i samma klass och kommer förmodligen göra det ett tag till. Saker och ting kan bli väldigt jobbiga om det går åt helvete.


Säg vad du känner om du nu är så förälskad. Svårare är det inte,
Citera
2012-02-03, 17:59
  #4
Medlem
kiwigurkas avatar
Var dig själv bara. Det lär märkas ganska tydligt redan att du gillar honom. Annars kanske du kan krama om honom lite. Säg inte till honom rakt ut vad du tycker om honom för det är en riktig attraction killer. Låt honom säga det först.
__________________
Senast redigerad av kiwigurka 2012-02-03 kl. 18:01.
Citera
2012-02-03, 18:09
  #5
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Inte helt enkelt att ge dig ett bra svar, relationer är komplexa saker och jag får känslan av att någon kommer att dra det kortaste strået i just detta fall. Om det blir du, killen eller hans flickvän vet jag inte, men du borde ju helt klart, på något sätt, försöka visa vad dina intentioner och känslor för honom är, då får du en reaktion från hans sida och därifrån är det sen lättare att ta nya beslut i hur du och han ska agera.

En sak till bara som ett vänskapligt råd på vägen. Ligg inte med honom innan han har gjort slut med sin tjej om detta nu går så långt. Varför jag säger såhär är för din egen skull. Om du ligger med honom så kommer ju han att vara otrogen mot sin tjej. När ni sen blir tillsammans så kommer du att oroa dig för att han ska vara otrogen mot dig, eftersom han ju var det mot sitt Ex, med dig.

Lycka till, life is a game, play it right
Citera
2012-02-03, 18:27
  #6
Medlem
Issies avatar
Ja berätta eller inte berätta det är frågan. Jag tror det ligger något i det du säger, kiwigurka. Man brukar ju ändå ha på känn när någon är intresserad av en, eller hur? Jag har haft killar som visat sitt intresse för och då har jag inte haft fel.
Samtidigt har vissa personer helt enkelt en mer flörtig personlighet än andra, vare sig det är avsiktligt eller oavsiktligt och killen i min klass är rätt charmig av sig generellt men tycker ändå att han är det på ett annorlunda sätt gentemot mig. Eller är det bara vad jag vill få det till...

@FatPPLrHrdrTkidnap har aldrig haft i åtanke att få honom i säng, det skulle bara få mig att må dåligt eftersom jag som sagt avskyr otrohet. Dessutom vill jag ha honom för mig själv

Kanske får jag vänta ut det hela lite till, det här har ändå inte pågått så länge (ca två månader) och försöka vara tydlig vart mina känslor går..
Citera
2012-02-03, 18:55
  #7
Medlem
Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwigurka
Var dig själv bara. Det lär märkas ganska tydligt redan att du gillar honom. Annars kanske du kan krama om honom lite. Säg inte till honom rakt ut vad du tycker om honom för det är en riktig attraction killer. Låt honom säga det först.


Kiwigurka. Du har haft många intressanta inlägg som jag historiskt gärna läst och tagit till mig. Det här rådet var tyvärr bara ledsamt att se dig skriva. Klart att hon skall berätta det!
Det är enbart en attractionkiller hos killar/tjejer som bara är ute efter att ligga.

.Point
Citera
2012-02-03, 19:57
  #8
Medlem
xkinkyxs avatar
Dela
Citera
2012-02-03, 20:07
  #9
Medlem
varför är det lättare som kille att få tjejer intresserade när ni vet att man inte är tillgänglig.
det är sanslöst mycket enklare, vad är det med er tjejer ?
Citera
2012-02-03, 20:18
  #10
Medlem
Issies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point
Kiwigurka. Du har haft många intressanta inlägg som jag historiskt gärna läst och tagit till mig. Det här rådet var tyvärr bara ledsamt att se dig skriva. Klart att hon skall berätta det!
Det är enbart en attractionkiller hos killar/tjejer som bara är ute efter att ligga.

.Point

Citat:
Ursprungligen postat av Point
Kiwigurka. Du har haft många intressanta inlägg som jag historiskt gärna läst och tagit till mig. Det här rådet var tyvärr bara ledsamt att se dig skriva. Klart att hon skall berätta det!
Det är enbart en attractionkiller hos killar/tjejer som bara är ute efter att ligga.

.Point


I detta fallet tror jag inte det handlar om attractionkiller. Om jag väljer att inte berätta så är det för att det står så mycket på spel. Jag vill inte förlora honom helt och hållet och det kommer bli en extremt awkward stämmning i skolan om han inte känner lika dant..


Citat:
Ursprungligen postat av xkinkyx
Dela

Citat:
Ursprungligen postat av the-special-one
varför är det lättare som kille att få tjejer intresserade när ni vet att man inte är tillgänglig.
det är sanslöst mycket enklare, vad är det med er tjejer ?

Kan ju säga att jag INTE blev intresserad just för att han hade flickvän!
Men om vi ser på nån inofficiell statistik kan jag kan tänka mig att det är för att kvinnor tänker väldigt lika: "En kvinna har godkänt honom, det betyder att han är pojkvänsmaterial". Mer komplicerat än så tror inte jag det är.
Citera
2012-02-03, 20:24
  #11
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Issie
Kan ju säga att jag INTE blev intresserad just för att han hade flickvän!
Men om vi ser på nån inofficiell statistik kan jag kan tänka mig att det är för att kvinnor tänker väldigt lika: "En kvinna har godkänt honom, det betyder att han är pojkvänsmaterial". Mer komplicerat än så tror inte jag det är.

Låter som något taget ur hur grottfolket en gång tänkte och att det sitter i hos er kvinnor flera tusen år senare är märkligt!
Singelkillar har uppenbarligen haft flickvänner innan och således även blivit godkända ett flertal gånger.
Citera
2012-02-03, 23:13
  #12
Medlem
kiwigurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point
Kiwigurka. Du har haft många intressanta inlägg som jag historiskt gärna läst och tagit till mig. Det här rådet var tyvärr bara ledsamt att se dig skriva. Klart att hon skall berätta det!
Det är enbart en attractionkiller hos killar/tjejer som bara är ute efter att ligga.

.Point

Jag tycker inte det känns rätt, speciellt med tanke på att killen redan har ett förhållande. Att berätta en sån grej kan skada vänskapen också, inte så bra med tanke på att dom går i samma klass. Jag tror att det vore ett misstag men visst jag kan ha fel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback