Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-31, 11:05
  #133
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
De hade iaf en jävligt omdömeslös partiledare.

https://www.youtube.com/watch?v=fIfQeyu1dOw

Jag håller med om att det var omdömeslöst, men!

Socialdemokraterna bildade: Statens institut för rasbiologi

Vänsterpartiet stammar ur Kommunismen

Vi vet detta nu, men saker och ting behöver inte vara cementerade för all framtid.
Utvecklingen går framåt, folk och åsikter tillkommer o faller ifrån under tidens gång.
Är det inte hög tid att vi slutar kasta paj nu och försöker starta en saklig debatt istället!?
jag frågar dig för att jag hoppas att du kan tänka kritiskt, väga och begrunda åsikter och ståndpunkter mot varandra som en vettig individ bör kunna göra.

Anders Lindberg klarar nämligen inte detta, han fortsätter glad i hågen på inslagen väg.
"Jaha, skiter väl jag i.. Ni är ändå nazister, så de så!"
Skrockar Tok-Anders medans han slickar istret från Lena Melin's svullna buk.
Citera
2017-02-23, 23:53
  #134
Medlem
Och ikväll stod han och bara ljög rakt upp och ner om att Trump sagt att ett terrorattentat skett. Vad är han för människa?
Citera
2017-02-24, 15:17
  #135
Medlem
volvo 240s avatar
Hör honom ofta i God morgon Världen i P1 där han ofta ingår i "panelen" Han låter fruktansvärt obehaglig, i stil som om han har någon allvarlig psykisk störning. Det är nåt i rösten och hans sätt att tala som gör att jag tror att han är psykiskt störd på nåt vis. Alltså inte hans åsikter utan hur han verkar som person. En oerhört obehaglig människa.
Citera
2017-02-25, 10:17
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hör honom ofta i God morgon Världen i P1 där han ofta ingår i "panelen" Han låter fruktansvärt obehaglig, i stil som om han har någon allvarlig psykisk störning. Det är nåt i rösten och hans sätt att tala som gör att jag tror att han är psykiskt störd på nåt vis. Alltså inte hans åsikter utan hur han verkar som person. En oerhört obehaglig människa.

Det är en sjuk människa och den typen som oftast gör karriär inom media. Inte omöjligt att Trump kommer lyckas med att få medierna att börja lyssna och skriva vad människor överlag tycker och inte vad random journalist tänker i sina sjuka fantasier. Gäller även många politiker. Att lyssna och beskriva verkligheten är en konst som gått förlorad.

.
Citera
2017-02-27, 19:03
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Utan att veta törs jag sätta en större summa pengar på att han bor i ett "middle-upper class" område fjärran från både flyktingförläggningar och mångkultur.

Problemet för Lindberg är att han inte är någon stor analytiker, han blandar ihop saker, är motsägelsefull och tänker s a s inte hela vägen. Jag brukar läsa hans krönikor (de kan knappast klassificeras som "ledare"?) med stort nöje av samma anledning som jag läser Politism och S-bloggar. Det är så enkelspårigt att det blir humoristiskt.
Lindberg är väldigt snurrig. Först är organiserat tiggeri som råttan i Pizzan inte länge efter måste tiggarna skyddas mot detta som inte finns
https://petterssonsblogg.se/2015/12/...o-av-bara-fan/
Citera
2017-02-27, 19:21
  #138
Medlem
Mr.Swedens avatar
Kanon, jag förstod nästan vad du skrev.

i sak - Anders Lindberg är en duktig strateg på det sätt vänsterfolk brukar vara duktiga strateger. Dvs inte alls. I stället för att kommunicera fakta eller ideologi odlar de en debatteknik som vi andra känner igen från rökrutan i högstadiet. Det så kallade testuggandet, de undslipper sig evihetslånga haranger av fördigtuggade formuleringar som slår som kulsprutekärvar mot trumhinnorna. Uttröttning, utmattning, halvsanningar ingen orkar med att bemöta.

Anders Lindberg = FolkhemsGöbbels.
Citera
2017-02-27, 19:22
  #139
Medlem
Nu får ni sluta vara oförskämda mot råttor dom gör ju ialafall nån nytta i samhället! jämfört med aftonbladets så kallade journalister
Citera
2017-02-27, 19:49
  #140
Medlem
Provokatörs avatar
Ni som inte får nog av AL kan ju alltid lyssna på hans medverkan i podcasten Åsiktskorridoren. https://podcast.okihika.com/SE/iid/8...iktskorridoren

/Provokatör
Citera
2017-02-27, 23:11
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Ni som inte får nog av AL kan ju alltid lyssna på hans medverkan i podcasten Åsiktskorridoren. https://podcast.okihika.com/SE/iid/8...iktskorridoren

/Provokatör

Följer det med en revolver ifall man ska klicka länken ?
Citera
2017-02-27, 23:32
  #142
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Kanon, jag förstod nästan vad du skrev.

i sak - Anders Lindberg är en duktig strateg på det sätt vänsterfolk brukar vara duktiga strateger. Dvs inte alls. I stället för att kommunicera fakta eller ideologi odlar de en debatteknik som vi andra känner igen från rökrutan i högstadiet. Det så kallade testuggandet, de undslipper sig evihetslånga haranger av fördigtuggade formuleringar som slår som kulsprutekärvar mot trumhinnorna. Uttröttning, utmattning, halvsanningar ingen orkar med att bemöta.

Anders Lindberg = FolkhemsGöbbels.

Folkhemsgöbbels-mycket bra epitet på Lindberg när man ser hur han år efter år ljuger och producerar osanning i sina krönikor.
Citera
2017-02-28, 01:54
  #143
Medlem
Han lever i sin fantasivärd och har aldrig besökt en förort mitt på natten
Citera
2017-03-01, 12:20
  #144
Medlem
hazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Han lever i sin fantasivärd och har aldrig besökt en förort mitt på natten

Han bor väl eller har bott i Haninge som är en förort med hyfsat mycket kulturberikning. Har suttit i kommunfullmäktige i Haninge.

Att han lever i en fantasivärld blir uppenbart varje gång han skriver en ledare eller visar sig i TV.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback