Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 21:23
  #13
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ser bra ut nu!

"De positiva fas 1b-resultaten för Umecrine Cognitions läkemedelskandidat GR3027 har resulterat i en betydande ökning av projektets värde. Den kliniska utvecklingsplanen har nyligen breddats till ytterligare ett indikationsområde där behovet av förbättrad behandling är stort, och fas 2-data förväntas kunna presenteras redan under 2018", säger Viktor Drvota, vd, Karolinska Development.

https://www.avanza.se/placera/pressm...s-1b-data.html
Citera
2018-07-28, 11:51
  #14
Medlem
knulps avatar
Vad tror vi om framtiden för KDEV? Synd att man sålde sin andel i BioArctic... Skulle inneburit ett par kronor per KDEV-aktie.
Citera
2021-06-06, 20:25
  #15
Avstängd
bodyfasss avatar
Kd har ökat rejält senaste tiden, har sj satsat lite pengar och hoppas på en rejäl vinst imorgon. KD låg på -20 sist på fredag så nu på måndag kommer det smälla till rejält.
Citera
2021-06-07, 09:22
  #16
Avstängd
bodyfasss avatar
Titta på KD nu ökar rejält
Citera
2021-06-08, 13:35
  #17
Avstängd
bodyfasss avatar
KD ökar rejält även idag, ökningen beror pga deras nya läkemdel tafoxiparin i fas 2b. Efterfrågan är stort i usa och försäljningen komma landa runt 1 miljader bara i usa.
Citera
2021-06-18, 15:34
  #18
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
KD ökar rejält även idag, ökningen beror pga deras nya läkemdel tafoxiparin i fas 2b. Efterfrågan är stort i usa och försäljningen komma landa runt 1 miljader bara i usa.

Starkt plus idag på marknaden genom stark uppvärdering och ökat värde i Dilafor och Anacardio. Köpte in mig tidigare i veckan dels för att den var billig och för att jag fick nybörjarrådet att ha "något" med hög volatilitet. Konceptet verkade intressant och summan jag pytsade in var inget att gråta över ifall den försvann.

Idag har den sprungit iväg och man ångrar bara att man inte köpte fler tidigare men rolig erfarenhet. Håller mig kvar och ser vad det blir av den, spännande saker på gång och ser fram emot augusti när de kan presentera en uppgång på en kvarts miljard.

Så det är så här det känns att vara börshaj? Var kvitterar man ut sin Lamborghini?
Citera
2021-06-18, 22:05
  #19
Avstängd
bodyfasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Starkt plus idag på marknaden genom stark uppvärdering och ökat värde i Dilafor och Anacardio. Köpte in mig tidigare i veckan dels för att den var billig och för att jag fick nybörjarrådet att ha "något" med hög volatilitet. Konceptet verkade intressant och summan jag pytsade in var inget att gråta över ifall den försvann.

Idag har den sprungit iväg och man ångrar bara att man inte köpte fler tidigare men rolig erfarenhet. Håller mig kvar och ser vad det blir av den, spännande saker på gång och ser fram emot augusti när de kan presentera en uppgång på en kvarts miljard.

Så det är så här det känns att vara börshaj? Var kvitterar man ut sin Lamborghini?

Eller så kvitterar andra sin Lambo med dina pengar, KD är ett osäkert kort vet ej om dom kommer stiga. Är mycket tveksam, på måndag blir nog en rejäl dipp. Om du tittar historiken så har KD legat under längre perioder under 4-8kr och i mellanåt gått lite upp o ner. Har sj tappat hoppet för KD tror inte att kursen går högre än 4-6kr.
Citera
2021-06-18, 23:55
  #20
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Eller så kvitterar andra sin Lambo med dina pengar, KD är ett osäkert kort vet ej om dom kommer stiga. Är mycket tveksam, på måndag blir nog en rejäl dipp. Om du tittar historiken så har KD legat under längre perioder under 4-8kr och i mellanåt gått lite upp o ner. Har sj tappat hoppet för KD tror inte att kursen går högre än 4-6kr.

Den som lever får se. Hamnar den på 6 kronor blir jag nöjd nog
Citera
2021-06-19, 01:29
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Den som lever får se. Hamnar den på 6 kronor blir jag nöjd nog
Finns nog där! Måste nog visa starka siffror för att det ska flyga?
Citera
2021-06-21, 11:38
  #22
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Eller så kvitterar andra sin Lambo med dina pengar, KD är ett osäkert kort vet ej om dom kommer stiga. Är mycket tveksam, på måndag blir nog en rejäl dipp. Om du tittar historiken så har KD legat under längre perioder under 4-8kr och i mellanåt gått lite upp o ner. Har sj tappat hoppet för KD tror inte att kursen går högre än 4-6kr.

Dipp ja men ingen tok-krasch 🤔

Svagare dipp än vad jag var rädd för.
Citera
2021-06-21, 20:46
  #23
Avstängd
bodyfasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Dipp ja men ingen tok-krasch 🤔

Svagare dipp än vad jag var rädd för.

Samma kommer hända imorgon och några dagar framåt, kanske ev på torsdag eller fredag går kursen upp några %. Det är i princip avanza som kommer o säljer, leker med folks pengar.
Citera
2021-07-28, 19:18
  #24
Medlem
https://www.karolinskadevelopment.com/en/our-portfolio
Jag tycker det ser bra ut i deras portföljbolag. Många spännande bolag och ser fint ut rent allmänt även om kursen laggar. Man får väll ha tålamod så blir det nog fint med tiden!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback