Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-02, 17:52
  #1
Medlem
Hej!
Min man vill skiljas efter sju år och två barn. Vi har haft problem men jag har alltid känt att känslorna var starka och varit inställd på att kämpa på.
Nu har han, på klassiskt vis, blivit kär i en 10 år yngre tjej och vill inte försöka med mig längre.
Till saken hör att han är från religiös familj och har från dem en syn på äktenskap som ett fängelse och han menar att det förstört för honom och mig. Han vill ha frihet och klara sig själv, oavsett vad som händer med tjejen, säger han.
Samtidigt ser jag att dom skriver att dom älskar varann och sånt fast dom precis träffats och knappt känner varann. Jag tror ju inte han hade skilt sig om han inte träffat henne.
Jag vill också skiljas nu för jag är fortfarande het på marknaden tror jag, och vill ha en riktig man istället.
Men jag stör mig på att han håller på och är kär och lycklig samtidigt som jag har ett helvete. Och han och jag har fortfarande jättemycket sex, för han säger att han är galen i min kropp och jag är så snygg blabla. Och jag vill inte säga det till tjejen för hämnd är lite meningslöst när man har barn och så.
Men är det dumt? Borde jag sluta? Kan inte ni som skilt er berätta hur det var?

Kram
Citera
2012-02-02, 17:59
  #2
Medlem
Fortsätter du ha sex med honom fastän han varit otrogen mot dig? Hur tänker du där?

Det bara att kasta honom och gå vidare. För tar du tillbaka honom är du en idiot. Om du gör det för barnen är det en annan grej. Men med tanke på att han hittat en yngre tjej är det tveksamt att han själv kommer vilja komma tillbaka.
Citera
2012-02-02, 18:01
  #3
Medlem
SiSeniors avatar
Hade jag varit dig hade jag inte gått med på sex med honom. Även om du själv vill vinner han bara på de. Tror han känner att han kan göra lite som han vill nu när du fortfarande knullar honom trots att han "vänstrar".

Och som du säger tjänar du ingenting på att berätta för hans nya att ni fortfarande ligger med varandra.
Citera
2012-02-02, 18:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hade jag varit dig hade jag inte gått med på sex med honom. Även om du själv vill vinner han bara på de. Tror han känner att han kan göra lite som han vill nu när du fortfarande knullar honom trots att han "vänstrar".

Och som du säger tjänar du ingenting på att berätta för hans nya att ni fortfarande ligger med varandra.

Klart hon tjänar på det. Troligtvis kommer den andra tjejen dumpa honom och han blir klar själv. En hämnd.
Citera
2012-02-02, 18:07
  #5
Medlem
Än så länge har han inte sex med henne, men det är bara för att hon fick reda på att han och jag hade. Och efter det har dom inte setts för hon bor i en annan stad och vi kom överens om att lösa skilsmässan och barnen innan han träffar henne igen. Men hur löst blir det när han fortfarande visar känslor för mig? Alltså nån slags känslor.
Jag hade sagt samma som ni innan jag var i den här situationen själv. Men jag undrar lite över er som varit med om det- att sex är så bra när man ska skiljas?
Citera
2012-02-02, 18:14
  #6
Medlem
Det jag inte tjänar på genom att berätta för henne är att han kommer att hata mig och det är inte bra för barnen. Annars hade jag gärna hämnats...
Citera
2012-02-02, 18:25
  #7
Medlem
Alltså det känns som han spelar lite med både henne och mig eftersom han ju lovat henne att det inte är nåt fysiskt mellan oss. Men eftersom jag vet allt och han berättar allt som händer mellan dem så vill jag liksom känna att jag vill ta den makt jag kan få i det här. Jag vet ju allt och väljer själv och kan därför inte riktigt bli spelad.
Det hade ju vart en annan sak om jag försökte få tillbaks honom, men det försöker jag inte.
Citera
2012-02-02, 18:39
  #8
Medlem
Snaikstus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Hej!
Hej.

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Min man vill skiljas efter sju år och två barn.
7 år betyder olycka. 7+2=9... aj aj aj. Det är skrivet i stjärnorna att ert äktenskap är över.

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Vi har haft problem men jag har alltid känt att känslorna var starka och varit inställd på att kämpa på.
Han delar inte din inställning. Du har väl blivit tråkig och grå, helt enkelt. Har du dessutom tryckt ut ett par ungar så är du ju förbrukad.

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Nu har han, på klassiskt vis, blivit kär i en 10 år yngre tjej och vill inte försöka med mig längre.
Det är helt och hållet ditt eget fel. Du har misslyckats med att tillfredsställa din man, så försök inte att skylla det här på honom. Du bär skammen och skulden.

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Till saken hör att han är från religiös familj och har från dem en syn på äktenskap som ett fängelse och han menar att det förstört för honom och mig. Han vill ha frihet och klara sig själv, oavsett vad som händer med tjejen, säger han.
Det har han all rätt till, bitches är av naturen klängiga och kontrollerande. Usch.

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Samtidigt ser jag att dom skriver att dom älskar varann och sånt fast dom precis träffats och knappt känner varann. Jag tror ju inte han hade skilt sig om han inte träffat henne.
Whatever you have to tell yourself, baby.

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Jag vill också skiljas nu för jag är fortfarande het på marknaden tror jag, och vill ha en riktig man istället.
Ja, sönderknullade brudar med barn är något som killar och män verkligen längtar efter. Andrasorteringen nästa!

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Men jag stör mig på att han håller på och är kär och lycklig samtidigt som jag har ett helvete.
Ja, allt handlar om dig här i livet. Du fattar fortfarande inte varför det gick åt helvete?

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Och han och jag har fortfarande jättemycket sex, för han säger att han är galen i min kropp och jag är så snygg blabla.
HAHAHAHAHAHAHA! Skön snubbe! Hälsa honom gärna att jag önskar honom all lycka och välgång!

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Men är det dumt? Borde jag sluta?
Nej, istället ska du ställa upp mer och oftare, men det verkar du ju inte fatta. Ställ upp på lite A2M så kanske du har en chans att behålla honom lite längre.

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Kram
KJJAAAAMMIIZZZZ!!!
Citera
2012-02-02, 18:44
  #9
Medlem
Hahaha. Kul att sparka på dom som ligger förstår jag. Men sexet var inte problemet i vår relation, det är ju det det handlar om. Och mig är det inget fel på varken fysiskt eller psykiskt. Jag vill höra andras erfarenheter inte bli förolämpad.
Citera
2012-02-02, 18:48
  #10
Medlem
Sluta ligg för fan har du ingen självrespekt kvinna?

Han playar dig grovt vem tror du han tänker på när ni ligger? Han snackar skit och är det slut så är det jag skulle med omedelbar verkan låta honom flytta eller flytta själv.
Sen vad tror du han säger till henne, nej jag och min fru ligger inte med varandra, han ljuger förmodligen för dig med så de så.


SLUT slut tack o hej
Citera
2012-02-02, 18:55
  #11
Medlem
Snälla du han vill ju ha kakan och ändå äta Mitt råd är dumpa honom . Jag tror att sanningen är nog hur ekonomin kommer att bli . Ta ett snack med hans föräldrar och berätta vilket svek han har gjort mot inte bara dig utan era barn . Tror inte att någon annan kvinna kan ersätta dig ådu ligg inte mer med honom MVH
Citera
2012-02-02, 19:01
  #12
Medlem
Snaikstus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Hahaha. Kul att sparka på dom som ligger förstår jag.
Du ligger med din "man", i övrigt så "ligger" du inte. Men fortsätt du att tycka synd om dig själv och utmåla dig själv till offer och din man till förövare. Det har ju fungerat bra hittills, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av courtneybritney
Men sexet var inte problemet i vår relation, det är ju det det handlar om. Och mig är det inget fel på varken fysiskt eller psykiskt. Jag vill höra andras erfarenheter inte bli förolämpad.
Ah, du vill alltså inte höra sanningen, bara det som får dig att må bra? Så ovanligt för en kvinna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback