Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-01, 22:27
  #1
Medlem
Alright, får se hur jag ska summera upp detta.

Var tillsammans med en tjej i 3 år och vi är båda i 20 årsåldern. Det tog slut i höstas för det funkade inte längre, jag orkade inte kämpa när det inte blev några förbättringar så vi tog ett gemensamt beslut även fast vi fortfarande hade mycket känslor för varandra. Värt att nämna så var detta för båda det seriösaste förhållande vi haft. Vi höll lite kontakt eftersom vi inte slutade som ovänner, vi mös och hade sex någongång ibland när allt kändes jobbigt.

Vi bor även på samma gata så man ses ibland oundvikligt, ca en månad efter vårat förhållande tagit slut så ser jag henne blir avdroppad av någon kille i bil, det sved riktigt hårt och ca 2 veckor senare så tog hon bort mig från FB och hade ett förhållande med denna killen.

Jag lackade, skällde ut henne, undra vad fan hon höll på med och bröt allt kontakt med henne. Började processen med att börja reparera hjärtat och bygga upp muren, fixa mig ett rebound osv. Märker dock att det inte funkar att träffa andra tjejer då jag bara sitter jämför dom med henne hela tiden så jag fortsätter bara med vardagslivet och struntar i tjejer.

Spolar fram till januari, har äntligen slutat tänka på henne en massa och händer bara på sämre dagar att hon dyker upp i tankarna. Hon är fortfarande tillsammans med denna kille och hon börjar skicka meddelande på facebook och vi börjar småprata, slutar med hon får mitt nummer och en dag senare får jag sms "Promenad?". Går med på det och vi pratar, snackar om allt mellan himmel och jord, hon kommer in till mig och jag sätter på en rulle och det slutar med det hela att vi har sex.

Efter den dagen så har vi lite sporadisk kontakt och ses ibland och myser lite till en film med lite kyssar. Hon har fått panik över att hon varit otrogen och jag får svära på allt att jag inte ska berätta för någon. Men sen börjar hon dra sig ifrån mig och jag har vid detta skede tappat garden och alla känslor har kommit tillbaka och jag är på ruta ett och väldigt kär. Hon börjar ta avstånd till mig samtidigt som jag säger hur jag känner.

Hon går helt tyst och jag är riktigt nere i flera dagar, jag vet att vi aldrig kommer bli som förr men jag är så less på hur hon betett sig känner mig nästan utnyttjad. Som hon bara ville ha lite bekräftelse samtidigt själv känna efter hur hon kände om hon träffa mig. Sitter nu här och allting börjar gå över till ilska och sitter hela tiden och tänker om jag ska avslöja att hon var otrogen mot sin nuvarande med mig. Dock skulle det samtidigt kännas som ett grovt svek mot någon jag ändå har så mycket känslor för.

Fan ska man göra? Ska man skita i allt och spotta henne i ansiktet eller vara den bättre människan? Har grubblat på detta i snart två veckor.
Citera
2012-02-01, 22:40
  #2
Medlem
Tiberius.s avatar
Att spotta den lilla horan i ansiktet låter som ett bra alternativ enligt mig, då hon endast utnyttjar dig som en mänsklig knulldocka...

Det är ganska uppenbart att hon använder sig av din känslomässiga skörhet för att få lite ömhet på hennes egna villkor, då faktum är att du endast är en oskyldig spelpjäs i en sjuk kvinnas djävulska spel...

Gör dig själv en tjänst och ta avstånd från den lilla subban...

/ Tiberius
Citera
2012-02-02, 00:11
  #3
Medlem
johanness avatar
du måste inte spotta henne i ansiktet, men det är en god idé att inte fortsätta ha sex med henne eftersom du därigenom permanentar ett emotionellt underläge. eller är du helt nöjd med det här arrangemanget? skulle du inte vilja ha det annorlunda?
Citera
2012-02-02, 00:23
  #4
Medlem
MrsPresleys avatar
jag vet själv hur det känns..jobbigt.
Citera
2012-02-02, 02:25
  #5
Medlem
Eftersom att hon själv inte tänker tala om för killen så bör du faktiskt avslöja det. Tvi på dig som också deltar i akten och är otrogen, men jag förstår dig om du är kär i henne, du vill ha henne - Det går ej att hjälpa.

Däremot så bör du tala om det för killen. Han kommer definitivt att göra slut med tjejen, vilket leder till att ni kanske hittar varandra igen? Eller så avslutar du ett kapitel.
Citera
2012-02-02, 02:59
  #6
Medlem
Passion-pits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannymcoy
Eftersom att hon själv inte tänker tala om för killen så bör du faktiskt avslöja det. Tvi på dig som också deltar i akten och är otrogen, men jag förstår dig om du är kär i henne, du vill ha henne - Det går ej att hjälpa.

Däremot så bör du tala om det för killen. Han kommer definitivt att göra slut med tjejen, vilket leder till att ni kanske hittar varandra igen? Eller så avslutar du ett kapitel.

håller med där^
om du berättar så kanske ni kan bli ihop igen
Citera
2012-02-02, 03:09
  #7
Medlem
Säg att det var fult gjort av henne att ha sex med dig igen, när hon säkert visste atr det kunde bli såhär, och om hon fortsätter ignorera dig så kanske du berättar för hennes kille
Citera
2012-02-02, 08:26
  #8
Medlem
Tiberius.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passion-pit
håller med där^
om du berättar så kanske ni kan bli ihop igen

Att hysa en förhoppning av att bli tillsammans igen är väl knappast något kreativt, då det knappast finns något som garanterar att hon inte gör samma sak mot TS som hon nu gör mot sin nuvarande partner...

Att sära på benen så fort lusten faller på och låta sin före detta pojkvän stimulera hennes sexhungrande kropp är ett högst vedervärdigt beteende som definitivt inte hör hemma i en sund relation...

Huruvida han skall avslöja otroheten eller ej är dock helt upp till TS men oavsett vad han bestämmer sig för så bör han inte under några som helst omständigheter ta tillbaka den lilla horan i sitt liv...

Rättfärdighetens dom är hård men rättvis...

/ Tiberius
Citera
2012-02-02, 09:29
  #9
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannymcoy
Däremot så bör du tala om det för killen. Han kommer definitivt att göra slut med tjejen, vilket leder till att ni kanske hittar varandra igen? Eller så avslutar du ett kapitel.
nej, det finns inga sådana garantier. det kan lika gärna resultera i att TS får ett helvete och en svartsjuk pojkvän efter sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Passion-pit
håller med där^
om du berättar så kanske ni kan bli ihop igen
nej, det är inte riktigt så man charmar kvinnor, vad jag har hört i alla fall.
Citera
2012-02-02, 10:53
  #10
Medlem
Airwolfs avatar
Du var en trygg famn och bra sex när hon kände att hon behövde det. Nu när hon fått det är du inget annat än en madrass.
Jag har också varit en madrass till någon och jag lovar; det är svårt i efterhand att bygga upp respekt för sig själv när man tillåtit andra att använda en sådär.

Mitt förslag: berätta för hennes kille, invänta några sura ord från hennes sida. Sen testa dig för könssjukdomar. Sen gå vidare i ditt liv och engagera dig i bättre tjejer
Citera
2012-02-02, 13:14
  #11
Medlem
miqqqas avatar
Inse att du vill ha bättre än någon som är otrogen, avsluta all kontakt med henne och börja om processen med att komma över henne.
Citera
2012-02-02, 14:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
du måste inte spotta henne i ansiktet, men det är en god idé att inte fortsätta ha sex med henne eftersom du därigenom permanentar ett emotionellt underläge. eller är du helt nöjd med det här arrangemanget? skulle du inte vilja ha det annorlunda?

Sorry om det inte kom fram tydligt nog men vi har i dagensläge noll kontakt, hon tog avstånd.


Förövrigt så oroar jag mig inte om killen skulle kommit efter mig tar honom vilken dag i veckan. Jag vet själv att vi aldrig kommer bli tillsammans. Det hela jag undrar om är att jag ska avslöja detta för hennes pojkvän eller om jag bara ska gå vidare med detta inombords. Oavsett valet kommer jag ta bort henne ur mitt liv permanent.

Lutar just nu dock emot avslöja men jag vill ge det lite mer tid att tänka över det. Kanske alkoholen i helgen kommer få mig över gränsen. Vi får se och jag kör väl en update här om det finns intresse för det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback