Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-01-26, 16:35
  #1
Medlem
RoBSoNSs avatar
Det finns säkert ngn gammal tråd på nåt liknande, men jag är intresserad av fabrikat också.
Finns det nåt fabrikat man skall undvika? Eller är dom likvärdiga?
Är det ngn skillnad på Geforce och Radeon?
Jag ska köpa en laptop. Det är ju ganska mycket pengar man ska lägga
Då vill man ju inte köpa vad skit som helst!
Det som är viktigt för mig är:
1.Pålitligt fabrikat
2.Bra grafik(eller hyfsad är väl det man kan begära vad gäller laptops?)
3.Uppgraderbart ramminne
4.Processor

Många frågor
Citera
2005-01-26, 17:25
  #2
Avstängd
Dottes avatar
jag tror att det är bra om du testar med att söka i forumet, HA startade en tråd den 24/1 om laptop´s, och jag startade en tråd för omkring en vecka sedan.
Citera
2005-01-26, 21:51
  #3
Medlem
Jag fortsätter mitt korståg och påpekar att iBook 12" är det bästa köpet i den prisklassen och svarar dessutom på dina frågor. Med studentrabatt kostar den runt 9k...

1, Apple är ett ruskigt pålitligt märke.
2, 32 Mb grafikminne med riktigt grafikkort. Finns knappast någon pc i den prisklassen som kan matcha det.
3, Det är hur lätt som helst att själv slänga i mer minne.
4, en G4-processor på 1,2 Ghz duger rätt bra.

Dessutom får du låg vikt, lång batteritid, snygg dator, OsX och en dator som alltid funkar. Kan det bli bättre?
Citera
2005-01-26, 22:29
  #4
Medlem
Just nu känns det som HP och Acer gör mest prisvärda laptop's. Pentium M är processorn jag skulle välja, den är strömsnål, liten och ger bra prestanda. Både HP och Acer är bra och stabila märken. Dell kan man köpa också, men jag är personligen inte förtjust i Dell då jag haft strul med stabilitet och kvalitet hos dessa.
Citera
2005-01-26, 23:03
  #5
Banned
Pallekulas avatar
jag skulle kört på en beg. IBM om ja vore du
Citera
2005-02-07, 19:46
  #6
Moderator
tobess avatar
Har en relativt nyinköpt HP bärbar i hushållet och den har varit väldigt bra och pålitlig.

Bra batteritid, bra prestanda och inga problem..

Mac kan också vara ett alternativ, förutsatt att du har nån användning för en mac.
Citera
2005-02-08, 07:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Just nu känns det som HP och Acer gör mest prisvärda laptop's. Pentium M är processorn jag skulle välja, den är strömsnål, liten och ger bra prestanda. Både HP och Acer är bra och stabila märken. Dell kan man köpa också, men jag är personligen inte förtjust i Dell då jag haft strul med stabilitet och kvalitet hos dessa.
F_Simens då?
Citera
2005-02-08, 08:12
  #8
Medlem
idg testar hastigheten av ibook och några pc laptops.. http://www.idg.se/ArticlePages/20041....se317.dbp.asp
Citera
2005-02-08, 18:28
  #9
Medlem
Farten

Farten känns ju faktiskt sekundär för en laptop, hellre grym batteritid och hyffsad fart än kort batteritid och raketfart..
Citera
2005-02-19, 11:14
  #10
Banned
Se upp för laptops vars grafikkort snor åt sig "vanligt ramminne". Det suger ngt fruktansvärt hårt.....
Citera
2005-02-19, 11:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallekula
jag skulle kört på en beg. IBM om ja vore du

Kan bara hålla med!
En beg T4x utan tvivel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback