Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-02, 00:10
Medlem
Hur får man tag i rena kanyler för o skjuta upp med?
Citera
2007-12-02, 00:13
Medlem
Mystices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
Hur får man tag i rena kanyler för o skjuta upp med?

Man köper dem på internet eller av sin kran eller andra kontakter.
Citera
2007-12-10, 20:25
Medlem
trillobits avatar
hade just en hetsig dikussion med min mor, hon har haft nåt slags drog info på jobbet och ojjade sig över sina fördomar tex "det var en HEROIN missbrukare där men hon såg ju ut som vem som hellst, hadde alla tänder kvar osv."

då sa jag: "det är ju inte så konstigt heroin är ju inte farligt i sig utan det är snarare livet heroinisterna lever som gör dom skada."

då tog det hus i helvete hos morsan "HEROIN är ju döds knark så nog fan är det skadligt" (jag citerar inte ordagrannt som du säkert förstår, men du fattar säkert vad jag menar.)

så nu undrar jag om det har en "riktig" källa på att H är "ofarligt" bort sett från OD risk och beroende problemet.

tack på förhand.
Citera
2007-12-11, 14:51
Bannlyst
sorry onödig post........
Citera
2007-12-11, 15:55
Medlem
Brakkisaths avatar
Jag har letat lite, men jag kanske inte letat rätt.

men jag är intresserad av att veta lite mer om morfin
finns det olika sorters? jag har ätit några men inte säker på något om dom förutom att det var morfin.

All information uppskattas

Jag kanske är helt ute och cyklar. om någon har så posta gärna och ge mig en läxa.

Tack på förhand nu ger jag mig iväg.
Citera
2007-12-12, 07:54
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkisath
Jag har letat lite, men jag kanske inte letat rätt.

men jag är intresserad av att veta lite mer om morfin
finns det olika sorters? jag har ätit några men inte säker på något om dom förutom att det var morfin.

All information uppskattas

Jag kanske är helt ute och cyklar. om någon har så posta gärna och ge mig en läxa.

Tack på förhand nu ger jag mig iväg.

Det finns olika läkemedel som innehåller rent morfin, den vanligaste och en av de få på svenska marknaden är läkemedlet Dolcontin.

Sedan finns det syntetiskt morfin: de flesta opioder (eller snarare alla då opioder betyder just syntetisk opiat) är detta. Utskriven hostmedicin är exempelvis etylmorfin, och heroins kemiska namn är diacetylmorfin, för att nämna två exempel. Oxikodon är ett ganska vanligt syntetiskt ämne också, men jag vet inte riktigt om det är helsyntetiskt eller utvunnet från morfin.

Sedan finns det också syntetiska opioder som ger samma effekt som morfin, men som inte härstammar från morfinet eller innehåller någon sorts morfin alls (osäker på denna dock). Exempel här är ämnet tramadol.

Reserverar mig för eventuella fel.

Citat:
Ursprungligen postat av trillobit
så nu undrar jag om det har en "riktig" källa på att H är "ofarligt" bort sett från OD risk och beroende problemet.

Har ingen riktig källa men bortsett från det du nämner ska heroin vara relativt ofarligt vad gäller skador i organ och sådant, då jämfört med andra droger (jämför med tobak). Sedan är ju faktiskt OD-risken inget man bör borträkna, särskilt inte för en inbiten heroinist som råkar få lite för starkt horse en dag.
Citera
2007-12-12, 12:41
Medlem
Brakkisaths avatar
tack Arcanum.

Nu kan jag busa bäst jag vill hihi
Citera
2007-12-19, 00:00
Medlem
hej, det står säkert nånstans på forumet men jag har försökt hitta det men lyckades inte.

Nu är det så att jag har petat i mig 4 st ketogan (5mg) och sitter här med en karta imovane som lipar åt mig! Har aldrig tagit imovane förut men hatar å va oskuld och tänkte fråga om man kan ta en sådan eller 2, dom är på 5 mg st, jag väger 100+ kilo och har ingen direkt tolerans, jag tror att dessa imovane har ett par år på nacken och kan ha gått ut för 2-3 år sedan. Snabbt svar vore kanon, tack på förhand.

(Var inte säker på vart detta hör hemma, övriga eller opiater, men jag provar här)
Citera
2007-12-19, 00:04
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craps
hej, det står säkert nånstans på forumet men jag har försökt hitta det men lyckades inte.

Nu är det så att jag har petat i mig 4 st ketogan (5mg) och sitter här med en karta imovane som lipar åt mig! Har aldrig tagit imovane förut men hatar å va oskuld och tänkte fråga om man kan ta en sådan eller 2, dom är på 5 mg st, jag väger 100+ kilo och har ingen direkt tolerans, jag tror att dessa imovane har ett par år på nacken och kan ha gått ut för 2-3 år sedan. Snabbt svar vore kanon, tack på förhand.

(Var inte säker på vart detta hör hemma, övriga eller opiater, men jag provar här)

För det första borde du tagit dina ketogan rektalt eller IV, de har en biotillgänglighet på 30% oralt - riktigt dåligt. Imovane kommer inte att skapa några problem. Fick du ens någon effekt av ketoganen? Slöseri, säger jag.
Citera
2007-12-19, 00:10
Medlem
Jag tar dom mot smärta i första hand, och närn jag har ont (vilket jag hade nu, för jag har flyttat tunga saker på jobbet hela dagen och har rygg problem), då jag tar dom i första hand mot smärta och bara ibland (om jag har ont) jag jag några mer just för att bli go av dom så tycker jag inte att jag vill börja trycka upp dom i röva

hur som hällst så tack för svaret.

(kan dock tänka mig att snorta dom, de ska väl funka? jag menar de ger lika bra effekt som rektalt och IV ?Jag vill hålla mig ifrån IV för jag tror jag kommer känna mig för pundig om jag gör det och vill inte hålla på med sprutor. Och är ingen stor fan av att ha saker i röven)
Citera
2007-12-19, 00:19
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craps
Jag tar dom mot smärta i första hand, och närn jag har ont (vilket jag hade nu, för jag har flyttat tunga saker på jobbet hela dagen och har rygg problem), då jag tar dom i första hand mot smärta och bara ibland (om jag har ont) jag jag några mer just för att bli go av dom så tycker jag inte att jag vill börja trycka upp dom i röva

hur som hällst så tack för svaret.

(kan dock tänka mig att snorta dom, de ska väl funka? jag menar de ger lika bra effekt som rektalt och IV ?Jag vill hålla mig ifrån IV för jag tror jag kommer känna mig för pundig om jag gör det och vill inte hålla på med sprutor. Och är ingen stor fan av att ha saker i röven)

Det går att snorta dem, även om rektal administration är den trevligaste metoden, bortsett från intravenöst intag.
Citera
2007-12-19, 00:21
Medlem
Gör det inte ont i näsan att snorta dom då? är det samma dosering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in