Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 12:44
  #1249
Medlem
caecos avatar
Varför upplever jag ångest när jag tar opiater? Var ganska längesen jag tog någon opiat eller opiod men får alltid ångest någon eller några timmar in på ruset. Detta upplevde jag aldrig tidigare, nu fastnar jag i något ständigt återdoseringsbehov för att undvika

Detta gäller allt från tramadol till oxy. Sub har aldrig gett något rus jag gillar bortsett från den initiala effekten. Tramadol var min favoritopiod där jag var påverkad hela dagen och mådde bra dagen efter. Nu får jag ångest efter några timmar och är helt slut dagen efter.

Kanske är det lika bra, det gör ju att jag knappt vill använda opiater. Ibland romantiserar jag ruset och minns bara hur det var när jag var ny och testar igen för att må dåligt och hålla mig borta från det.
Citera
2018-04-26, 16:03
  #1250
Medlem
lagerhyllans avatar
Tar antihistamin just nu, kan jag även ta tramadol?
Citera
2018-04-26, 17:58
  #1251
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Tar antihistamin just nu, kan jag även ta tramadol?
Absolut, det minskar klådan dock. Positivt om du stör dig på det, negativt om du gillar det.
Citera
2018-04-26, 19:37
  #1252
Medlem
lagerhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Absolut, det minskar klådan dock. Positivt om du stör dig på det, negativt om du gillar det.
Det hade varit underbart om så var fallet.
Citera
2018-05-23, 01:58
  #1253
Avstängd
Plaguetongues avatar
alternativ till tramadol för nybörjare

hej jag vill ha nåt smärtstillande/avslappnande som är starkare än tramadol och sitter i ett bra tag, jag får lov att röka på för att boosta tramadolen då jag inte tycker att den ger så mkt, tog 400mg idag och sen 200mg till några timmar senare. skulle vilja ha nåt som är lite starkare men vet inte vad. Tips?
Citera
2018-05-23, 02:03
  #1254
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Morfin eller oxykodon?
Citera
2018-05-24, 17:54
  #1255
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
hej jag vill ha nåt smärtstillande/avslappnande som är starkare än tramadol och sitter i ett bra tag, jag får lov att röka på för att boosta tramadolen då jag inte tycker att den ger så mkt, tog 400mg idag och sen 200mg till några timmar senare. skulle vilja ha nåt som är lite starkare men vet inte vad. Tips?

Tapentadol om du vill ha något som liknar Tramadol i stor utsträckning men är potentare.. Annars, morfin, heroin, oxy - dock sitter inget i särskilt länge isåfall får du satsa på metadon, eller Buprenorfin kanske funkar för dig om du bara vart på tram innan. :P
Citera
2018-05-25, 02:11
  #1256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
hej jag vill ha nåt smärtstillande/avslappnande som är starkare än tramadol och sitter i ett bra tag, jag får lov att röka på för att boosta tramadolen då jag inte tycker att den ger så mkt, tog 400mg idag och sen 200mg till några timmar senare. skulle vilja ha nåt som är lite starkare men vet inte vad. Tips?

Dolcontin, Oxycontin, Subutex, Metadon, Heroin, Fentanyl.

Rekommenderar att du läser på rätt ordentligt innan.
Citera
2018-06-05, 09:01
  #1257
Avstängd
KringExs avatar
Vilken opiat tycker ni är bäst mot ryggsmärta? Jag har bara testat Buprenorfin och Tramadol, och av dom två tycker jag Tramadol fungerar mkt bättre. Jag får bara smärtlindring av Buprenorfin 3-4 timmar men av Tramadol minst 8 timmar
Citera
2018-06-05, 09:05
  #1258
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Morfin eller oxykodon?

Beror på vilket syfte du har med dom sen är smaken som baken, väldigt delad. Vissa gillar Morfin bättre, andra inte
Citera
2018-06-21, 16:07
  #1259
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vilken opiat tycker ni är bäst mot ryggsmärta? Jag har bara testat Buprenorfin och Tramadol, och av dom två tycker jag Tramadol fungerar mkt bättre. Jag får bara smärtlindring av Buprenorfin 3-4 timmar men av Tramadol minst 8 timmar
Tramadol fungerade riktigt bra för mig, Kodein sådär. Oxy ganska dåligt. Sub, Metadon och Heroin var boss.
Citera
2018-06-22, 12:24
  #1260
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tramadol fungerade riktigt bra för mig, Kodein sådär. Oxy ganska dåligt. Sub, Metadon och Heroin var boss.

Tycker du rent att Sub är "boss" mot smärta? Var väldigt många år sedan jag tog Morfin, skulle vilja testa det för ryggen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback