Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 13:58
  #1201
Avstängd
Mobilladdarens avatar
Hej, har tagit 10mg oxycodon (krossad tablett) Söndag kväll. Sedan tog jag 20mg oxycodon (krossad tablett) Måndag kväll.

Idag (Tisdag) så har jag ont i magen, precis samma smärta som vid träningsvärk.

Är detta garanterat farligt, eller är det den vanliga biverkningen bara?

Mvh
Citera
2017-08-16, 10:27
  #1202
Avstängd
Mobilladdarens avatar
Idag (onsdag) så har jag fortfarande ont i magen.

Ätit en hel pizza i måndags, en hel pizza i tisdags, endast en smörgås idag hittils - och inte bajsat sedan före första intaget i Söndags. Är jag förstoppad? Är jag egentligen bajsnödig men tarmen är bedövad så att jag inte känner det?
Citera
2017-08-18, 02:11
  #1203
Medlem
Bewnhurs avatar
Hej, jag vet inte vart jag ska lägga det här så det får bli i den här tråden.

Jag har konsumerat två folköl i soffan, när jag reste mig upp så gick stygnen upp på ett utav mina tre sår. Det gör väldigt ont och blöder lite, dock inte allt för farligt.

Jag har fortfarande 20+ morfintabletter som jag fick utskriver efter operationen. Kan jag ta ett piller innan jag snart ska gå och lägga mig utan risk för något problem under natten?

Edit: Jag tar chansen och äter två. God natt.
__________________
Senast redigerad av Bewnhur 2017-08-18 kl. 02:15.
Citera
2017-09-14, 11:12
  #1204
Medlem
Pallestroms avatar
Två folköl😂
Förmodar det gick bra 😄
Citera
2017-11-13, 01:06
  #1205
Medlem
zero414s avatar
Lindra Opiod/Opiat klåda!

Någon som har tips på bra mediciner, både receptfritt och med recept som lindrar klådan sim kan uppstå vid bruk av Opioder/Opiater?
Sen även olika salvor, t.ex med kortison eller svalkande salvor man kan andvända om man kliay lite föe mycket i ansiktet där man har rätt tun hud och lätt får sår och svår rodnad.
Har själc andvänt Helosan och Intonyl kräm för att smörja in Ansiktet och minska rodnadeb och dämpa kliandet lite. Och tagit Atarax 25mg, Deslorotadin 5mg och lite Theralen för att försöka minska kliandet.
Fick kortison tabletter när jag sökte när ansiktet var som värst efter att ha kliat för nycket och det är det som hjälpt bäst hitills. Lindrade klådan i 24h ungefär och dämpade rodnaden rätt mycket med. Men vet inte om man kan få det på recept? Har allergi nässpray med Kortison men inte provat den men ska gära det nu.
Kom gärna med knep och knåp och tips gällande ämnet.
Citera
2017-11-13, 08:20
  #1206
Medlem
Peta_Es avatar
Tavegyl funkar bra. Receptbelagt.
Citera
2017-11-13, 09:45
  #1207
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Tavegyl funkar bra. Receptbelagt.

Har haft den tidigarr vid icke drog relaterad klåda och tyckte den fungera bra. Väntar på samtal från Vårdcentralen nu så kanske kan få ett litet recept på såna. Och hoppas att allergi reaktion från lördag eftermiddag lagt sig.
Ska försöka få en akut tid så en läkare kan kolla det ordentligt. Hade gärns tagit en kortison dos till bara för att vara säker.
Citera
2018-01-12, 11:16
  #1208
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Att skifta mellan tex Morfin , heroin , opium eller Metadon är lönlöst.. toleransen är där hur du än vrider och vänder på det.

så det fungerar inte riktigt, sen kan du givetvis gå på opis hela livet men någon magisk kur för att slippa tolerans finns ej om du skall bruka dagligen

Jo det finns det faktiskt, agmatine.
Citera
2018-01-20, 17:49
  #1209
Medlem
Opi beskrivs ju ofta som den farligaste typen av droger men värst beroende o mest dödsrisk osvosvosv, men hur mycket värre är egentligen opiater/opioider än bensodiazepiner?
Citera
2018-01-25, 18:34
  #1210
Medlem
Vilka opiater är värda att skjuta iv/im?

Inte pga ekpnomi och biotillgänglighet, utan pga förändrat rus, intensivitet, kick osv.

Är det endast heroin om man inte ser ur ett ekonomiskt perspektiv?
Citera
2018-01-25, 18:38
  #1211
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Opi beskrivs ju ofta som den farligaste typen av droger men värst beroende o mest dödsrisk osvosvosv, men hur mycket värre är egentligen opiater/opioider än bensodiazepiner?

Det går att dö av benso-avtändning men inte efter opiater vad jag förstått.
Svårt att dö av benso-överdos men inte svårt av opiat-OD.

Farligast sol klart är blandningen, benso går att jämföra med alkohol (GABA).
Alkohol + benso = Ingen bra idé
Alkohol + opiater = livsfarligt
Benso + opiater = livsfarligt
Citera
2018-01-25, 19:11
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Det går att dö av benso-avtändning men inte efter opiater vad jag förstått.
Svårt att dö av benso-överdos men inte svårt av opiat-OD.

Farligast sol klart är blandningen, benso går att jämföra med alkohol (GABA).
Alkohol + benso = Ingen bra idé
Alkohol + opiater = livsfarligt
Benso + opiater = livsfarligt

Men hur mycket större risk är det att bli beroende av opiater än av flödder? O hur mycket större risk är det att ODa? Någon som har siffror?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback