Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-02-01, 21:30
  #25
Medlem
Det händer väldigt ofta att jag bara äter ett mål om dagen. Skippar alltid frukost och brukar äta mellan 12 - 17. Studerar just nu och är stillasittande ofta, märker inte av något negativt.

I somras fick jag en mindre chock när jag hade en del kroppsarbete, helt plötsligt kunde jag trycka i mig 7 mackor till frukost, en rejäl lunch och kvällsmat. Gör man sig inte av med så mycket energi så antar jag att det inte är någon större fara.
Citera
2012-02-01, 22:50
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Största problemet med detta är att kosten lätt blir ensidig och att man då lätt missar viktiga vitaminer eller liknande. Så så länge man har en varierad kost så att man får i sig allt så är det inga problem
Exakt, mycket viktigt. Jag gjorde inte det och tack vare det har jag fått vitaminbrist som i sin tur gör att jag måste ta sprutor resten av mitt liv, fått dålig syn, myrkrypningar i händer och ben. Inte direkt värt det.
Citera
2012-02-01, 23:18
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smackdown
Exakt, mycket viktigt. Jag gjorde inte det och tack vare det har jag fått vitaminbrist som i sin tur gör att jag måste ta sprutor resten av mitt liv, fått dålig syn, myrkrypningar i händer och ben. Inte direkt värt det.
är du seriös? :O Hade du sjukt otur eller hade du helt sjukt dålig kost under extremt lång tid?
Citera
2012-02-01, 23:41
  #28
Medlem
xDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Jag brukar inte heller äta mer än en gång per dygn. Blir att jag äter en stor måltid på kvällen och sedan bara något litet under dagen, alternativt något godis eller snacks som du. Däremot så snusar och röker jag, vilket gör att mina hungerkänslor blir något dämpade. Jag dricker även en hel del läsk, som gör att hungerkänslorna försvinner för stunden.

Vet inte huruvida hälsosamt det är på lång sikt, men för stunden mår jag bra i alla fall.

Mvh.

Sen ser du kanske ut därefter också. Jag kan tänka mig att du rullar runt på så där 160kg. Se upp för infarkten om ett par år.

OnT: Jag äter regelbundet frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmat. Annars mår jag inte bra.
Citera
2012-02-01, 23:55
  #29
Medlem
Koreanskbots avatar
Enda negativa som jag märkt av när jag bara får in 1 mål om dagen är väl aggresitivtet, irritation och trötthet. Men om jag får in mig bra energirik / kolhydratig kost så kan jag palla en hel dag på bara en portion. Fast så blir det ju så klart inte alltid.
Citera
2012-02-02, 09:42
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
är du seriös? :O Hade du sjukt otur eller hade du helt sjukt dålig kost under extremt lång tid?

Jag har nog inte ätit överdrivet bra överhuvudtaget, iallafall missat de viktigaste vitaminerna. Det är inte så att jag har ätit pizza och liknande varje dag. Troligen har jag haft vitaminbrist i några år men det var i somras som det bröt ut ordentligt. Det var så illa att de jag var tvungen att vara inlagd, jag fick anemi, blodvärdet sjönk ner till 50, mina blodplättar låg på 33 och normalt har man väl kanske 200-300 nånting. Det gjorde att alla sår jag hade inte läkte som det skulle så jag började hosta upp stora blodklumpar och liknande. Så allt som har med mitt blod att göra har rätt dåliga värden, det tar tid innan det blir okej.
Citera
2016-02-11, 13:37
  #31
Medlem
Hej!
Jag lånar tråden jag med.
Jag har själv börjat hålla mig till att äta 1 mål om dagen. Då jag inte är speciellt sugen på frukost så brukar jag arbeta fram tills lunch sådär 11-13 tiden. Då äter jag en rejäl (Valfri Lunch) Och sedan inget mer. Brukar bli någon enstaka macka på kvällkvisten om jag så känner att det behövs. Då jag vid stundens hetta väger 122kg och åt väldigt stora portioner med mat att jag även fick problem med magen på grund av själva mängden mat, så kände jag att jag behövde göra något åt själva vikten. När jag nu har dragit ner på portionerna och bara hållit mig till (Nästan) 1 mål om dagen så mår iallafall magen mycket bättre och känner inga större förändringar i huvudpartiet heller utan mest runt midjan. DÅ jag behövt göra nya hål i skärpet Så min fråga är väl, Att äta en valfri "stor" måltid om dagen iallafall för mig som är lite större borde det väl räcka? Och även fast jag sitter för mesta dels still framför en datorn skärm hela dagarna så borde jag väl ändå tappa vikt sakta men säkert?

S.R
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback