Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-02-28, 13:17
  #25
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unedited

Att byta tamponger framför barnen som någon nämnde är ganska långt över den gräns jag skulle vilja dra, snacka om att förstöra barnen för livet

Ja håller med dig att det är att förstöra barnen livet när mamma gör det mammor har gjort i alla generationer, d.v.s LÄRA/VISA sina döttrar hur man sköter om sig under mensen och att vara vuxen kvinna.



Citera
2012-03-08, 22:54
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Ja håller med dig att det är att förstöra barnen livet när mamma gör det mammor har gjort i alla generationer, d.v.s LÄRA/VISA sina döttrar hur man sköter om sig under mensen och att vara vuxen kvinna.




Att visa dottern för att lära dem sköta sin hygien är en sak, men måste sönerna få se morsans blodiga tampong också?
Citera
2012-03-09, 02:43
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beyazmelek
Jag har många tex muslimska vänner som ALDRIG sett sina föräldrar nakna och dom är verkligen inte mer fixerad vid nakenhet för det.


Det förklara deras förkärlek till våldtäkt.




Citat:
Ursprungligen postat av Beyazmelek
Vilken son vill se sin egen mamma naken? Det är väl en killes värsta mardröm.


Vill och vill, det handlar inte om det lille invandraren.
Det handlar om en naturlig syn på kroppen.
Jag såg min morsa naken massor med gånger när jag var liten, har aldrig reflekterar eller ens tänkt på det förrän du började gnälla här...

Du är störd och behöver hjälp, ring vårdupplysningen eller bris !
Citera
2018-07-13, 06:18
  #28
Medlem
Justineks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittlePervert
nej men många av dom duschar med kalsonger på i offentliga omklädningsrum tydligen. Hur naturligt är det? Hellre skitigt underliv än att någon ser en naken.

Jag såg väl mamma naken när vi var på badhus och sånt, tror nog vi badat bastu nakna också. Pappa kommer jag inte ihåg om jag sett naken.. men han borde väl ha badat bastu med resten av oss..aja.. Mina föräldrar har väl varken haft överdriven nakenhet eller skylt sig.

Jag tycker inte att det är fel att vara naken i situationer där man brukar vara naken. Har sett småkillar i damernas omklädningsrum i badhuset tex för att de varit där med bara mamma. Är väl ingen som dött av det.

Gammal tråd men aktuellt ämne. Alla svenskarär/var inte så öppna som man kan tro. Jag såg inte min mamma naken sedan jag fyllt sju. Hon såg mig till 11 och det kändes obehagligt från 9-10-årsåldern för jag blev mer medveten om "sånt där" pga könsbehåringen men vid 11, då hade jag fått "buske" och pappa såg det och sa "Nu ska du inte längre visa snoppen för mamma". Hon tyckte det lät för hårt men för mig kändes det bara befriande. Det kändes verkligen "naturligt". Tror den gränsen borde gå vid 8-9-årsåldern.
Citera
2018-07-13, 06:52
  #29
Medlem
Barnen lär ju se andra nakna i t ex simhallen. Bättre med nakna främlingar än med nakna familjemedlemmar?
Citera
2018-07-13, 08:17
  #30
Medlem
Justineks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Barnen lär ju se andra nakna i t ex simhallen. Bättre med nakna främlingar än med nakna familjemedlemmar?

Då blir det inga incestliknande problem och dem man ser nakna är ju av samma kön och de vet inte hur gammal man är, hårig men bara 9 eller ohårig men hela 12
Citera
2018-07-13, 16:02
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinek
Då blir det inga incestliknande problem och dem man ser nakna är ju av samma kön och de vet inte hur gammal man är, hårig men bara 9 eller ohårig men hela 12
Så fort man ser en person av motsatt kön blir det alltså sexuellt, eftersom det blir "incestliknande" om man ser en förälder?

Hur ska man veta att barnet inte är homosexuellt och tänder på samma kön då t ex?
Citera
2018-07-13, 16:40
  #32
Medlem
Justineks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Så fort man ser en person av motsatt kön blir det alltså sexuellt, eftersom det blir "incestliknande" om man ser en förälder?

Hur ska man veta att barnet inte är homosexuellt och tänder på samma kön då t ex?

Det kan vara mamman eller pappan som tänder och då märker barnet det och beroende som man är som barn känns detta obehgligt.
Citera
2018-07-14, 02:22
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinek
Det kan vara mamman eller pappan som tänder och då märker barnet det och beroende som man är som barn känns detta obehgligt.

Om mamman eller pappan blir sexuellt upphetsad av sitt eget barn har man betydligt större problem än vilket omklädningsrum man ska vara i eftersom mamma/pappa är en pedofil.

Vilket j-a svammel du kommer med.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback