Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-31, 19:54
  #1
Medlem
Beyazmeleks avatar
Mammor utan självdiciplin som till exempel byter om framför barnen eller inte gör en stor grej av att barnen(även vuxna barn) ser henne spritt språngande naken äcklar mig så jävla mycket

Vart har dessa kvinnor moralen egentligen? Andledningen varför jag vet detta är att jag läst rätt mycket på familjeliv där dom anser att man är en dålig förälder om man INTE visar sig naken för sina barn(eftersom att barn inte ska ha en spänd inställning till nakenhet).
__________________
Senast redigerad av Beyazmelek 2012-01-31 kl. 20:31.
Citera
2012-01-31, 20:12
  #2
Medlem
endures avatar
Vadå spänd? Finns det någonting naturligare än att vara naken? Ska det vara någonting snuskigt och förbjudet som endast får ske bakom stängda dörrar?

Om man får tro Freud är det bättre att barnet får agera ut sin nyfikenhet, till en viss grad förstås. Annars kan en fixering ske, vilket kan komma till just en sådan spänd syn på nakenhet som du tydligen önskar. Detta samtidigt som en osund, hemlig (dock mer eller mindre omedveten) önskan att se mer naket kan utvecklas.
Citera
2012-01-31, 20:33
  #3
Medlem
Beyazmeleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Vadå spänd? Finns det någonting naturligare än att vara naken? Ska det vara någonting snuskigt och förbjudet som endast får ske bakom stängda dörrar?

Om man får tro Freud är det bättre att barnet får agera ut sin nyfikenhet, till en viss grad förstås. Annars kan en fixering ske, vilket kan komma till just en sådan spänd syn på nakenhet som du tydligen önskar. Detta samtidigt som en osund, hemlig (dock mer eller mindre omedveten) önskan att se mer naket kan utvecklas.

Jag har många tex muslimska vänner som ALDRIG sett sina föräldrar nakna och dom är verkligen inte mer fixerad vid nakenhet för det. Jag själv har inte vuxit upp med föräldrar heller som springer runt nakna och det är jag jävligt glad för.

Vilken son vill se sin egen mamma naken? Det är väl en killes värsta mardröm.
Citera
2012-01-31, 21:01
  #4
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyazmelek
Jag har många tex muslimska vänner som ALDRIG sett sina föräldrar nakna och dom är verkligen inte mer fixerad vid nakenhet för det. Jag själv har inte vuxit upp med föräldrar heller som springer runt nakna och det är jag jävligt glad för.

Vilken son vill se sin egen mamma naken? Det är väl en killes värsta mardröm.

Nu gör du iaf ett ägg av en höna. Muslimer???????????? WHO CARES? Ska de få sätta normen över normalt beteende i landet?
Min morsas föräldrar brukade bada nakna. Mina föräldrar gick nakna i hemmet ibland. Jag gick naken när ungarna såg. Ingen av oss har några större mentala rubbningar av det.
Men det är klart. Om nu muslimerna ska sätta standarden så kommer Biltema att jubla över all jävla solskyddsfilm de kommer få sälja som insynsskydd till hemmen.
jävla trams.
Citera
2012-02-02, 21:06
  #5
Medlem
Beyazmeleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Nu gör du iaf ett ägg av en höna. Muslimer???????????? WHO CARES? Ska de få sätta normen över normalt beteende i landet?
Min morsas föräldrar brukade bada nakna. Mina föräldrar gick nakna i hemmet ibland. Jag gick naken när ungarna såg. Ingen av oss har några större mentala rubbningar av det.
Men det är klart. Om nu muslimerna ska sätta standarden så kommer Biltema att jubla över all jävla solskyddsfilm de kommer få sälja som insynsskydd till hemmen.
jävla trams.

Fyfan så jävla äcklig du är du får mig att spy!!! Jag är jävligt glad över att min man är normal iaf och skulle aldrig acceptera att se sin egen mamma naken!
Citera
2012-02-02, 21:29
  #6
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyazmelek
Fyfan så jävla äcklig du är du får mig att spy!!! Jag är jävligt glad över att min man är normal iaf och skulle aldrig acceptera att se sin egen mamma naken!
O vad är normalt? Inte att gå i kläder iaf. Då skulle vi födas med kläder.
Du verkar tro att nakenhet är något sexuellt.
De mest normala människorna måste vara nudisterna. Skulle utan problem byta om i kvinnornas omklädningsrum utan att en viss del skulle växa.
Problemet skulle vara när man blir utslängd.
Är jag äcklig? Ok då. Men jag skäms inte över min kropp o behöver gömma den.
Sedan får man tänka efter lite o inte gå omkring naken heller. Utan råkar barnen se en så gör de.
Citera
2012-02-02, 21:34
  #7
Medlem
Beyazmeleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
O vad är normalt? Inte att gå i kläder iaf. Då skulle vi födas med kläder.
Du verkar tro att nakenhet är något sexuellt.
De mest normala människorna måste vara nudisterna. Skulle utan problem byta om i kvinnornas omklädningsrum utan att en viss del skulle växa.
Problemet skulle vara när man blir utslängd.
Är jag äcklig? Ok då. Men jag skäms inte över min kropp o behöver gömma den.
Sedan får man tänka efter lite o inte gå omkring naken heller. Utan råkar barnen se en så gör de.

Jag tycker det är fruktansvärt att du sett din mamma naken. Varför behöver jag inte ens förklara.
Citera
2012-02-03, 11:22
  #8
Medlem
Att vara naken är det naturligaste som finns,nakenhet ska inte förknippas med sex.Du är helt fel ute lilla vän.
Citera
2012-02-03, 11:40
  #9
Medlem
Danne.Bs avatar
Jag håller med Paulina Forslund i frågan, se nedan.

http://www.nationell.nu/2011/10/27/d...st-jamstallda/

Sen kan TS ta sin judeoförkristnade kvinnosyn och DRA ÅT HELVETE!
Citera
2012-02-03, 11:53
  #10
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyazmelek
Jag tycker det är fruktansvärt att du sett din mamma naken. Varför behöver jag inte ens förklara.

Jag förstår inte, varför är det fruktansvärt?

Det är ju bara en naken människa! Och varför just mamma, är det ok med pappa? Du pratar bara om mammor... Jag har sett båda mina föräldrar nakna 10000 ggr och jag är glad för det, annars skulle nog min syn på nakenhet vara helt annorlunda.

Ska föräldrarna ha handduk på sig i bastun?
Citera
2012-02-03, 12:51
  #11
Medlem
AihtAdehgars avatar
Vad är så hemskt med nakenhet? Har du varit med om något eller? För nakenhet är ganska naturligt och är man så rädd för det så är ju något ganska fel?
Citera
2012-02-03, 13:03
  #12
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyazmelek
Mammor utan självdiciplin som till exempel byter om framför barnen eller inte gör en stor grej av att barnen(även vuxna barn) ser henne spritt språngande naken äcklar mig så jävla mycket

Vart har dessa kvinnor moralen egentligen? Andledningen varför jag vet detta är att jag läst rätt mycket på familjeliv där dom anser att man är en dålig förälder om man INTE visar sig naken för sina barn(eftersom att barn inte ska ha en spänd inställning till nakenhet).

TS källa för sitt utbrott är ju i sig ett lågvattenmärke, och huruvida man är en bättre eller sämre förälder i naket tillstånd blir fokus för mig.

Låt säga att mitt barn inte vill göra läxorna. För resonemangets skull så låtsas vi att jag har en sambo eller annan fast boende vuxen i hemmet. Tror du att det gör någon skillnad om diskussionen med barnet sker med en förälder i kläder eller naken ? Om du tycker det, vänligen förklara dig tydligt.

Sen får du jättegärna förklara varför du påstår att nakenhet inom familjens väggar handlar om moral. Den begrep inte jag (trots att det är fredag och det snöar). Antar att du bär slöja på stranden om din man låter dig gå ut ?

Som slutpoäng klämmer jag till med : du är förtryckt av en religion som inte accepterar kvinnor annat än som slavar under de s k karlarna. Att komma och försöka dyvla på oss nordbor er kameljockey-syn ger bara ytterligare pålägg på fördomarna om muhamedamisterna...

Ser fram emot TS svar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback