Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-30, 20:47
  #1
Medlem
ran3lids avatar
Går detta? Har hört och läst att man kan, men vissa säger det motsatta och att proteinpulver är bäst?
Antar att det borde gå, tillsätt någon proteinrikt livsmedel med mjölk eller liknande och mixa ihop skiten.

OM detta går och rekommenderas, hur gör man en sådan på bästa sätt?

(Har sökt på flashback men inte riktigt funnit något som har behandlat den här frågeställningen, OM det finns och jag har gjort en mänskligt fel och missat detta, länka gärna)

Onödiga kommentarer behövs ej i denna tråd.

tack och hej
Citera
2012-01-30, 20:49
  #2
Medlem
Triremers avatar
Gör så här:

Separera tre ägg gulan och vitan för sig.

Vispa vitan tills den blir ett skum. Ha i lite socker om önskat.

Släng i en 250gram kvarg.

Häll på mjölk.

I med en gnutta vaniljsocker och olika bär. Blåbär och hallon är gott.

Då får du i dig en hel del protein.
Citera
2012-01-30, 20:50
  #3
Medlem
SiSeniors avatar
HAr du tänkt dig att använda protein från mat i din "proteinshake" eller vad menar du? Proteinerna i "proteinpulver" kommer också från mat ska du veta.

Vadå, "vissa säger det motsatta och att proteinpulver är bäst?"? Vad menar du?

Ledsen men jag fattar inte överhuvudtaget din frågeställning.
Citera
2012-01-30, 20:54
  #4
Medlem
Maskar, larver och insekter i allmänhet, torka dom, krossa till pulver, bl.a ner i vatten eller mjölk. Mer proteinrikt kan de inte bli.
Bör innehålla mer protein än någon annan protein-shake. Med hästlängder.
Citera
2012-01-30, 21:01
  #5
Medlem
ran3lids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
HAr du tänkt dig att använda protein från mat i din "proteinshake" eller vad menar du? Proteinerna i "proteinpulver" kommer också från mat ska du veta.

Vadå, "vissa säger det motsatta och att proteinpulver är bäst?"? Vad menar du?

Ledsen men jag fattar inte överhuvudtaget din frågeställning.

Nej, jag har inte tänkt att använda protein från min mat i "proteinshaken". Den här frågeställningen är inte menad till mig bara. Men OM man ska välja en av dom två exemplen till en sån kallad proteinshake.

Förlåt att du inte förstår. Ber om ursäkt

Och ja jag vet, att man får protein från sin mat som kött och dylikt
Citera
2012-01-30, 21:26
  #6
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ran3lid
Nej, jag har inte tänkt att använda protein från min mat i "proteinshaken". Den här frågeställningen är inte menad till mig bara. Men OM man ska välja en av dom två exemplen till en sån kallad proteinshake.

Förlåt att du inte förstår. Ber om ursäkt

Och ja jag vet, att man får protein från sin mat som kött och dylikt

Vad är din frågeställning då? "Proteinpulver" är något man har i en "proteinshake".
Citera
2012-01-30, 21:27
  #7
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ran3lid
Går detta? Har hört och läst att man kan, men vissa säger det motsatta och att proteinpulver är bäst?
Antar att det borde gå, tillsätt någon proteinrikt livsmedel med mjölk eller liknande och mixa ihop skiten.

OM detta går och rekommenderas, hur gör man en sådan på bästa sätt?

(Har sökt på flashback men inte riktigt funnit något som har behandlat den här frågeställningen, OM det finns och jag har gjort en mänskligt fel och missat detta, länka gärna)

Onödiga kommentarer behövs ej i denna tråd.

tack och hej

Varje morgon gör jag en hemmagjord blandning (tror inte att jag är själv med detta).

5dl mjölk
2-3dl havregryn
10g olivolja

Blir en del kalorier av detta men det är mitt tips iaf
Citera
2012-01-30, 21:31
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Varje morgon gör jag en hemmagjord blandning (tror inte att jag är själv med detta).

5dl mjölk
2-3dl havregryn
10g olivolja

Blir en del kalorier av detta men det är mitt tips iaf

Har börjat ta detta när jag kommer hem runt 4, funkar perfekt
Citera
2012-01-30, 21:34
  #9
Medlem
ran3lids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad är din frågeställning då? "Proteinpulver" är något man har i en "proteinshake".

Det dom andra typ har svarat på..
Vad man kan använda istället för peoteinpulver, samt vilket som är bäst, antar dock att båda är lina bra. Återigen ursäktar att det var otydligt och hoppas att du förstår
Citera
2012-01-30, 21:37
  #10
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Sojamjöl är väldigt proteinrikt... Men lite opraktiskt, kan bli väldigt svårt att dricka
Citera
2012-01-30, 21:46
  #11
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ran3lid
Går detta? Har hört och läst att man kan, men vissa säger det motsatta och att proteinpulver är bäst?
Antar att det borde gå, tillsätt någon proteinrikt livsmedel med mjölk eller liknande och mixa ihop skiten.

OM detta går och rekommenderas, hur gör man en sådan på bästa sätt?

(Har sökt på flashback men inte riktigt funnit något som har behandlat den här frågeställningen, OM det finns och jag har gjort en mänskligt fel och missat detta, länka gärna)

Onödiga kommentarer behövs ej i denna tråd.

tack och hej

Går gör det väl.. Du kan ju mixa kycklingfile, sojabönor, kvarg och mjölk för att sedan dricka.
Dyrt, krångligt, ineffektivt och äckligt.
Eller så köper du bara typ whey 80, blanda med vad du vill = klart. Håller med de som säger det motsatta..
Citera
2012-01-30, 21:50
  #12
Medlem
Bigorexias avatar
Mjölk, kvarg, sötningsmedel och kanel + ev. äpple och havregryn. Mixa.

Favorit när man var yngre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback