Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-07, 18:58
  #373
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feathery
Köpte en Remington portable idag, antar att den är från 30-40-talet så nu är frågan var man får tag i färgband till den. Verkar som att den kan skriva med både rött och svart. Alternativt om någon kan svara på vad färgband kan tänkas heta på engelska så jag kan söka i utlandet också.
Typewriter ribbon heter det på engelska.
Citera
2016-04-07, 19:15
  #374
Medlem
Featherys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Typewriter ribbon heter det på engelska.

Åh, tackar!
Citera
2016-04-07, 19:28
  #375
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feathery
Åh, tackar!
Inga problem.
Citera
2016-04-30, 22:14
  #376
Medlem
Vart finns Super Sculpey billigast?

Tecknar, skulpterar i metall men är sugen att testa sculptering i någon slags lera.
Är Super Sculpey bästa alternativet för detaljerade arbeten? (Gärna motförslag)

Vad är mest ekonomiskt att arbeta med för mindre vs större skulpturer?

Och framför allt, vart inhandlar jag Super Sculpey billigast?
(Fattig, inte snål)

All hjälp och alla tips mottages tacksamt!!!
Citera
2016-06-16, 12:23
  #377
Medlem
Servigins avatar
Har nyss köpt en mindre kamera och vill ha en tygpåse att ha den i när man bär den i jackfickan för att skydda displayen bland annat. Man brukar få med såna små fina bra när man köper exempelvis skidglasögon. Nu har jag såklart slängt mina som jag normalt brukar spara. Var hittar jag såna för fickpengar?
Citera
2016-06-16, 16:57
  #378
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Har nyss köpt en mindre kamera och vill ha en tygpåse att ha den i när man bär den i jackfickan för att skydda displayen bland annat. Man brukar få med såna små fina bra när man köper exempelvis skidglasögon. Nu har jag såklart slängt mina som jag normalt brukar spara. Var hittar jag såna för fickpengar?
Strumpa?
Citera
2016-06-16, 18:25
  #379
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Strumpa?

Absolut en bra tillfällig lösning men vill gärna ha en påse man kan stänga och sen känns det bättre att ha en fin påse istället för en begagnad strumpa haha.
Citera
2016-06-19, 23:15
  #380
Medlem
dovAkins avatar
Halloj, tänkte köpa en Canvas taval vit och måla en tavla själv då jag vart inspirerad av youtube.

mina frågor är.

1. Vart köper jag billigast en tom canvas tavla? vill ha en på typ 50 x 50 minst
2. Vilken typ av färg är bäst att använda?

är total rookie på detta område så all information uppskattas!
Citera
2016-06-20, 18:18
  #381
Medlem
Sök på Konstnärsmaterial, finns både live och online. Det du söker kallas målarduk, finns i olika material - linne mm mm. Färgen är i huvudsak två olika typer, dels oljefärg i tuber, dels akrylfärg i tuber.
Citera
2016-07-02, 16:29
  #382
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Har nyss köpt en mindre kamera och vill ha en tygpåse att ha den i när man bär den i jackfickan för att skydda displayen bland annat. Man brukar få med såna små fina bra när man köper exempelvis skidglasögon. Nu har jag såklart slängt mina som jag normalt brukar spara. Var hittar jag såna för fickpengar?

Det finns lösa ark med skyddsfilmer för displayer. Antingen i färdiga storlekar eller de som man själv klipper till! Besök din lokala foto-/Radio & TV-/datorhandlare eller Claes Ohlson eller Teknikmagazinet. Eller beställ från nätet. Det är en bra tanke att skydda sin display mot repor och smuts.

Ska du köpa en påse eller förvaringskydd så köp ett som klarar fukt och som håller (även om man bara trampar runt på en hundutställning så lyckas i alla fall jag alltid tappa något eller råkar ut för oväder). Kolla hos närmaste fotohandlare eller på Cyberphoto och liknande ställen.
Citera
2016-08-29, 22:44
  #383
Medlem
Luness avatar
Ihålig klämma?

Söker en klämma med hål i mitten, som har två "pelare" på vardera sida istället för en i mitten.

http://www.designtorget.se/media/cat...etall-stor.jpg Ett exempel på en klämma som har "pelaren/ryggen" i mitten.
Citera
2016-09-18, 22:07
  #384
Medlem
Moll-Es avatar
Jag skall restaurera en gammal yxa från Gränsfors Bruk som tillhört min farfar och ge till min far när han fyller år alternativt i julklapp.

Det jag tänkt göra är att byta skaft på yxan och sy ett nytt skydd för eggen. Nu letar jag efter en bit hickory eller ask av hög kvalité som är cirka 55-60 cm lång och tillräcklig bredd/djup för att få ut ett yxskaft ur den. Verktyg och maskiner för träbearbetning har jag redan. Om någon vet var man kan köpa högkvalitativt läder tar jag tacksamt emot det tipset med. De sidor jag hittar verkar vara någon typ av grossister som vill sälja 20 "kvadratfot" åt en och det behöver jag ju inte. Bästa hade ju varit om det fanns något ställe som sålde läder i metervara eller något liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback