Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-08, 23:59
  #181
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
jag trodde Roberto var en skådis...

och programledare.

han agerade väl mest slagpåse till en kranjc som knappast kan rankas som en bra boxare internationellt sett.

analogt till fotboll är väl Roberto en superettanspelare o kranj en allsvenskanspelare...
Att Armand Kranjc var en bättre boxare än Paolo Roberto är väl inte mycket att diskutera. Att det blev ett domslut snarare än att han slog ihjäl honom känns fortfarande märkligt.

Men, Roberto hade trots allt ett antal år med en bra streak, inte på boxningens högsta nivå men ute i Europa, och betydligt högre upp än de flesta svenskar som försökt sig på en seriös satsning på proffskarriär har haft, även om svensk boxning mår lite bättre just nu än vad den gjorde då.
Han tog ett par titlar och hade sen även vett att lägga av när han var slut istället för att behöva bli utburen ur ringen fler gånger.

On topic: Jag tror Roberto skulle slå Rogan i en boxningsmatch. Han skulle däremot förlora i BJJ, brottning och MMA - just för att Rogan har en bredare kampsportserfarenhet, även grappling och inte bara stående grenar.
Taekwondo och kickboxning/muay thai känns väl mest intressant då de är sportet där bägge har meriter i bagaget. Ger fördelen till Rogan där, framförallt när det kommer till Taekwondo.
I en fight på gatan? Rogan för han har några kilon på Roberto.

^Förutsatt att de båda är i sin prime vid matchtillfället. Paulo Roberto känns mest som en pajas numera, och Rogan skulle nog knyckla till honom om de fick för sig att göra upp imorgon
Är medveten om att jag svarat på frågeställningen tidigare, kunde inte låta bli dock.
Citera
2016-11-21, 15:37
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hustlerhoff
Vi hade en diskussion vid fikabordet idag angående detta... Skitsamma om de inte är i samma viktklass osv, men vem vinner?

Skulle vara kul och se vad fler tycker om detta, hos oss var det 50/50.

Ser vi en bonusfight i Globen i vår?
Rogan och lätt, hans grappling är överlägsen, har sett Paolo Roberto grapplas i ett tv-program och det är inte något han har stor erfarenhet av, vilket han säkert själv skulle berätta om han fick frågan. däremot så var han en bra boxare, striker osv.
Citera
2016-11-25, 01:04
  #183
Medlem
therebells avatar
Jag tror att Paolo Roberto hade vunnit lätt med anledning av hans dvärgväxt vilket ger honom en ofattbar slagyta då hans slag direkt avväpnar motståndarens nervsystem vilket gör motståndaren indirekt förlamad för en stund å då kan Paolo ta sitt knogjärn till knytnävar å knocka fanskapet.
Citera
2016-11-25, 08:09
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therebell
Jag tror att Paolo Roberto hade vunnit lätt med anledning av hans dvärgväxt vilket ger honom en ofattbar slagyta då hans slag direkt avväpnar motståndarens nervsystem vilket gör motståndaren indirekt förlamad för en stund å då kan Paolo ta sitt knogjärn till knytnävar å knocka fanskapet.
Det hade varit ett kul skämt om inte Paolo Roberto varit längre än Joe Rogan.
Citera
2016-11-25, 22:33
  #185
Medlem
Klockrent oavgjort.
Citera
2016-11-26, 13:10
  #186
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Urgh
Klockrent oavgjort.

Bästa svaret i tråden enligt mig.
Citera
2016-12-31, 16:39
  #187
Medlem
Inhalators avatar
Rogan smeker Paolo Stjärto med en spark i örat
https://www.youtube.com/watch?v=oWC6x4Qqwe4
Och kramar honom snabbt till sömns
Citera
2016-12-31, 21:43
  #188
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therebell
Jag tror att Paolo Roberto hade vunnit lätt med anledning av hans dvärgväxt vilket ger honom en ofattbar slagyta då hans slag direkt avväpnar motståndarens nervsystem vilket gör motståndaren indirekt förlamad för en stund å då kan Paolo ta sitt knogjärn till knytnävar å knocka fanskapet.

Då tror du jävligt fel jaha du trollar
Citera
2017-01-01, 12:36
  #189
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Haha go tråd, tror JR skulle ta det, Mer all rounded, + att han har sjuka taekwando sparkar
Citera
2017-01-06, 20:40
  #190
Medlem
therebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Då tror du jävligt fel jaha du trollar

Paolo Robertos skugga av död gör att hans motståndare förvandlas till ett lila regn som dränker Joe rogan i det inkarnerade vattenfall där Paolo berusar Joe med Jesu blod i ett öde landskap
Citera
2017-01-07, 00:51
  #191
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Haha go tråd, tror JR skulle ta det, Mer all rounded, + att han har sjuka taekwando sparkar

Hans +20 år i BJJ tror jag är vad som avgör denna matchup.Så fort det är närkontakt så är fighten nere i backen och game over.Har själv varit på golvet med en meriterad grappler och det vill jag definitivt inte vara med om igen.Man upptäcker nya dimensioner av fighting om man säger så.
Citera
2018-03-31, 22:00
  #192
Medlem
withnonames avatar
Joe Rogan sparkar (Sorry för att jag väckte denna löjliga diskussion men helvete vilket tryck han har i sparkarna)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback