Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-30, 18:59
  #1
Medlem
Vi hade en diskussion vid fikabordet idag angående detta... Skitsamma om de inte är i samma viktklass osv, men vem vinner?

Skulle vara kul och se vad fler tycker om detta, hos oss var det 50/50.

Ser vi en bonusfight i Globen i vår?
Citera
2012-01-30, 19:06
  #2
Medlem
Rent spontant känns det som att Rogan skulle mosa Roberto i en MMA match. Kanske är jag lite partisk då jag gillar Joe Rogan nått enormt.
Citera
2012-01-30, 19:23
  #3
Medlem
varför sulle joe rogan ha nån chans 43 år drogare kan bara ju-jitsu,paolo skulle knocka han
Citera
2012-01-30, 20:11
  #4
Medlem
RonaldoUtds avatar
Skulle lätt byta ut Alex vs Nog mot de här två
Citera
2012-01-30, 20:12
  #5
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfdfdsdefssd
varför sulle joe rogan ha nån chans 43 år drogare kan bara ju-jitsu,paolo skulle knocka han
Drogare.. Han röker marijuana, det är inte så att han är heroinist. Han dricker nog inte hälften så mycket som medelsvensson, men vad kan man förvänta sig av indoktrinerade idioter. Med din grammatik så skulle nog många tro att du genomgår något tungt missbruk.

För att gå vidare till frågan så tror jag faktiskt Joe vinner. Paolo vinner såklart boxningen, men Joe har gedigen Taekwondo bakgrund (Amerikansk mästare) och även kickboxning förutom sina två bruna bälten i BJJ. Går de ner är det avgjort.

http://www.youtube.com/watch?v=Zs4uQ6DfKV8

Han har jävla tryck i den sparken. GSP har sagt att han har den bästa turning-side kick han har sett.
Citera
2012-01-30, 20:33
  #6
Medlem
Joe Rogan skulle spöa skiten ur Paolo. Paolo har bättre boxning, Joe har bättre grappling och skulle sannolikt ta ner honom och våldta honom, men även ha en bra chans att hålla avståndet och dominera den stående delen med sparkar.
Citera
2012-01-30, 20:46
  #7
Medlem
LexComs avatar
Paolo har ju även han skapliga referenser när det gäller Taekwondo och Kickoxning (svensk mästare flera gånger samt nordisk mästare) så Rogans sående game skulle han matcha utan problem. Det är väl marken som är det stora problemet även om Paolo är väldig duktig på Judo så är det ju inte BJJ.
Citera
2012-01-30, 20:46
  #8
Medlem
Mx_1337s avatar
Joe skulle mosa Paolo, överallt utom möjligen i kungsan, där vinner Paolo
Citera
2012-01-30, 21:05
  #9
Medlem
Härligt, ser ut som Rogan klar har fördelen

Men en het Paolo på toppen av sin karriär skulle lyckats bättre?
Citera
2012-01-30, 21:23
  #10
Medlem
LexComs avatar
Jag gillar att alla skjuter hej vilt från höften här... Känns som att det kan bli en kul tråd
Citera
2012-01-30, 22:25
  #11
Medlem
RonaldoUtds avatar
Vet att Paolo tränat judo en gång i tiden. Men är det någon som vet vad han tränar nu för tiden? Det är ju inte otänkbart att han håller igång med MMA-träning.
Om han gör det, så tror jag han har vad som krävs för att ta Rogan.
Citera
2012-01-31, 07:59
  #12
Medlem
ga_mannens avatar
Först och främst måste vi komma överens om var och hur matchen skall gå till. Går matchen i en bur bör ju joe vinna pga sin grappling. Dock sätter vi dessa två herrar i valfri gränd i solna en fredagkväll så är jag helt sjukt övertygad om att Paolo skulle göra slarvsylta av Joe.

Joe är ju en relativt lugn och sansad kille och jag tror inte han har samma aggrisivitet som Paolo har/hade, han var ju mer eller mindre som en pitbull tidvis. För att inte nämna hur enormt mycket stryk Paolo kunde ta när han var aktiv boxare..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback