2012-01-29, 21:53
Medlem
dauits avatar
hej
Har en en tjej som i parallell klassen som sägs bo i djursholm och har två porschar, en range rover, hus i alperna. Hur kan man ta reda på vad dennes föräldrar jobbar som, hur stor deras förmögenhet är etc
Har hennes för och efternamn men inte adress.

Mvh David
Citera
2012-01-29, 21:55
Medlem
Mr.Maazes avatar
Taxeringskalendern
Citera
2012-01-29, 21:55
Medlem
Dr_Dollars avatar
Avundsjuk much..?

Ratsit, snoka i deras brevlåda, gör en enkät och knacka på deras dörr, agera "telefonförsäljare" och ring dit...eller så frågar du dottern?
Citera
2012-01-29, 21:58
Medlem
dauits avatar
självklart att man är avundsjuk, vi bor i för sig i en villa men har inte en porsche, bara en skrutten renault. vem har sagt att inte män kan gifta sig rika:P
ska kolla upp det där med taxeringskalendern och ratsit
Citera
2012-01-29, 22:00
Medlem
endures avatar
Om de var rika under Sossarnas senaste mandatperiod finns det förmögenhetslistor (2006-2007), bara att söka på Google. Du kan ta reda på precis vad en person hade för inkomst, samt totala förmögenhet 2006-2007. Det var tider det, när man hade koll på folk. Kanske är det bättre utan de här listorna ändå. Folk är ju så jäkla nyfikna.

Om du har deras efternamn är det ju rätt enkelt. Sök på deras dotter på birthday.se och se vilken adress hon bor på. Sedan söker du på birthday.se efter den adressen och ser vilka fler som bor där. Sedan har du deras fulla namn. Nu är du bara en Google-sökning bort från svaret på din fråga.
Citera
2012-01-29, 22:24
Medlem
dauits avatar
får bara fram vad dennes mamma heter, inget om mannen, det står dock att hon är gift. får inte heller fram någonting om vart hon jobbar trots att jag har sökt på google, några tips om hur man kan få reda på vad hon jobbar som! mannen i huset kanske jobbar utomlands och därav får jag inte fram något namn?
på taxeringskalenderna måste man beställa en bok för 250kr, så intresserad är jag inte.
Citera
2012-01-29, 22:33
Medlem
DominusNihiluss avatar
Få reda på hennes fars efternamn, sedan kan du ,modifiera din sökning på ratsit eller eniro. Som medlem på ratsit har jag för mig att man får tillgång till inkomster hos personerna man söker efter.
Citera
2012-01-29, 22:33
Medlem
Denoms avatar
Ja om mannen inte är skriven i Sverige kan det bli svårare.
Citera
2012-01-29, 22:45
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominusNihilus
Få reda på hennes fars efternamn, sedan kan du ,modifiera din sökning på ratsit eller eniro. Som medlem på ratsit har jag för mig att man får tillgång till inkomster hos personerna man söker efter.
är medlem på ratsit nu, "Vad Lena har haft i lön de senaste tre åren?" får jag fram som ett alternativ men självklart så måste man beställa en taxeringskatalog från danderyds kommun de senaste tre åren för 250kr... om jag vill ta reda på vad hennes inkomst är.
fick nyss reda på att hennes farsa jobbar i kuwait sedan två år tillbaka, så pengar är nog inget problem för dem...
Citera
2012-01-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
hej
Har en en tjej som i parallell klassen som sägs bo i djursholm och har två porschar, en range rover, hus i alperna. Hur kan man ta reda på vad dennes föräldrar jobbar som, hur stor deras förmögenhet är etc
Har hennes för och efternamn men inte adress.

Mvh David

Ehum, varför så nyfiken? Kan du inte bara fråga henne vad de jobbar med? Djursholm, inget unikt med hög inkomst där, så varför så förvånad...?

Vi bor också i ett "fint"område, i ett dyrt hus och vi har givetvis hög inkomst, annars kan man inte bo i ett dyrt hus som kostar 15-20 000 per månad eller mer att bo och leva i (om man inte är förmögen och betalar det kontant eller typ ärvt huset, men då är man ju förmögen).
Citera
2012-01-29, 23:12
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ehum, varför så nyfiken? Kan du inte bara fråga henne vad de jobbar med? Djursholm, inget unikt med hög inkomst där, så varför så förvånad...?

Vi bor också i ett "fint"område, i ett dyrt hus och vi har givetvis hög inkomst, annars kan man inte bo i ett dyrt hus som kostar 15-20 000 per månad eller mer att bo och leva i (om man inte är förmögen och betalar det kontant eller typ ärvt huset, men då är man ju förmögen).
Det är väl självklart man är nyfiken, när man hör ett rykte är det väl självklart man vill ta reda på om det är sant, heller hur? Och ja jag känner en hel del rika, med en föräldrar inkomst ligger på över 1 miljon per år. Att frÅga är inte så enkelt som du tror då jag aldrig har snackat med henne så lite konstigt skulle det vara samt att lite hyffs har man iallafall!
Citera
2012-01-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Det är väl självklart man är nyfiken, när man hör ett rykte är det väl självklart man vill ta reda på om det är sant, heller hur? Och ja jag känner en hel del rika, med en föräldrar inkomst ligger på över 1 miljon per år. Att frÅga är inte så enkelt som du tror då jag aldrig har snackat med henne så lite konstigt skulle det vara samt att lite hyffs har man iallafall!

www.upplysning.se > namnet > adressen = Bor de på en dyr adress? Om du inte nøjer dig finns møjlighet att kolla flygfoton øver området før att se om det ær ett "fint" hus

Vilka bilar de æger ær inte heller svårt att kolla upp. Om familjen nu dels æger ett fint hus och har de bilar hon påstår sig ha så kanske man kan anta att de æven æger ett dyrt fritidshus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in