Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-29, 21:25
  #1
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Går det att säga upp stadsgas i hyresrätt? Kostar tamefan 2600/år för en jävla etta.
Citera
2012-01-29, 21:59
  #2
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Enligt Sthlm gas hemsida, ja

Har du bara spisgas kostar det inte ens 2600kr efter höjningen som kommer nu i mars.

Så vad betalar du i verkligheten?
Citera
2012-01-29, 22:04
  #3
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Enligt Sthlm gas hemsida, ja

Har du bara spisgas kostar det inte ens 2600kr efter höjningen som kommer nu i mars.

Så vad betalar du i verkligheten?

http://imageshack.us/photo/my-images...129211229.jpg/

lägenhet med 2 rum! ....det blir tom 2900??
Citera
2012-01-29, 22:15
  #4
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Går det att säga upp stadsgas i hyresrätt? Kostar tamefan 2600/år för en jävla etta.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
http://imageshack.us/photo/my-images...129211229.jpg/

lägenhet med 2 rum! ....det blir tom 2900??

Tolka detta som att du bor i en etta

men det du söker efter finns under Tips till privatkunder ---> allmänna frågor ---> Hur gör jag en flyttanmälan eller säger upp mitt avtal?
Citera
2012-01-29, 22:16
  #5
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Tolka detta som att du bor i en etta

men det du söker efter finns under Tips till privatkunder ---> allmänna frågor ---> Hur gör jag en flyttanmälan eller säger upp mitt avtal?

Det är tydligen en två men det är sak samma. Jag ska kika igenom tack ska du ha!
Citera
2012-01-29, 22:20
  #6
Medlem
Gringubbens avatar
Men vad fan, brassar du inte käk?
Om du inte bara käkar ute/värmer gorbys i bulltv:n, så finns det inget bättre än gas.
El suger, det enda som kommer i närheten är induktion, men det är likförbannat sämre.
Citera
2012-01-29, 22:21
  #7
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringubben
Men vad fan, brassar du inte käk?
Om du inte bara käkar ute/värmer gorbys i bulltv:n, så finns det inget bättre än gas.
El suger, det enda som kommer i närheten är induktion, men det är likförbannat sämre.

Jag använder spisen 1-2 gånger per dag i några minuter...menar du att det skulle kosta mer om jag hade el? Låter inte speciellt troligt.
Citera
2012-01-29, 22:26
  #8
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Jag använder spisen 1-2 gånger per dag i några minuter...menar du att det skulle kosta mer om jag hade el? Låter inte speciellt troligt.

Han syftade nog snarare på snabbheten i värmereglering med gas.
Har haft gasspis i många år och gillar det skarpt, men jag har nu en induktionshäll och är rätt nöjd den den också.
Men att behöva betala 200 kr mer per månad är det ju knappast värt...
Citera
2012-01-29, 22:28
  #9
Medlem
Gringubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Jag använder spisen 1-2 gånger per dag i några minuter...menar du att det skulle kosta mer om jag hade el? Låter inte speciellt troligt.
Nej, jag menar att om man lagar mat så är gas överlägset för resultatet.
Vad hinner du laga på ett par minuter? Nudelsoppa, kanske. Då kvittar det nog iofs.
Citera
2012-01-29, 22:36
  #10
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Han syftade nog snarare på snabbheten i värmereglering med gas.
Har haft gasspis i många år och gillar det skarpt, men jag har nu en induktionshäll och är rätt nöjd den den också.
Men att behöva betala 200 kr mer per månad är det ju knappast värt...

Klart det går snabbt men inte så att köket är en avgörande plats för mitt vardag...speciellt inte spisen Det är trots allt mycket dyrare
Citera
2012-01-29, 23:04
  #11
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Jag använder spisen 1-2 gånger per dag i några minuter...menar du att det skulle kosta mer om jag hade el? Låter inte speciellt troligt.

Tänk på att elsystemet i din lägenhet troligen inte är dimensionerat för elspis, antagligen måste du höja säkringen.

//jena
Citera
2012-01-29, 23:10
  #12
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Tänk på att elsystemet i din lägenhet troligen inte är dimensionerat för elspis, antagligen måste du höja säkringen.

//jena

Yes, har pyttesmå proppar som knappt säljs längre så....det kanske blir ett problem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback