Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-29, 14:35
  #1
Medlem
Holisistics avatar
Hej,

Tänkte höra vad folk tycker om "kickboxning.se" klubben som ligger på gästrikegatan vid S.t Eriksplan?

Har ingen erfarenhet av andra klubbar så jag har inte så mycket att jämföra med...

EDIT: Vill tillägga att jag är mer intresserad av Thaiboxning än Kickboxning i och med att man får göra mer. Dem ska dock lära ut både och står det på hemsidan, någon som har koll på hur bra dem lever upp till detta?
__________________
Senast redigerad av Holisistic 2012-01-29 kl. 14:44.
Citera
2012-01-29, 18:48
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Hej,

Tänkte höra vad folk tycker om "kickboxning.se" klubben som ligger på gästrikegatan vid S.t Eriksplan?

Har ingen erfarenhet av andra klubbar så jag har inte så mycket att jämföra med...

EDIT: Vill tillägga att jag är mer intresserad av Thaiboxning än Kickboxning i och med att man får göra mer. Dem ska dock lära ut både och står det på hemsidan, någon som har koll på hur bra dem lever upp till detta?
Om du vill träna thaiboxning skulle jag inte rekommendera dej att gå till en kickboxningklubb iaf, så mycket kan jag väl säga.

Thai och kickboxning skiljer sej en hel del åt i regelverk och därmed strategi under matcherna, något jag inte är så jätteimponerad av hur kickboxarna försöker anpassa sej till när de går thaimatcher.

Jag kan inte tycka åt dej mer än att om du vill träna thaiboxning bör du nog gå till en uttalad thaiboxningsklubb, vad deras kickboxningskunskaper beträffar är de säkert väldigt duktiga däremot.
Citera
2012-01-29, 21:07
  #3
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Om du vill träna thaiboxning skulle jag inte rekommendera dej att gå till en kickboxningklubb iaf, så mycket kan jag väl säga.

Thai och kickboxning skiljer sej en hel del åt i regelverk och därmed strategi under matcherna, något jag inte är så jätteimponerad av hur kickboxarna försöker anpassa sej till när de går thaimatcher.

Jag kan inte tycka åt dej mer än att om du vill träna thaiboxning bör du nog gå till en uttalad thaiboxningsklubb, vad deras kickboxningskunskaper beträffar är de säkert väldigt duktiga däremot.
De finns med på svenska Muay Thai förbundets lista över Muay Thai klubbar.

Känns lite vanskligt att endast döma dem efter namnet, kan ju vara så att de valt att kalla sig kickboxning för att bredda målgruppen eller någon annan anledning. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara så att deras tränare är kickboxare främre än thaiboxare....

Men vad vet jag, skulle gärna höra från någon med insikt om just denna klubb.
__________________
Senast redigerad av Holisistic 2012-01-29 kl. 21:09.
Citera
2012-01-30, 17:07
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
De finns med på svenska Muay Thai förbundets lista över Muay Thai klubbar.

Känns lite vanskligt att endast döma dem efter namnet, kan ju vara så att de valt att kalla sig kickboxning för att bredda målgruppen eller någon annan anledning. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara så att deras tränare är kickboxare främre än thaiboxare....

Men vad vet jag, skulle gärna höra från någon med insikt om just denna klubb.
Jag har just gett dej en hel del argument, just för att jag har insikt i denna klubb, åtminstånde vad jag sett av deras prestationer vid diverse thaiboxningsmatcher.

Att en klubb är med i thaiboxningsförbundet säger inget alls om kvaliten på det som lärs ut på sagda klubb, det säger däremot att de får vara med och tävla i tävlingar som sanktioneras av thaiboxningsförbundet, men det betyder ju inte per automatik att de är bra på thaiboxning, right?

Anser fortfarande att om du ska lära dej thaiboxning bör du söka dej till en annan klubb som ägnar sej åt thaiboxning. Vill du ha en sådan i närheten har du Onechai muay thai, slagskeppet, stockholm muay thai eller för den delen VBC om du orkar pallra dej iväg till söder.
Citera
2012-01-31, 00:16
  #5
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Hej,

Tänkte höra vad folk tycker om "kickboxning.se" klubben som ligger på gästrikegatan vid S.t Eriksplan?

Har ingen erfarenhet av andra klubbar så jag har inte så mycket att jämföra med...

EDIT: Vill tillägga att jag är mer intresserad av Thaiboxning än Kickboxning i och med att man får göra mer. Dem ska dock lära ut både och står det på hemsidan, någon som har koll på hur bra dem lever upp till detta?

Allt beror på vad du är ute efter? Ålder, Ambition samt tidigare kampsportserfarenhet?

Jag har tränat för Sami Cacan för länge sedan på den tiden då klubben höll till i förorten... Han är seriös och drivit många föreningar sedan dess... Kanske inte klubben för de renodlade proffsen men helt okej för amatören som vill bättra på sin kondition.
Citera
2012-02-01, 03:17
  #6
Medlem
Douche-chills avatar
Har hört (aldrig varit där) att det ska vara trångt med mycket fittnes-tjejer och it-snubbar där.
Citera
2012-02-03, 07:53
  #7
Medlem
Väldigt bra träning på Stockholm kickboxning. Tränarna är bra, dock lite trångt i början av terminerna. Blir dock bättre när folk droppar av. Hur de är med deras thai vet jag inte men kickboxning kan dom. Väldigt bra för att komma i form.
Citera
2013-12-08, 22:11
  #8
Medlem
Jag vill börja på kickboxning, men tränar man med både killar och tjejer då?

Och kan någon ge tips på hur man typ bör förbereda sig innan? Vill inte komma dit och inte kunna ett smack.
Citera
2013-12-08, 22:16
  #9
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngirl
Jag vill börja på kickboxning, men tränar man med både killar och tjejer då?

Och kan någon ge tips på hur man typ bör förbereda sig innan? Vill inte komma dit och inte kunna ett smack.
Normalt sett brukar det vara blandade pass ja, förutom de passen som är uttalade "tjejpass". Kan dock inte uttala mig generellt, vet bara att det är så på vissa ställen.

Vad dina kunskaper beträffar så är ju allting svårt innan det blir lätt, right? Med detta sagt så kan du med gott samvete knalla iväg till ett av nybörjarpassen så lär du upptäcka att de allra flesta runt omkring dig ser precis lika okontrollerade och okoordinerade ut som dig själv. Inget att skämmas för med andra ord, bara glid dit och ha kul är mitt förslag.
Citera
2013-12-08, 22:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Normalt sett brukar det vara blandade pass ja, förutom de passen som är uttalade "tjejpass". Kan dock inte uttala mig generellt, vet bara att det är så på vissa ställen.

Vad dina kunskaper beträffar så är ju allting svårt innan det blir lätt, right? Med detta sagt så kan du med gott samvete knalla iväg till ett av nybörjarpassen så lär du upptäcka att de allra flesta runt omkring dig ser precis lika okontrollerade och okoordinerade ut som dig själv. Inget att skämmas för med andra ord, bara glid dit och ha kul är mitt förslag.
Okej tack för tipsen! Ska försöka vara normal. :P
Citera
2013-12-10, 20:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Hej,

Tänkte höra vad folk tycker om "kickboxning.se" klubben som ligger på gästrikegatan vid S.t Eriksplan?

Har ingen erfarenhet av andra klubbar så jag har inte så mycket att jämföra med...

EDIT: Vill tillägga att jag är mer intresserad av Thaiboxning än Kickboxning i och med att man får göra mer. Dem ska dock lära ut både och står det på hemsidan, någon som har koll på hur bra dem lever upp till detta?

Tränade där lite grann för ett par år sen, bor i närheten på Vanadisvägen. Då var det ett bra ställe, seriös träning, mycket folk dock, stank i lokalen
Citera
2016-01-20, 13:16
  #12
Avstängd
DoddGerhardts avatar
Tänkte köra ett provpass kickboxning inom en snar framtid, vilket är bästa stället att gå till i Stockholm? Vad händer i första passet? Bara shadowboxing eller? Jag är rädd att jag kommer göra någon illa för att jag sparkar som en häst , min slagstyrka däremot
__________________
Senast redigerad av DoddGerhardt 2016-01-20 kl. 13:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback