Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-29, 11:44
  #1
Medlem
God dag alla fbare,

Jag köpte en ny extern hårddisk från LaCie förra fredagen. Jag började med att plugga in den i min mac men installerade den för att kunna använda den på både mac och pc. Nu är de så att jag enbart kommer åt huvudutrymmet på min mac och sen en slags "public" hårddisk på min pc. Hur kan jag gå till väga för att kunna använda hela utrymmet på både macen och pc`n?

Jag kollade upp deras hemsida för en eventuell installation av mjukvara men vill inte hålla på med saker jag inte riktigt har koll på.

tack på förhand
Citera
2012-01-29, 12:06
  #2
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocoloco2
God dag alla fbare,


tack på förhand

Huvudutrymmet bör vara hela hårddisken med undantag för ca 2-5 mB.
Citera
2012-01-30, 19:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Huvudutrymmet bör vara hela hårddisken med undantag för ca 2-5 mB.


jo men frågan va ju hur jag skulle göra för att kunna använda samma slagt utrymme på både macen och pc'n. Nu kommer jag åt båda delarna på macen men enbart "extra" utrymmet på pc'n. Under installationen så valde jag just att man skulle kunna använda den på båda datornerna.
En installation startade automatiskt när jag anslöt den i macen men inget händer i pc'n.
Citera
2012-01-30, 19:31
  #4
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocoloco2
jo men frågan va ju hur jag skulle göra för att kunna använda samma slagt utrymme på både macen och pc'n. Nu kommer jag åt båda delarna på macen men enbart "extra" utrymmet på pc'n. Under installationen så valde jag just att man skulle kunna använda den på båda datornerna.
En installation startade automatiskt när jag anslöt den i macen men inget händer i pc'n.
Är inte helt säker på vad du menar, har du partitionerat den?
Citera
2018-02-21, 18:49
  #5
Medlem
Jag har exakt samma problem, alltså att en ung 10 år gammal LaCie har två avdelningar, ‘LaCie’ tillgänglig via en Mac och ‘Exchange’ tillgänglig via en PC. Det ter sig inte möjligt att öppna ‘LaCie’ med en PC, ingen ikon kommer upp, och ingen strategi har hittills varit lyckosam för att få upp den. Kan FB hjälpa till?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback