Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-12-28, 22:28
  #61
Medlem
Haha, Twitter taggar dit inlägg med "This claim about election fraud is disputed" om du skriver "It’s not election fraud".
Citera
2021-06-22, 18:19
  #62
Medlem
Resplendents avatar
Konstigt, hade ett nytt konto sedan ett par månader. Kommenterade just i en tråd, och kollade sen i inkognitoläge om den låg där, lite förvånande fick man trycka på "Visa ytterligare svar, även sådana som kan ha stötande innehåll" för att se den? Jag har liksom inte skrivit något som kan anses icke-PK där?

Såg samma sak nu, men då var det någon annans konto istället som hamnade där. Denna användare har varit väldigt aktiv. Hade följare och så.

Vad exakt är det som styr om man hamnar där?
Citera
2021-06-24, 13:48
  #63
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Konstigt, hade ett nytt konto sedan ett par månader. Kommenterade just i en tråd, och kollade sen i inkognitoläge om den låg där, lite förvånande fick man trycka på "Visa ytterligare svar, även sådana som kan ha stötande innehåll" för att se den? Jag har liksom inte skrivit något som kan anses icke-PK där?

Såg samma sak nu, men då var det någon annans konto istället som hamnade där. Denna användare har varit väldigt aktiv. Hade följare och så.

Vad exakt är det som styr om man hamnar där?

Deras gigantiska register på folk.
Du har antagligen skrivit något som Regimerna och deras underrättelseorganisationer inte gillar någonstans, det är infört i din akt, behöver inte ens vara på Twitter, kan vara på Facebook/Instagram, någon av Googlestjänster osv.

Det som styr är det som Regimerna tycker. Så titta på vad t.ex. Stefan Löfven och svensk Dinosauriemedia tycker så vet du hur du inte hamnar i svarta listorna, fast det är försent i ditt fall, du är redan på de svarta listorna, så välkommen till de svarta listorna, jag tror jag är med på samtliga listor vid det här laget.
Citera
2021-07-01, 19:40
  #64
Medlem
Ser ut som att Trumps alternativ till twitter är här. Han hintade ju om att nåt skulle dyka upp denna veckan.

https://gettr.com/
Citera
2021-08-05, 10:05
  #65
Medlem
diseuses avatar
Bronze Age Pervert (@bronzeagemantis) har bannats från Twitter. Kontot hade runt 75 000 följare, och har bland annat debatterats i Aftonbladet (https://www.aftonbladet.se/a/zGXmbv).

Popular right-wing author, said to be read by Trump White House staff, is BANNED from Twitter, RT
Citera
2022-03-19, 03:09
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kolla om ditt konto är shadowbannat:
http://shadownban-checker.xho.bedita.net/

Saudi investerat $300mn. till Twitter?
https://twitter.com/antiglobalist_/s...74317173182464
Tycker det verkar rätt uppenbart att amerikanska konton (alltså användare baserade i USA) ofta (dvs överlag, inte alltid) ges mer verbalt svängrum på twitter. Har ett konto som är relativt nystartat, för ett par månader sedan, och som jag inte har avsett att använda för politiska inlägg. Gjorde ett undantag och impulstwittrade en replik till en färsk tweet av en person i kretsen kring stormningen av Capitolium den 6 januari förra årer, en tjej som verkligen var involverad även om hon inte aktivt deltog i själva stormningen (och som kan komma att dyka upp i en rättegång framöver). Det enda som kan ha stuckit ut med min tweet är att jag kallade henne för "stupid b-tch" vilket sker hela tiden, dygnet runt, inom den amerikanska twitter-crowden.

Det blev temporär avstängning direkt - jag är ganska säker på att twitters moddar inte hade brytt sig ifall det hade rört sig om ett amerikanskt konto, men utlänningar ska hållas kort, särskilt om de dyker in i jänkarnas egen debatt.
Citera
2022-03-20, 18:25
  #67
Medlem
geir44s avatar
Någonting hände i 2015. Nu är censuren extrem på Twatter. Användare fick först möjligheten att muta och nu också detta nya med "bara dom som x följer kan kommentera". Vilken j %&# sk*t.

Många känsliga där ute, men varför ska dom slippa undan....?🐊
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback