Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-01-24, 23:23
  #1
Medlem
eXPos avatar
ja går det att spara ner ens OS efter enny instalation och efter man har tweakat klart det utan att det tar för mkt plats alltså inte göra någon ghost img fil av det..??
jag har för mej at tjag läst nåt om det i nån tidning en vacker dag men jag kan ju vara dum i huvet oxå?

jag tar även oskulden i detta forum, hårt och länge...

//mvh eXPo
Citera
2005-01-25, 08:30
  #2
Medlem
snuttes avatar
Skulle bli väldigt OS-spefifikt som man enbart skulle spara inställningar.

Kan man inte bara fixa ghost avbildningar som enbart sparas den skrivna datan? Skulle ju isf inte ta mycket. Max 1 dvd-skiva eller nått sånt.
Citera
2005-01-25, 14:19
  #3
Medlem
eXPos avatar
jo visseligen men ska man ha en dvd skiva så kan man ju lika bra göra en ghost image iumed att det intekommer bli stärre än typ 2-3 gig...


//mvh eXPo
Citera
2005-01-25, 16:21
  #4
Avstängd
mr_evils avatar
/etc
Citera
2005-01-25, 16:32
  #5
Medlem
eXPos avatar
det är windows jag menar... =)

//mvh eXPo
Citera
2005-01-27, 10:43
  #6
Medlem
Stig Heils avatar
Det finns några bra program för att fixa sånt, ett av dem är Norton Ghost och det tror jag fungerar bra.
Citera
2005-01-30, 17:21
  #7
Medlem
eXPos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig Heil
Det finns några bra program för att fixa sånt, ett av dem är Norton Ghost och det tror jag fungerar bra.

har Norton Ghost något annat sätt att göra detta på än att skapa en image fil av disken/partionen?

//mvh eXPo
Citera
2005-01-31, 14:08
  #8
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXPo
har Norton Ghost något annat sätt att göra detta på än att skapa en image fil av disken/partionen?

//mvh eXPo

över 90% av alla inställningarna ligger ju i registret så en exportering av detta borde hjälpa en hel del (skulle du däremot föra över den till en annan dator utan rätt drivare åker du nog på att installera om dessa dock )
Citera
2005-02-01, 18:44
  #9
Medlem
eXPos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
över 90% av alla inställningarna ligger ju i registret så en exportering av detta borde hjälpa en hel del (skulle du däremot föra över den till en annan dator utan rätt drivare åker du nog på att installera om dessa dock )

ja det e ju en idee soms kulle kunna funka men det som vore det bästa är ju att ta fram ett jävla papper och penna och skriva ner vad man tweakar för nåt, men det låter som ett för jobbigt project...

//mvh eXPo
Citera
2005-02-01, 20:11
  #10
Medlem
onemans avatar
Windows XP har ju överför filer och inställningar, den borde vara ungefär vad du letar efter.
Startmenyn - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Guiden Överför filer och inställningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback