Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-26, 22:07
  #685
Medlem
Till och med TV-presentatören tror att serien Downton Abbey heter Downtown Abbey.
Citera
2015-12-26, 22:17
  #686
Medlem
Min brors kusins avatar
Först nyligen som det gick upp för mej att det finns två personer som heter Birro i efternamn, sysslar med kultur och är bröder. Kan tacka Flashback för den kunskapen
Citera
2016-08-31, 12:53
  #687
Medlem
pponmms avatar
En snubbe som brukade gå i min klass på universitetet tittade på mig som att jag var lite efter när jag förklarade att forskare hade hittat väldigt starka bevis för att det finns flytande vatten på mars yta. Han svarade "Men det är ju inget speciellt, det finns ju rymdfiskar!".

Vad jag tror att han hade hört och missuppfattat är nog att många misstänker att det finns liv på Saturnus måne Titan, ytan består nämligen av is, och det finns en möjlighet att det finns flytande vatten och möjligen liv under isen.

Hur som helst så bad jag honom att visa en källa på sina påståenden, det borde ju bara vara att googla tyckte jag och förklarade för honom att om han har rätt så borde ju det första sökresultatet bekräfta hans påstående om det var sant - för det är ju trotts allt en rätt uppseendeväckande grej det där med liv i rymden. Efter att ha googlat i några minuter utan resultat gav han upp, men han vägrade att erkänna att han hade fel.

Det inte en kunskapslucka riktigt, det är snarare en kunskapscancer som måste ha växt fram i hans tankar i sömnen eller något. Fan vad jag hade skämts om jag var honom, för folk tittade ju på oss (även mig...) då vi satt och bråkade om det i datorsalarna på skolan.
Citera
2016-09-14, 20:47
  #688
Medlem
Lillabastards avatar
Fattade inte att tåg hade hjul förens i 15-årsåldern
Citera
2016-09-14, 23:32
  #689
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillabastard
Fattade inte att tåg hade hjul förens i 15-årsåldern
Haha. Hur föreställde du dig att det fungerade då?
Citera
2016-09-15, 00:08
  #690
Medlem
Jag har en väninna som tror att Afrika är ett land. Varje gång som det är fotbolls-vm så ställer hon frågor som vem som spelar för det Afrikanska laget och när Afrika spelar sin nästa match.

Det är ingen idé att förklara för henne att Afrika är en kontinent, hon blir helt tom i blicken. Hon har en orubblig tro på att Afrika är ett land och att i det landet bor det afrikaner.
Citera
2016-09-22, 13:38
  #691
Medlem
Lillabastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Haha. Hur föreställde du dig att det fungerade då?

Hahaha jag hade fått för mig att det liksom var som en grej som satt fast i rälsen, tänk typ en påse man kan stänga igen (som ett klicklås vid öppningen). Och så åkte tågen fram och tillbaka med hjälp av ström och så.... Nånting jag inte brukar dela med mig av till mina bekanta 😂
Citera
2017-04-25, 09:36
  #692
Avstängd
wazzobazzos avatar
Fram tills alldeles nyss har jag faktiskt aldrig sett/hört ordet "bekriga". Kriga, bestrida och bekämpa men aldrig bekriga. Har aldrig formulerat en mening på det sättet tror jag och har därmed aldrig heller reflekterat över om det är ett ord som existerar och har saknats i min vokabulär. Ganska stor lucka(?).
Citera
2017-04-25, 10:30
  #693
Medlem
Frawjons avatar
En filosofiprofessor vid Göteborgs universitet visste inte vad en apelsin var förrän han vid ungefär 50 års ålder blev upplyst om det av en student.

En bekant till mig visste vid närmare 25 års ålder inte att avföring innehåller bakterier, trots att han hade en IQ på ungefär 170.
Citera
2017-04-25, 13:55
  #694
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Av någon anledning tolkade jag titeln på filmen Schindler's List på svenska.
Herrejösses! Det har jag också gjort ända fram tills jag läste detta och faktiskt tänkte efter.
Citera
2017-05-20, 13:45
  #695
Medlem
Frawjons avatar
Jag kom på en annan sak. En finne på ett annat community hade missat det faktum att det finns två olika landskap som heter Karelen. Till på köpet försökte denne alltid framstå som synnerligen bildad.
Citera
2017-05-23, 13:55
  #696
Medlem
Krickerts avatar
Jag trodde ända fram till 30-årsåldern att köttet på ett djur var något annat än musklerna.
Jag trodde alltså att köttet satt mellan fettet och musklerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback