Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-25, 16:08
  #1
Medlem
K-pists avatar
Någon som läst denna? Berätta gärna vad ni tycker.

Fick reda på idag att hon hade skrivit en självbiografi och blev direkt intresserad.

Vet någon var jag kan beställa denna? Finns den på svenska? Förmodligen inte.

Edit: Klart som fan jag la tråden i fel forum, mod får gärna flytta till Litteratur.
Citera
2012-01-27, 17:43
  #2
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-pist
Någon som läst denna? Berätta gärna vad ni tycker.

Fick reda på idag att hon hade skrivit en självbiografi och blev direkt intresserad.

Vet någon var jag kan beställa denna? Finns den på svenska? Förmodligen inte.

Edit: Klart som fan jag la tråden i fel forum, mod får gärna flytta till Litteratur.

Har inte läst den, men tycker mycket om 60 tals musik t.e.x Jefferson Airplane. Jag har inte hittat den på svenska, men den finns säkerligen ute på många internationella boksidor. Grace Slick är enligt mig den största rocksångerskan någonsin då hennes röst faller mig mer i smaken än t.e.x Janis Joplin. Det lär nog vara en hel del sköna berättelser om San Francisco scenen och LSD och Marijuana.
Citera
2012-01-29, 22:38
  #3
Medlem
K-pists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Har inte läst den, men tycker mycket om 60 tals musik t.e.x Jefferson Airplane. Jag har inte hittat den på svenska, men den finns säkerligen ute på många internationella boksidor. Grace Slick är enligt mig den största rocksångerskan någonsin då hennes röst faller mig mer i smaken än t.e.x Janis Joplin. Det lär nog vara en hel del sköna berättelser om San Francisco scenen och LSD och Marijuana.

Yes diggar Grace Slick som fan. Har iallfall hittat boken på adlibris, på engelska. Kommer beställa bara jag tagit mig igenom min enorma hög med böcker jag sitter på för tillfället, kommer väl med rapport så småningom.

Vore trevligt om nån som läst den kan berätta lite.
Citera
2012-01-30, 15:13
  #4
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-pist
Yes diggar Grace Slick som fan. Har iallfall hittat boken på adlibris, på engelska. Kommer beställa bara jag tagit mig igenom min enorma hög med böcker jag sitter på för tillfället, kommer väl med rapport så småningom.

Vore trevligt om nån som läst den kan berätta lite.

Läser just nu Keith Richards självbiografi, men ska leta upp den här boken när jag har läst klart om Keith.
Citera
2012-02-08, 23:37
  #5
Medlem
K-pists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Läser just nu Keith Richards självbiografi, men ska leta upp den här boken när jag har läst klart om Keith.

Vad trevligt! Keith har jag här hemma och den ska läsas så fort som möjligt.
Citera
2013-02-24, 15:41
  #6
Medlem
Som alla vet har Grace Slick inte skrivit "SOMEBODY TO LOVE", det har hennes svåger gjort.
Det är egentligen inte heller hennes största hit eller mest kända låt. Men det kanske är en
bra titel. Skulle själv velat läsa Grace Slick, The Biography, by Barbara Rowes, men ...

"GOT A REVOLUTION" om bandet Jefferson Airplane bör också synas. Textraden förstås
ur "Volunteers" där hon "bara" körar.
Citera
2013-10-30, 09:01
  #7
Medlem
74 år idag ! GRATTIS GRATTIS så väldigt mycket och hoppas att hälsan
finns där !!!
Citera
2015-07-20, 09:51
  #8
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=sL4ukOq0ysM

Upplysande intervju med världens bästa sångerska ...
Citera
2015-07-27, 08:37
  #9
Medlem
Mr.Swedens avatar
Har skivan Surealistic Pillow som innehåller Somebody to Lowe, White Rabbit och flera andra godbitar. Sönderspelad? Jajamän.
Citera
2015-07-27, 10:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Har skivan Surealistic Pillow som innehåller Somebody to Lowe, White Rabbit och flera andra godbitar. Sönderspelad? Jajamän.

Det roliga är ju att jag någonstans har någon utgåva (för den brittiska marknaden ?)
där White rabbit (och möjligen någon mera låt från SP) saknas, ersatta av ett par
tre låtar från den första plattan, där SIGNE ANDERSSON sjöng. Utgör nog ändå
inte något samlarobjekt ...
Citera
2015-07-28, 10:54
  #11
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Det roliga är ju att jag någonstans har någon utgåva (för den brittiska marknaden ?)
där White rabbit (och möjligen någon mera låt från SP) saknas, ersatta av ett par
tre låtar från den första plattan, där SIGNE ANDERSSON sjöng. Utgör nog ändå
inte något samlarobjekt ...
Förvisso inte, men kultnivån är SkyHigh. Ver är Signe?
Citera
2015-07-29, 12:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Förvisso inte, men kultnivån är SkyHigh. Ver är Signe?

Gissar att du menar "Vem är Signe".

Sjöng på bandets 1:a platta, men fick sparken när hon blev gravid, sägs det.
Om man lyssnar slarvigt kan man nästan tro att det är GRACE ...


https://en.wikipedia.org/wiki/Signe_Toly_Anderson
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback