Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-25, 10:44
  #1
Avstängd
AmandasLekstugas avatar
Varför anknyter folk islam med terrorism?

Det står ingenting i koranen att man får göra oskyldiga människor illa !

Jag läste koranens budskap på denna sida

www.koranensbudskap.se

och jag hittade inte en enda text där islam tillåter människor att göra folk illa !

Vad tycker ni? har jag rätt ? Många västerlänningar har ingen kunskap och dem dömer över
1.5 miljarder oskyldiga muslimer. Ca vart femte eller sjätte person i världen är en muslim.

Det bor ju ca en halv miljon muslimer i Sverige och Sverige är fortfarande ett fredligt land

Skriv eran åsikter varför är folk fördomsfulla och anknyter en fredlig religion som islam med terrorism då islam bara predikar om kärlek och fred
2012-01-25, 10:49
  #2
Medlem
S3ONs avatar
Alla religioner leder till krig och terrorism, inte minst islam.
2012-01-25, 10:50
  #3
Medlem
BadAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Alla religioner leder till krig och terrorism, inte minst islam.
Tack! Jag trodde att jag var den enda som visste det.
2012-01-25, 10:51
  #4
Medlem
UpptagenIdiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandasLekstuga
Varför anknyter folk islam med terrorism?

Det står ingenting i koranen att man får göra oskyldiga människor illa !

Jag läste koranens budskap på denna sida

www.koranensbudskap.se

och jag hittade inte en enda text där islam tillåter människor att göra folk illa !

Vad tycker ni? har jag rätt ? Många västerlänningar har ingen kunskap och dem dömer över
1.5 miljarder oskyldiga muslimer. Ca vart femte eller sjätte person i världen är en muslim.

Det bor ju ca en halv miljon muslimer i Sverige och Sverige är fortfarande ett fredligt land

Skriv eran åsikter varför är folk fördomsfulla och anknyter en fredlig religion som islam med terrorism då islam bara predikar om kärlek och fred
Sverige är ju jättefredligt, kolla bara hur bra det är i Malmö.

Kolla denna video och återkom ifall du har samma åsikter.

http://www.youtube.com/watch?v=7Gzyeo1Z1I4
2012-01-25, 10:52
  #5
Medlem
Blacknesss avatar
Aldrig hört uttrycket "alla muslimer är inte självmordsbombare men alla självmordsbombare är muslimer"?
__________________
Senast redigerad av Blackness 2012-01-25 kl. 10:52. Anledning: .
2012-01-25, 10:53
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Alla religioner leder till krig och terrorism, inte minst islam.

Jasså?.. har du några belägg för dina påstående?
2012-01-25, 10:55
  #7
Medlem
UpptagenIdiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellcon
Jasså?.. har du några belägg för dina påstående?
Nämn en religion som inte har startat ett krig.
2012-01-25, 10:56
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Aldrig hört uttrycket "alla muslimer är inte självmordsbombare men alla självmordsbombare är muslimer"?
En självmords bombare är ingen muslim det är en brottsling.
2012-01-25, 10:57
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UpptagenIdiot
Nämn en religion som inte har startat ett krig.
varför svara du inte på min fråga?
2012-01-25, 10:57
  #10
Medlem
UpptagenIdiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellcon
En självmords bombare är ingen muslim det är en brottsling.
Men en brottsling kan ha en religiös bakgrund, eller har jag fel?
2012-01-25, 10:59
  #11
Medlem
Flashen1961s avatar
(6) Those who believe, fight in the Cause of Allah, and those who disbelieve, fight in the cause of Taghut (Satan). So fight you against the friends of Shaitan (Satan). Ever feeble indeed is the plot of Shaitan (Satan).

Taget från http://www.searchtruth.com/search.ph...earch_word=all och jodå islam är en såm fredlig och gullig ideologi som du kan lämna om du vill konvertera till en annan religion.

Nej käre TS islam får man inte lämna om man fötts in i den för det är belagt med dödsstraff + att islam inte erkänner FN:s deklaration om dom mänskliga rättigheterna utan har sin Cairo Declaration istället se bl.a http://en.wikipedia.org/wiki/Cairo_D...ights_in_Islam

Sen har vi även: (2) O you who believe! Take not as (your) Bitanah (advisors, consultants, protectors, helpers, friends) those outside your religion (pagans, Jews, Christians, and hypocrites) since they will not fail to do their best to corrupt you. They desire to harm you severely. Hatred has already appeared from their mouths, but what their breasts conceal is far worse. Indeed We have made plain to you the Ayat (proofs, evidence, verses) if you understand.

Låter det som en ideologi som är fredlig och kärleksfull?
2012-01-25, 11:00
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UpptagenIdiot
Men en brottsling kan ha en religiös bakgrund, eller har jag fel?
Japp du har fel . en brottsling är en brottsling en troende är en troende man kan inte vara både och samtidigt antligen är man en brottsling eller så är man en troende.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback