• 1
  • 2
2005-01-24, 13:23
Bannlyst
tjena... jag kan inte sätta på min brandvägg som man får med när man instalerar SP2 tror jag.. den ska iaf ligga i säkerhetscenter...

när jag ska in o sätta på den såå trycker jag på Windows brandvägg men dåå kommer d upp ett medelande "det går inte att visa inställningar för windows brandväggen eftersom tjänsten körs inte vill du starta tjänsten windows firewall / internet connection sharing (ICS) ?"

dåå trycker jag ja.. såå klart..

då kommer d en ruta startar windows firewall / internet connection sharing (ICS)
helt plötsligt står d Tjänsten windows firewall / internet connection sharing (ICS) kan inte startas.. vaa fan e felet...

kanske ska tilläga att jag instalerade notron personal firewall innan.. innan jag hadde gjort d dåå fungerade möget...

hoppas ni vet va felet e.. Puss // Tim
Citera
2005-01-24, 14:19
Medlem
Start -> Program -> Administrationsverktyg -> Tjänster.
Dubbelklicka på "Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)" i listan. Ställ in startmetoden till Automatisk och klicka på knappen märkt Starta. Om det inte fungerar, se till att tjänsterna "Network Connections", "Windows Management Instrumentation" och "Event Log" är startade och har sina startmetoder inställda till Automatiskt.
Citera
2005-01-25, 22:56
Medlem
x12s avatar
Norton ställer alltid till med problem. Ta bort norton, så borde det funka MYCKET bättre.
Citera
2005-01-26, 13:37
Bannlyst
Hmm.. jaa men dåå har jag ju inget virus program. . tycker förövrigt att norton fungerar RÄTT såå bra.. lite klydd ibland men inget överdrivet..

och om jag slutar använda norton va fan ska jag då använda ???
Citera
2005-01-26, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corlane
Start -> Program -> Administrationsverktyg -> Tjänster.
Dubbelklicka på "Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)" i listan. Ställ in startmetoden till Automatisk och klicka på knappen märkt Starta. Om det inte fungerar, se till att tjänsterna "Network Connections", "Windows Management Instrumentation" och "Event Log" är startade och har sina startmetoder inställda till Automatiskt.

allt var på automatisk och startade förutom Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS) som inte fungerade att starta det kom upp ett medelande : det gick ej att starta Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS) På lokal dator Fel :5 Åtkomst nekad..

Citera
2005-01-26, 14:05
Medlem
morsuss avatar
Installerade du Norton Personal Firewall så har du ju redan en brandvägg.. Det är väl "bara" en brandvägg och inget Antivirus..?!!!
Citera
2005-01-26, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morsus
Installerade du Norton Personal Firewall så har du ju redan en brandvägg.. Det är väl "bara" en brandvägg och inget Antivirus..?!!!

jaa.. men jag har ju såå klart norton antivirus 2004 osså.
Citera
2005-01-26, 19:56
Medlem
Varför vill du använda den inbyggda brandväggen om du har Norton? Är du inloggad som en administratör på datorn i fråga?
Citera
2005-01-27, 14:10
Bannlyst
dubbel säkerhet.. jaa jag e admin men igentligen rbyr jag mig inte såå mycket om jag har den brannväggen eftersom jag redan har norton brandvägg.. jag tycker bara d verkar skummmmt..
Citera
2005-01-27, 14:17
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_persson
dubbel säkerhet.. jaa jag e admin men igentligen rbyr jag mig inte såå mycket om jag har den brannväggen eftersom jag redan har norton brandvägg.. jag tycker bara d verkar skummmmt..
Det är inte tanken att man ska köra flera mjukvarubrandväggar samtidigt.
Citera
2005-01-27, 17:55
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Det är inte tanken att man ska köra flera mjukvarubrandväggar samtidigt.

Så det är alltså bättre o bara köra Norton Personal... än o köra både den + xp:s inbygda som jag gör nu..?
Citera
2005-01-27, 18:15
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morsus
Så det är alltså bättre o bara köra Norton Personal... än o köra både den + xp:s inbygda som jag gör nu..?
Det ger ju inget annat än huvudvärk och eventuell risk att de krockar med varandra, vilket den här tråden är ett bra exempel på. Så, ja - välj en av dem och kör på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in