Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-01-25, 22:12
  #25
Medlem
Minimaskots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godfathers
Tack för bra info!
Men nu så läser man att det skall "snart" komma ut en ny macbook pro bättre batteritid, snabbare.
tror det blir värt att vänta. om de stämmer att den dyker upp inom 2-3 månader.


Dom brukar väl släppa en ny en gång per år, och den nyaste med Thunderbolt kom väl ganska nyss?

Eller cyklar jag på isen nu?

... nära en vak?...
Citera
2012-01-26, 00:26
  #26
Medlem
PNISÄNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godfathers
Spotify, någon browser med youtube videos. massa flikar på olika sidor man surfar runt. och alla de andra vanliga problem som startas med datorn som ligger i bakgrunden och tuggar.( som måste vara igång)
Massa mög på skrivbordet ( dålig på att hålla skrivbordet clean)

Det där är inga som helst problem. Jag kör flera av Adobes tyngre program och ligger alltid nära noll på ledigt-ramminne utan att datorn blir nämnvärt långsammare. Ett tips är att använda en annan webbläsare än Safari bara, då jag tycker att den är dålig på att slänga ut saker ur minnet när de inte längre behövs. Chrome duger utmärkt.

Fläkten kommer gå igång lite om du kör Flash-intensiva sidor, men det laggar inte.

(Jag har en MBA 11", 128 GB och i7-processorn. För dina behov duger i5-an gott och väl.)

EDIT: Glömde förklara det jag menade... jag har ännu inte märkt av när SSD:n går in och leker ramminne. För som du säger, 8 GB hade ju varit betydligt bättre, men eftersom SSD:n är så ruskigt snabb spelar det ingen roll.
__________________
Senast redigerad av PNISÄN 2012-01-26 kl. 00:29.
Citera
2012-01-26, 09:18
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godfathers
Tack för bra info!
Men nu så läser man att det skall "snart" komma ut en ny macbook pro bättre batteritid, snabbare.
tror det blir värt att vänta. om de stämmer att den dyker upp inom 2-3 månader.
Jo, och när den har kommit ut sa är det dags för en ny MBA att komma ut nagon manad senare, och när den kommit ut är det dags för en uppdatering av MBP nagon manad senare, och sa vidare.

Inte för att jag tror att tva-tre manader är troligt, det var precis en uppdatering av MBP, sa jag skulle säga minst tre-fyra manader. Men det är lika mycket gissning som alla andra uppskattningar du kommer fa, eftersom att INGEN vet när det händer. Ingen som kommer säga nagot i alla fall.

Behöver du en dator sa köper du en dator, behöver du ingen dator sa köper du ingen dator. Om du är redo att vänta för att ryktet säger att det kommer en ny om tva-tre manader sa kommer du ALDRIG köpa en ny dator.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback