Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Feberdrömmar kan vara riktigt underliga och mysiga på samma gång. Nu var det jättelänge sedan jag hade någon feberdröm, eller feber överhuvudtaget. Men jag minns när jag vara barn och hade dessa feberdrömmar.
Drömmarna är svåra att beskriva, men själva konceptet var alltid desamma. I stort sett handlade det om att jag såg någon enormt stor sak, eller snarare skepnad, som jag skulle jämföra med med en liten sak eller helt enkelt flytta på. Denna enorma sak/skepnad var oftast grå till färgen och tycktes ha en elliptisk form. Alltid då jag fick den stora gråa saken framför mig, så kändes allting tungt och dovt på något sätt.
Jag har även hört från en annan person om ett något liknande koncept som denne hade i sina feberdrömmar som barn, vilket har fått mig att misstänka att mina tunga feberdrömmar jag hade när jag var barn inte nödvändigtvis var subjektiva.
Någon som har en aning om vad jag pratar om?
Underliga är de sannerligen, men mysiga kan jag då inte hålla med om. Tvärt om så tycker jag alltid att de är som mardrömmar fast i "vaket" tillstånd.
Jag har hittills varit med om två olika scenarion när jag fått feberdrömmar, men det vanligaste är att jag ligger i sängen, soffan eller vad det nu är och jag hör en liten flicka gny nästan ohörbart. Jag får då en väldigt orolig känsla i kroppen och jag känner mig väldigt obekväm, lite rädd också. Därefter hörs hennes kvidande allt tydligare samtidigt som något grövre ljud som jag tyvärr inte kan beskriva på något bra sätt också träder fram. Det är vid denna tidpunkt jag börjar svettas febrilt och försöker fly undan dessa horribla tankar vilket naturligtvis inte går.
Nu var det iofs några år sedan jag sist upplevde feberdrömmar, jag är för det mesta en frisk person. När jag var liten ropade jag alltid på mamma så fick hon ta och lugna ner mig men sist jag feberdrömde så var det bara till att vänta ut det vilket tog sin lilla tid. Men i sinom tid så gick det lyckligtvis över.
Det du nämner om en stor grå sak har jag personligen aldrig upplevt, jag ser nämligen ingenting annorlunda när jag får feberdrömmar, förutom vid enstaka tillfällen konstiga skuggor.