Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-01-12, 16:30
  #37
Avstängd
Pizzaface2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du kanske kan försöka ta dej in i käppala tunneln som går enligt ryktet går mellan Märsta och Lidingö? Men jag har hört att stället är låst så det kanske vore bra att ta med en yxa eller nånting liknande!
ta gärna med en hink med
vatten därifrån :-D

behöver lite prover
Citera
2013-01-12, 18:06
  #38
Medlem
Det UEas på som vanligt, dock skrivs det mindre här på flashback nu vad det gäller stockholm iaf.
Citera
2013-01-14, 08:08
  #39
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurts
Det UEas på som vanligt, dock skrivs det mindre här på flashback nu vad det gäller stockholm iaf.
28 dagar är ju oxå dött.
Var skriver ni då?
Du kan PM:a om du inte vill ha en anstormning av oseriösa klotterkids.

Har ett hus på G nu.
Hittat en frivillig utforskare att sällskapa dit med.
Bilder om en månad
Citera
2013-01-14, 08:15
  #40
Medlem
0th3rlands avatar
En grej är att man faktiskt kan be om lov och få besöka många spännande platser helt lagligt.
Alla ritningar finns på stadsarkivet och då kan man se och planera besöket innan så man får med alla vrår.
Äldre hus har ofta renoverats på 40,60 & 70-talet, man kan då hitta utrymmen som bara är där, man hade inte samma kvadratmeterpris på den tiden och många hus har extra rum som man gipsat in. Spännande!
Nu byggs många om igen, är man snabb kan man dokumentera dessa dolda/glömda rum innan man börjar med inredning i byggprocessen.
Man kan kolla tidsplaneringen hos byggentreprenören och be att få komma in under eller strax efter rivning.

Det är tips om man är intresserad av UE.
Inte så kul om man är intresserad av vandalism och klotter dock.
Citera
2013-01-14, 08:20
  #41
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
(...)
Det ska finnas ett tunnelsystem under hela Vällingby som byggdes i slutet av 1950-talet med skyddsrum osv. Tydligen används dessa inte och man har inga nycklar dit. Det borde finnas "rör" eller luckor dit ner, men jag har inte orkat hämta ut ritningarna.
(...)

Jag tror att jag hittat minst 1 lucka..
Citera
2013-01-16, 16:22
  #42
Medlem
[quote=0th3rland]28 dagar är ju oxå dött.
Var skriver ni då?
Du kan PM:a om du inte vill ha en anstormning av oseriösa klotterkids.


Själv skriver jag ingenstans, är ute och utforskar istället . Men förut var väl det hela mer samlat på ett enda ställe, här på flashback altså. Det jag menade var att folk är ju ute endå även fast det skrivs mindre här.
Kan ju vara ganska bra att det inte skrivs lika mycket nu om olika ställen.
Citera
2013-01-16, 17:15
  #43
Medlem
FattyMcGoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzaface2000
ta gärna med en hink med
vatten därifrån :-D

behöver lite prover

Misstänker att jag bor väldigt nära en diskret och öppen ingång till käppalatunneln, låset är kapat.
Så kan fixa din hink inga problem.

Fast är inte hundra på att det är just den tunneln men har för mig att jag sett nån karta på tunnelsystemet och det går hand i handsken.
Citera
2013-03-23, 04:04
  #44
Medlem
kronansteelseriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Jag tror att jag hittat minst 1 lucka..

Härligt. Bor i området där. Försökte pma dig, Kan du höra av dig på någe vänster?
Citera
2013-03-23, 22:56
  #45
Medlem
Blixtbakens avatar
intressant tråd som är lite av alltiallo inom uestockholm??

käppalatunneln är jag ointresserad av! likaså slussen. finns d ens nått kvar där som är värt o se??

sl däremot! slnycklar och dylikt med alla deras olika behörighetsgrader är jag sjukt intresserad av att införskaffa! jag betalar såklart för dom om man ska vara extra tydlig! pma?
Citera
2017-05-04, 11:55
  #46
Medlem
snyltarherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtbaken
sl däremot! slnycklar och dylikt med alla deras olika behörighetsgrader är jag sjukt intresserad av att införskaffa! jag betalar såklart för dom om man ska vara extra tydlig! pma?
Löste det sig? Även jag är väldigt intresserad utav nycklar i alla slag.
Citera
2018-01-25, 07:57
  #47
Medlem
Ni kan ju alltid kolla på detta
https://grixtraders.weebly.com/sl-nycklar.html
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback