2005-01-23, 22:54
Medlem
fox_343s avatar
Jag har lite problem med mitt fedora core 2 - för det första krånglar uppdateringen och låser sig ifall jag väljer att jag vill ha ner mer än en uppdatering i taget (först trodde jag det var som det tog lång tid att gå igenom alla paket som skulle ner, men nu har den stått på samma ställe i nästan fyra dagar, så jag börjar tvivla..) -- btw, varför är dafaultinställningarna satta på att inte uppdatera min kärna, vad är det som kan krångla med det?

sen hittar den inte adressen till dhcppc1, vilket jag åtgärdade genom att lägga till den med referens till localhost i hosts (inte hundra på att filen hette det, den heter väl det i windows iallafall, det var rätt fil vet jag - jag hittade nån felhjälp på nätet, men det var ett tag sen) , och det tog bort problemen jag haft innan - men då slutade mailtjänsten att fungera, och låste datorn när den laddade inställningarna för det..

så frågan är egentligen, finns det någon här som kan hjälpa en nygammal linuxare, eller kan ni tipsa om något bra support-forum (jag hittade bara en maillista på fedora's hemsida, och jag använder hellre ett diskussionsforum)

tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in