Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-23, 18:01
  #1
Medlem
Hampzs avatar
Hej. Torskade förra sommaren pga ringa narkotikabrott, eget bruk + innehav. Sökt nytt lemp till körkort.
Fick som svar att jag skulle till soc, vuxenenhet för utredning. Rökte i lördags max 1 gram brunt och ska dit nästa måndag. Troligvis kommer jag väl vara ren i urin då? Ren sen innan då jag lagt av.
Tror ni dom kommer begära prov, finns det möjlighet att jag kommer torska? Finns risken för att dom tar hår test? Är 20-25 år . 170-180 lång. Lite smått nojig
2012-01-23, 18:10
  #2
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampz
Hej. Torskade förra sommaren pga ringa narkotikabrott, eget bruk + innehav. Sökt nytt lemp till körkort.
Fick som svar att jag skulle till soc, vuxenenhet för utredning. Rökte i lördags max 1 gram brunt och ska dit nästa måndag. Troligvis kommer jag väl vara ren i urin då? Ren sen innan då jag lagt av.
Tror ni dom kommer begära prov, finns det möjlighet att jag kommer torska? Finns risken för att dom tar hår test? Är 20-25 år . 170-180 lång. Lite smått nojig

Soc kommer inte kräva test...iallafall inte min erfarenhet..däremot kommer transportstyrelsen kräva att du kommer in med ett läkarintyg som bevisar din drogfrihet. Du måste göra dessa tester under 6 mån innan du kan ansöka om lämpat. Efter det så får lämna ett nytt intyg efter 6 mån då du haft körkort och ytterligare ett 6 mån efter det. Varje intyg kostar 6500:- och uppåt...såvida du inte bor i bohuslän...där kostar testerna 1200 eller vad det nu var...betydligt billigare i allfall. Alternativet är att du skiter i körkortet under 5 år och sen ansöker om lämpa. Då är du struken ur registret såvida du inte gjort dig skyldig till några andra brott under den tiden.

Sverige är fantastiskt!
2012-01-23, 19:34
  #3
Medlem
Hampzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Soc kommer inte kräva test...iallafall inte min erfarenhet..däremot kommer transportstyrelsen kräva att du kommer in med ett läkarintyg som bevisar din drogfrihet. Du måste göra dessa tester under 6 mån innan du kan ansöka om lämpat. Efter det så får lämna ett nytt intyg efter 6 mån då du haft körkort och ytterligare ett 6 mån efter det. Varje intyg kostar 6500:- och uppåt...såvida du inte bor i bohuslän...där kostar testerna 1200 eller vad det nu var...betydligt billigare i allfall. Alternativet är att du skiter i körkortet under 5 år och sen ansöker om lämpa. Då är du struken ur registret såvida du inte gjort dig skyldig till några andra brott under den tiden.

Sverige är fantastiskt!

Åfan, det lät mindre kul. Bara det att mitt arbete kräver körkort.. som jag fattade papperna så var det upp till soc att bestämma om jag var lämplig.. lite nojig att jag kan torska på prov om dom kräver detta. Rökte på fyllan. Lär väl vara ute på 8-9 dagar? Ifall jag har sån "tur" att få pissa en gång
2012-01-23, 21:09
  #4
Medlem
TechoNisses avatar
jag torska för 2 år sen på 0.067 gram (gammal spice påse) och fick ett brev av transportstyrelsen förra veckan om att soc skulle bestämma om jag var behörig att ha körkortet kvar. förstår mig inte på varför dom skickar detta nu, hade de inte på mig utan dom hittade det i mitt hem. hur fan tänker Polisen/transportstyrelsen alt soc?
har inte brukat någon drog alls på minst 7-8 månader.
2012-01-23, 22:50
  #5
Medlem
THE-OJAs avatar
Blir verkligen förbannad över detta, det är helt sjukt hur det berör körkortet. Dessutom att det tar sån jädrans tid för transportstyrelsen att utreda saken och ta flertalet provet i flera olika omgångar som kostar flera tusen varje gång!
2012-01-24, 15:56
  #6
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampz
Åfan, det lät mindre kul. Bara det att mitt arbete kräver körkort.. som jag fattade papperna så var det upp till soc att bestämma om jag var lämplig.. lite nojig att jag kan torska på prov om dom kräver detta. Rökte på fyllan. Lär väl vara ute på 8-9 dagar? Ifall jag har sån "tur" att få pissa en gång

Du kan nog glömma det. Likaså alla andra som fått brev från soc. Soc kan inte besluta det. Det är transportstyrelsen som gör det. Varför tramsar med socialen vet jag inte. Jag fick gå dit och prata med en soctant när jag torskat för ringa innehav av några valium. Och jag hade inte ens tagit körkortet då, bara klarat teoriprovet. Därefter följde 5 plågsamma år med tester och intyg innan dom släppte mig. Fast det var vägverket som höll i körkorten då. Tramsportstyrelsen kommer att begära läkarintyg för ALLA som torskar för ringa nark.brott. Du får behålla kortet så länge du går med på att lämna intygen dock. Såvida inget av proverna visar positivt då. Då är det bye-bye! Jävla fascistland...skulle kunna skjuta dessa jävla pissbyråkrater.
2012-01-24, 19:27
  #7
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Tramsportstyrelsen kommer att begära läkarintyg för ALLA som torskar för ringa nark.brott.
Har du nån källa på det? Inte det att jag misstror dig men jag vill inte tro dig. Går eventuellt och väntar på de där jävla papperna...
2012-01-24, 21:45
  #8
Medlem
Fick pisseprov på 4 månader tack vare ja torska med en spliff och inget mer.

Pissa 4 månader sen så får ja lämpet sa dem
2012-01-27, 01:32
  #9
Avstängd
Ringa narkotika brott eller 2-3 upprepade LOB:ar så blir det tester garanterat i 2-4 år beroende på handläggare och hur proverna är.. Transportstyrelsen har all makt i världen kan jävlas hur mycket dom vill..
2018-08-30, 15:09
  #10
Medlem
Dark_drivers avatar
Jag kommer troligen torska för ringa narkotikabrott och drograttfylleri men soc har sakt till mig att om jag sköter mig får jag behålla körkortet går och lämnar pissprov 2 gånger i veckan på psyk och öppenvården där jag pratar med en terapeut har varit ren i 5 månader och kommer hinna bli 1 år innan rättegång och ingripande blir av då har jag varit ren 1 år och lämnar pissprov stämmer det att soc kan påverka en återkallelse?
2018-08-30, 15:28
  #11
Moderator
Morfar-52s avatar
Gammal tråd, fortsätt i (FB) Samlingstråd om frågor kring droger/alkohol och körkortsinnehav/körkortsåterkallelse /låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback