Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 23:19
  #3337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Peter Jacksons Sagan om Ringen-filmer. Sterila och trista. Fly-by-sekvenser och skit. Noll skön sagokänsla.

Ser mig inte som en snobb, men fattar inte vad folk ser i dom.

En annan grej som stör mig är att alverna är så jävla fula.

Hobbit-filmerna är en aning överskattade anser jag som också är regisserade av Peter Jackson. De känns för barnsliga nästan och det syns för tydligt att det är mycket Green screen i många scener. Men LOTR däremot är väldigt, väldigt proffsigt gjord och en av få filmserie som fått mig fastnaglad och som börjat gråta till för de verkligen berör iaf mig på djupet. Tycker den är enastående gjord.

Just nu sänds Sin City 2 på TV4, har inte sett den men däremot den första och den har hela 8.0 i betyg på IMDB och 74 på Metascore. Alltså vafan är det för jävla skitfilm??
Citera
2018-12-08, 00:49
  #3338
Medlem
sk0gens avatar
Tycker Hellraiser är ganska överskattad.
Citera
2018-12-08, 00:55
  #3339
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Tycker Hellraiser är ganska överskattad.

Wuuuut? En duktigt twisted kärlekshistoria, badass cenobiter, grymma kostymer och smink, vad finns det inte att gilla? Uppföljarna är ju av grymt varierad kvalitet på den nedre delen av skalan och det tror jag gjorde att Hellraiser är så underskattad som den är.
Citera
2018-12-09, 22:30
  #3340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Hobbit-filmerna är en aning överskattade anser jag som också är regisserade av Peter Jackson. De känns för barnsliga nästan och det syns för tydligt att det är mycket Green screen i många scener. Men LOTR däremot är väldigt, väldigt proffsigt gjord och en av få filmserie som fått mig fastnaglad och som börjat gråta till för de verkligen berör iaf mig på djupet. Tycker den är enastående gjord.

Just nu sänds Sin City 2 på TV4, har inte sett den men däremot den första och den har hela 8.0 i betyg på IMDB och 74 på Metascore. Alltså vafan är det för jävla skitfilm??

Att Hobbit-filmerna är barnsliga är kanske inte så konstigt, med tanke på att The Hobbit är en barnbok.
Citera
2018-12-09, 23:52
  #3341
Medlem
sk0gens avatar
Jag skulle säga att Sagan om ringen-filmerna åldrats dåligt vid en omtitt

Mer klyschig, barnslig och med världskänsla som ett pentium III spel. Föredrar nästan den där tecknade 70-talsfilmen (där man bara gjorde film av första boken) där hoberna ser ut som barn
__________________
Senast redigerad av sk0gen 2018-12-10 kl. 00:11.
Citera
2019-01-16, 02:26
  #3342
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Wuuuut? En duktigt twisted kärlekshistoria, badass cenobiter, grymma kostymer och smink, vad finns det inte att gilla? Uppföljarna är ju av grymt varierad kvalitet på den nedre delen av skalan och det tror jag gjorde att Hellraiser är så underskattad som den är.

Jo, men det är för lite Hell i Hellraiser. Cenobiterna ser man ju bara en glimt av! För lite av den eviga njutningen=den eviga plågan..

Resten av filmen är nån sorts såpigt dotrohetsdrama om en kvinna som lockar hem män för att mata sin mumie
Citera
2019-01-16, 03:30
  #3343
Medlem
Har alltid hatat Gudfadern filmerna. Överskattade pretantiösa sega jävla sömnpiller är vad de är.
Citera
2019-01-16, 05:26
  #3344
Medlem
GenesisPs avatar
Forrest Gump. En av filmhistoriens tramsigaste filmer som blivit en klassiker. Överdriven, larvig och raljant i undertonen.

En urdum film med en ännu löjligare Tom Hanks i huvudrollen.
Citera
2019-01-16, 05:36
  #3345
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttosleep
Tycker Inception är värdelös. Mest överskattade filmen är shawshank

Jag håller med om Shawshank. Att den ligger högst upp på Imdb är fan ett skämt.
Citera
2019-01-16, 06:02
  #3346
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Hobbit-filmerna är en aning överskattade anser jag som också är regisserade av Peter Jackson. De känns för barnsliga nästan och det syns för tydligt att det är mycket Green screen i många scener. Men LOTR däremot är väldigt, väldigt proffsigt gjord och en av få filmserie som fått mig fastnaglad och som börjat gråta till för de verkligen berör iaf mig på djupet. Tycker den är enastående gjord.

Just nu sänds Sin City 2 på TV4, har inte sett den men däremot den första och den har hela 8.0 i betyg på IMDB och 74 på Metascore. Alltså vafan är det för jävla skitfilm??

Första Sin City är ju löjligt bra, riktigt välgjord och mörk. Sköna storys, välgjord som fan samt tunga namn i castingen.
Citera
2019-01-16, 06:44
  #3347
Medlem
TheJackets avatar
Titanic, Matrix trilogin, Avatar, Pirates of the Carabean filmerna
Citera
2019-01-16, 09:40
  #3348
Medlem
Korders avatar
De flesta av Bigelows filmer på senare år har fått mig att vilja sätta en kula i min egna jävla panna. Tänker då framför allt på The Hurt Locker och Zero Dark Thirty. Rejält överskattade skitrullar. Nu är det väl dock inte i första hand Bigelows fel utan snarare Mark Boals, med tanke på att det är den sopan som skrivit de klappusla manusen till båda filmerna. Han blev förstås oscarnominerad för båda två. Patetiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback