Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 06:03
  #3301
Medlem
DR-Drunks avatar
Independence Day: Resurgence (2016) - Kan inte bli sämre efter stor slagen reklam i tv-rutan. Somnade direkt och sov ända till morgonen.
Citera
2018-07-12, 21:38
  #3302
Medlem
fintnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Av någon anledning har Peter Jacksons mord på the Hobbit utsmetad till tre filmer betyg 7.9, 7.9 och 7.4 på IMDB, vilket är helt makalöst. Det är mediokra filmer med väldigt mycket tropes och skräp. Har man dessutom läst boken blir man deprimerad över allt dom har ändrat som inte behövde ändras, som blev sämre. Filmer som ligger ungefär 5 poäng för högt på IMDB måste vara bland det mer överskattade som finns.

Det håller jag med om, höll absolut inte samma kvalitet som de första tre filmerna. Jackson idotförklarade publiken.
__________________
Senast redigerad av fintnir 2018-07-12 kl. 21:49.
Citera
2018-07-15, 15:26
  #3303
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Du var den första jag hör kalla Nyckeln till frihet för matiné-film alltså

Har också fått den känslan av gammaldags matinéfilm då jag sett den. Överskattad till tusen är den också, både som kortroman av King och som film, och som King-adaption. Finns bättre på alla de tre fronterna.
Citera
2018-07-15, 15:26
  #3304
Medlem
Smaka-migs avatar
Star Wars.
Citera
2018-07-15, 16:24
  #3305
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har också fått den känslan av gammaldags matinéfilm då jag sett den. Överskattad till tusen är den också, både som kortroman av King och som film, och som King-adaption. Finns bättre på alla de tre fronterna.

Ja, precis. Gravt överskattad.
Citera
2018-07-15, 16:56
  #3306
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Ja, precis. Gravt överskattad.

För att kontra med en annan film som även den ingår i samma bok som förlagan till Nyckeln... är Apt Pupil med Ian McKellen och Brad Renfro. Den hör man ju ingen prata om idag, och än mindre nämnas i läsekretsar hos de som läser Stephen King. Tråkigt tycker jag, gravt underskattad film och en annan sak som är trist är att Brad Renfro dog alldeles för tidigt, efter år av missbruk som de flesta av sina kolleger i barnskådisfacket.
Citera
2018-07-28, 20:35
  #3307
Medlem
PsychoChillers avatar
Ghostbusters är ohotad etta på listan över överskattade filmer. Mördande tråkig, ful som stryk, soundtrack från helvetet och Bill "Wiseass" Murray. Ghostbusters är lätt en av världens sämsta filmer och det säger jag med säkerhet trots att jag inte har sett en promille av världens alla filmer.
Citera
2018-07-28, 21:37
  #3308
Medlem
Black.Lipss avatar
En del av mig vill påstå att Monty Python and the Holy Grail är överskattad när mästerverket Life of Brian existerar. Samtidigt är Holy Grail en väldigt rolig film, men tycker ändå att den bleknar i jämförelse men ofta blir nämnd som bäst av någon anledning. Jag utgår från att det finns människor som tycker precis tvärtom.

Jag förstår inte vad många ser i Hair, det är en rätt tråkig musikal och det finns fler där ute som är överlägsna och med bättre musik.

Nolans Batmanfilmer, Begin var rena sömnpillret, The Dark Knight var okej och The Dark Knight Rises var dålig. Förstår inte riktigt vad det är som är bra med trilogin, givet att jag inte gillar superhjältar, men det är trilogin som nämns som brobyggaren, filmerna alla gillar.
Citera
2018-07-28, 21:47
  #3309
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Förutom ett par ikoniska scener tycker jag sista färden är trist och överksattad. Ful är den också (färgerna, åtminstone min version), speciellt dom fejkade nattscenerna (blåfilter)
Citera
2018-07-28, 21:52
  #3310
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
En del av mig vill påstå att Monty Python and the Holy Grail är överskattad när mästerverket Life of Brian existerar. Samtidigt är Holy Grail en väldigt rolig film, men tycker ändå att den bleknar i jämförelse men ofta blir nämnd som bäst av någon anledning. Jag utgår från att det finns människor som tycker precis tvärtom.

Jag är en av dom som tycker precis tvärtom. Jag tycker att Holy Grails sketcher är roligare och scenografin är lika mästerlig i Holy Grail som den är usel i Life of Brian. Jag såg någon intervju med (tror jag) Terry Gilliam där han sa att dom hämtade inspiration från Pasolini för att få till looken på Holy Grail. Inspiration till Life of Brian hämtade dom nog från någon arkeologisk facktidning. Men jag tycker att Life of Brian oftare nämns som den bättre av dom två. Alltid av filmkritiker och nästan alltid av folket.
Citera
2018-07-28, 21:55
  #3311
Avstängd
Kyzs avatar
Jag hatar verkligen interstellar. Fattar inte nåt...
fast effekterna var coola
Citera
2018-07-28, 21:55
  #3312
Avstängd
creepingdeaths avatar
inception.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback