Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-23, 22:27
  #13
Medlem
Har en TG784 som hade samma problem... Jag öppnade alla portar som finns i den här guiden och hittills har det fungerat smärtfritt sedan dess: http://portforward.com/english/route...f_Warcraft.htm
Citera
2012-01-23, 23:57
  #14
Medlem
Svartbåts avatar
Enda sättet att lösa problemet är att köpa en ny router. Gjorde ja, fungerar skit bra nu
Citera
2012-01-23, 23:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theonethatcry
http://frankhjalpen.tele2.se

i dont know.......
Var det inte "Gick i Telias fälla.
Citera
2012-01-24, 00:02
  #16
Medlem
prova att ändra inställningen " UPNP " vet att den kan få saker att krångla! kan inte garrantera något man det skadar ej att prova.
Citera
2012-01-26, 00:57
  #17
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartbåt
Enda sättet att lösa problemet är att köpa en ny router. Gjorde ja, fungerar skit bra nu
Vad köpte du?
Citera
2012-01-26, 06:52
  #18
Medlem
Robss avatar
Har samma router, har inga problem, kan spela WoW, Tibia, Cs 1.6, Css, LoL så inga som helst problem spelmässigt.

Det jag däremot stör mig på att de är väldigt krångligt att öppna portar (oftast behövs det inte) samt att det inte går att byta Ip-adress.
Citera
2012-01-26, 20:48
  #19
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Har nu fått reda på att det inte går att byta ut modemet för då slutar telias tjänster att fungera.
Jag antar att trycket på dom inte är tillräckligt stort för att dom ska åtgärda problemet. Jag får starta en namninsamling eller nåt
Citera
2012-01-27, 09:29
  #20
Medlem
Fick det thomson dyngan när jag skaffade Ip-telefoni med.
Har för mig att det är något med UDP protokollet som inte är som det ska.
För mig funkade det knappt att köra online på Ps3:an när jag hade thomson.

Jag ringde och tjatade till mig en ip-telefoniadapter till zyxel modemet, kopplade in min egna router med det silvriga zyxel och nu funkar allt utan problem.
Adaptern heter vood 322.
Dom sa att dom inte säljer den längre men jag fick en ändå.
Citera
2012-02-18, 10:37
  #21
Medlem
Svartbåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltoboulbobbi
Vad köpte du?

Netgear router med ett inbyggt modem. Fungerar prima.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback